Amzoch Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Syns eg har sett på forum osv her att K&n filter øderlegger trådene i lmm, heller Oljen man smøre inn disse filtene med som ikke e så heldig. FAKTA HELLER FLEIP ?? ? nu e det snakk om insats filter, bare putte i orginal luftboksen ps. e det bare min pc heller e det går det sinnsykt trekt på nettstedet her=
S.Arnesen Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Har kunn erfaring med slikt k&n filter som erstatter hele boksen. Den erfaringen er mer negativ enn positiv. måtte bytte lmm engang på min e34... innsiden av lmm'en var full av diverse støv og lignende, så jeg er temmelig sikker på at det var det som tok livet av den... Men jeg er også interresert i erfaringer angående slikt innsats filter. skal straks bytte filter på min e46, da vurderer jeg å sette inn ett slikt... Ps: ja, forumet lider av litt trege ledd om dagen...
Rayb Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 FAKTA! Enten det er kont eller innsats filter så er jo hele poenget at det skal slippe mer luft igjennom, ergo kommer det også mer "dritt" igjennom. Men noe må man jo ofre
JoCCe Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Er vell heller det at det blir litt olje tåke bitte litt som kommer av filtret sammen med mere luft og støv, dette fester seg på tråden i lmm slik at den ødelegger seg :/ Men har hørt folk som har klart å redde lmm med å rense den med start gass
IvarT Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Har brukt K&N filter i mange år både på den gamle Corradoen og på BMW e46. Jeg har aldri noen ganger får problemer med lmm. Jeg har brukt følgende oppskrift og det funker hver gang. Dessuten bør en ikke vente forlenge mellom hver gang en renser filteret Da mere skit i filteret øker risikoen for at skitt slipper igjennom da filteret sin rense funksjon reduseres. Grunnregel nr.1 er å følge det som står i bruksanvisningen når en kjøper rensesettet. Dessuten bør man legge på tynne strøk olje og la disse få trekke godt inn i papiret. IKKE spray på baksiden av filteret! Da er det stor sansynlighet for at det havner olje på lmm. Etter at siste lag er lagt på, jeg pleier legge på to tynne lag, og filteret har fått tørke bruk så en fille til å førke bort evntuell overfløodig olje. Når filteret ikke svetter ut mere olje er det bar å montere det igjen. Gjerne la det stå på over natten før en kjører slik at olje damp fordunster og oljen trekker seg godt inn i papiret. Lykke til
opt Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Har brukt K&N filter i mange år både på den gamle Corradoen og på BMW e46. Jeg har aldri noen ganger får problemer med lmm. Jeg har brukt følgende oppskrift og det funker hver gang. Dessuten bør en ikke vente forlenge mellom hver gang en renser filteret Da mere skit i filteret øker risikoen for at skitt slipper igjennom da filteret sin rense funksjon reduseres. Grunnregel nr.1 er å følge det som står i bruksanvisningen når en kjøper rensesettet. Dessuten bør man legge på tynne strøk olje og la disse få trekke godt inn i papiret. IKKE spray på baksiden av filteret! Da er det stor sansynlighet for at det havner olje på lmm. Etter at siste lag er lagt på, jeg pleier legge på to tynne lag, og filteret har fått tørke bruk så en fille til å førke bort evntuell overfløodig olje. Når filteret ikke svetter ut mere olje er det bar å montere det igjen. Gjerne la det stå på over natten før en kjører slik at olje damp fordunster og oljen trekker seg godt inn i papiret. Lykke til Helt enig. Jeg har heller aldri opplevd noe negativt. Dette er forøvrig diskutert opp og i mente, det blir nok aldri en 100% konklusjon. Men slik er det jo med biler generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå