Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg gått litt, eller mye, i fotsporene til JE Motorsport her inne og tatt steget til å sugetrimme 328`n jeg også. Blir nesten som repost, men de som er interessert får lese.

Begynnte monteringa i dag. Startet med et en del banning og feiling, men kom seg veldig mot slutten av dagen.

Fikk demontert, flyttet over det som måtte flyttes fra gammelt til nytt, og påbegynnt monteringen igjen.

her er noen bilder.

'

Et lite stemningsbilde før demonteringen.

2njpyxhk1fcti3j5ndcn.jpg

Her er alt enda orginalt, hvis du ser vekk fra luftfilterboksen.

vvj2iw9zxmgzjmzkfu2j.jpg

Orginalt gass og asc spjeld.

2am87kolgda6296vefmd.jpg

xyvbs8ploljmx1xbzhjp.jpg

icome3pgq853c72f3mlt.jpg

Da var det letteste gjort. Etter dette stadiget begynner det å bli noe småtrangt å komme til enkelte steder. jeg klarte jo selvfølgelig å miste 12`erkoppen ned mellom gearkassen og torpedoen... Fikk fisket den opp da jeg fikk av innsuget.

gx7pcgl6gfwv2tpcgei3.jpg

gass-spjeldet

231c950vys9ha11tuu89.jpg

Da nærmer det seg montering igjen.

31mmzflxpczfuz9z3yne.jpg

Dårlig bilde av gammelt (øverst) og nytt. Her vises ikke forskjellen på diameteren på innsugene. det er stor forskjell.

pyn9p8x69ecvl0jvyv51.jpg

Og da kom mørket, så etter å ha fått satt det nye innsuget på, festet div slanger og annet småtteri, så tok jeg kvelden. Fortsetter vell i morgen. Hldig som har fri!:)

avprrzn1ul2vvi6xuym8.jpg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er innsuget på plass og bilen er prøvekjørt! Ble merkbar forskjell, men jeg har en tikkelyd som jeg ikke liker helt. Høres ut som ventiltikking på en gammel E30. noen som veit hva det kan komme av? Høres ut som om at det kommer fra områder rundt dysene. Denne lyden var der tidligere, men ble sterkere nå.

Jeg få bilen inn å få kontrollert og justert bensin og luftmengemåleren for å være på den sikkre siden. Også må jeg så klart få den på en benk å se resultatet!;-P Men jeg antar det ligger et sted mellom 210 og 220 hk.

Er på utkikk etter toppdeksler i annet utseende en sort med striper. Noen som vet hvor man kan finne dette. I carbon, crome etc!?

Her er enda noen bilder til.

Nytt og gammelt spjeld.

tr33588erfbks9ehi27k.jpg

Nytt

n3hkat1wus0xsfqeaiy3.jpg

Gammelt

2d062fmgycjn25gz2e5c.jpg

Nytt ASC

q1amq9gpnl519st961za.jpg

Gammelt ASC

qfp11izo9r756fadlgyl.jpg

Og her er alt kommet på plass, bortsett fra toppdekselet over dysene. Må skaffe meg et som passer M50. Noen som har?:)

Da gjenstår bare en motorvask.

6r99yrgl9x92vrqkenae.jpg

Skrevet
Da er innsuget på plass og bilen er prøvekjørt! Ble merkbar forskjell

Det var bra, det beste av alt er at den kommer til å gå enda bedre når du har fått kjørt 2-3 dager. Draget på 3.gir slutter ikke før pila peker på rødt :lol:

Kan det være at lyden du har fått rett og slett er fra dysene!?

Større luftfilter :wink:

Skrevet

Da får jeg henge i å kjøre de neste tre dagene!;)

Ja, det kan hende den lyden kommer fra dysene ja! Noe spesiellt du tenkte på?

Høres ut som kraftig ventilkakling!

Større luftfilter ja, det kommer jeg innom den for å anskaffe meg om ikke lenge! Du kjøpte fra statene, eller?

Kan kaklingen ha noe med for lite luftfilter å gjøre?

Skrevet

ossen var det å få på innsuget??

har hørt det ikke er bare bare....

lurte på å jøre dette med min å,

vet du om noen som har deler liggende?????

robin

Skrevet

Det er ikke gjort på under 5 timer og man må egentlig være to.

Ellers så er det forholdsvis greit, men man må demontere langt mere enn hva jeg trodde, bla for å komme til skruver, klemmer, kabler, slanger og div som strekker og gjemmer seg inn bak.

Ellers så er selve innsuget stort sett bare å "løfte av".

Men det lønner seg å kjøpe et innsug som er ferdigmodifisert. Hvis ikke må du lage nye fester, nå vakumventil osv.

Og det lønner seg å porte asc-spjeldet. Hvis ikke henger ikke antispinnen med på oppgraderingen og det blir bare spinning, særlig på våt asfalt.

Skrevet

Større luftfilter ja, det kommer jeg innom den for å anskaffe meg om ikke lenge! Du kjøpte fra statene, eller?

Kan kanskje være en dyse som "henger" litt, men da bruker den å gå litt dårligere...

Jeg kjøpte mitt luftfilterkitt fra England, har egentlig solgt det. Men han som sa han skulle ha det har ikke hentet :?

Tenkte mer på at nå med større innsug så har du behov for mer luft inn og enkleste måte er jo et større filter som gir større luftflate/areal :)

Skrevet

Kan kanskje være en dyse som "henger" litt, men da bruker den å gå litt dårligere...

Jeg kjøpte mitt luftfilterkitt fra England, har egentlig solgt det. Men han som sa han skulle ha det har ikke hentet :?

Tenkte mer på at nå med større innsug så har du behov for mer luft inn og enkleste måte er jo et større filter som gir større luftflate/areal :)

Ja, da får du selge det til meg da!?;)

Skrevet
ok.. hva er ca pris på dette da???

antispinn bare kødder uansett.... skulle vært spærre!!!

Ja det skulle vært sperre. -Og det er noe av det neste jeg skal gå til anskaffelse av!

Pris ja... Kjøpte det brukt jeg, men porta gass- og asc-spjeld.

Dette kan kanskje du svare noe bedre på Roar? Komplett pris og pris bare for innsug!?

Du kan jo selvfølgelig gjøre det billig. 4700kr for et m50 innsug hos GS. Men da må du modifisere det selv. Er du fingernemn så klarer du nok det!

Men som sagt, du burde ha spjeld også!;)

Skrevet

ja riktig.. må innsuget være fra 325, eller bare fra m50???

har hørt mye forskjellig...

men vis det kan være fra m50'n så har jeg innsug å gasspjeld

på hånda for 800,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...