Johnsen Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Da har jeg gått litt, eller mye, i fotsporene til JE Motorsport her inne og tatt steget til å sugetrimme 328`n jeg også. Blir nesten som repost, men de som er interessert får lese. Begynnte monteringa i dag. Startet med et en del banning og feiling, men kom seg veldig mot slutten av dagen. Fikk demontert, flyttet over det som måtte flyttes fra gammelt til nytt, og påbegynnt monteringen igjen. her er noen bilder. ' Et lite stemningsbilde før demonteringen. Her er alt enda orginalt, hvis du ser vekk fra luftfilterboksen. Orginalt gass og asc spjeld. Da var det letteste gjort. Etter dette stadiget begynner det å bli noe småtrangt å komme til enkelte steder. jeg klarte jo selvfølgelig å miste 12`erkoppen ned mellom gearkassen og torpedoen... Fikk fisket den opp da jeg fikk av innsuget. gass-spjeldet Da nærmer det seg montering igjen. Dårlig bilde av gammelt (øverst) og nytt. Her vises ikke forskjellen på diameteren på innsugene. det er stor forskjell. Og da kom mørket, så etter å ha fått satt det nye innsuget på, festet div slanger og annet småtteri, så tok jeg kvelden. Fortsetter vell i morgen. Hldig som har fri!
Johnsen Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Da er innsuget på plass og bilen er prøvekjørt! Ble merkbar forskjell, men jeg har en tikkelyd som jeg ikke liker helt. Høres ut som ventiltikking på en gammel E30. noen som veit hva det kan komme av? Høres ut som om at det kommer fra områder rundt dysene. Denne lyden var der tidligere, men ble sterkere nå. Jeg få bilen inn å få kontrollert og justert bensin og luftmengemåleren for å være på den sikkre siden. Også må jeg så klart få den på en benk å se resultatet!;-P Men jeg antar det ligger et sted mellom 210 og 220 hk. Er på utkikk etter toppdeksler i annet utseende en sort med striper. Noen som vet hvor man kan finne dette. I carbon, crome etc!? Her er enda noen bilder til. Nytt og gammelt spjeld. Nytt Gammelt Nytt ASC Gammelt ASC Og her er alt kommet på plass, bortsett fra toppdekselet over dysene. Må skaffe meg et som passer M50. Noen som har? Da gjenstår bare en motorvask.
JE Motorsport Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Da er innsuget på plass og bilen er prøvekjørt! Ble merkbar forskjell Det var bra, det beste av alt er at den kommer til å gå enda bedre når du har fått kjørt 2-3 dager. Draget på 3.gir slutter ikke før pila peker på rødt Kan det være at lyden du har fått rett og slett er fra dysene!? Større luftfilter
Johnsen Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Da får jeg henge i å kjøre de neste tre dagene! Ja, det kan hende den lyden kommer fra dysene ja! Noe spesiellt du tenkte på? Høres ut som kraftig ventilkakling! Større luftfilter ja, det kommer jeg innom den for å anskaffe meg om ikke lenge! Du kjøpte fra statene, eller? Kan kaklingen ha noe med for lite luftfilter å gjøre?
Robin328i Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 ossen var det å få på innsuget?? har hørt det ikke er bare bare.... lurte på å jøre dette med min å, vet du om noen som har deler liggende????? robin
Johnsen Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Det er ikke gjort på under 5 timer og man må egentlig være to. Ellers så er det forholdsvis greit, men man må demontere langt mere enn hva jeg trodde, bla for å komme til skruver, klemmer, kabler, slanger og div som strekker og gjemmer seg inn bak. Ellers så er selve innsuget stort sett bare å "løfte av". Men det lønner seg å kjøpe et innsug som er ferdigmodifisert. Hvis ikke må du lage nye fester, nå vakumventil osv. Og det lønner seg å porte asc-spjeldet. Hvis ikke henger ikke antispinnen med på oppgraderingen og det blir bare spinning, særlig på våt asfalt.
JE Motorsport Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Da får jeg henge i å kjøre de neste tre dagene!Ja, det kan hende den lyden kommer fra dysene ja! Noe spesiellt du tenkte på? Høres ut som kraftig ventilkakling! Større luftfilter ja, det kommer jeg innom den for å anskaffe meg om ikke lenge! Du kjøpte fra statene, eller? Kan kaklingen ha noe med for lite luftfilter å gjøre? Kan kanskje være en dyse som "henger" litt, men da bruker den å gå litt dårligere... Jeg kjøpte mitt luftfilterkitt fra England, har egentlig solgt det. Men han som sa han skulle ha det har ikke hentet Tenkte mer på at nå med større innsug så har du behov for mer luft inn og enkleste måte er jo et større filter som gir større luftflate/areal
Robin328i Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 ok.. hva er ca pris på dette da??? antispinn bare kødder uansett.... skulle vært spærre!!!
Johnsen Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Da får jeg henge i å kjøre de neste tre dagene!Ja, det kan hende den lyden kommer fra dysene ja! Noe spesiellt du tenkte på? Høres ut som kraftig ventilkakling! Større luftfilter ja, det kommer jeg innom den for å anskaffe meg om ikke lenge! Du kjøpte fra statene, eller? Kan kaklingen ha noe med for lite luftfilter å gjøre? Kan kanskje være en dyse som "henger" litt, men da bruker den å gå litt dårligere... Jeg kjøpte mitt luftfilterkitt fra England, har egentlig solgt det. Men han som sa han skulle ha det har ikke hentet Tenkte mer på at nå med større innsug så har du behov for mer luft inn og enkleste måte er jo et større filter som gir større luftflate/areal Ja, da får du selge det til meg da!?
Johnsen Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 ok.. hva er ca pris på dette da???antispinn bare kødder uansett.... skulle vært spærre!!! Ja det skulle vært sperre. -Og det er noe av det neste jeg skal gå til anskaffelse av! Pris ja... Kjøpte det brukt jeg, men porta gass- og asc-spjeld. Dette kan kanskje du svare noe bedre på Roar? Komplett pris og pris bare for innsug!? Du kan jo selvfølgelig gjøre det billig. 4700kr for et m50 innsug hos GS. Men da må du modifisere det selv. Er du fingernemn så klarer du nok det! Men som sagt, du burde ha spjeld også!
Robin328i Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 ja riktig.. må innsuget være fra 325, eller bare fra m50??? har hørt mye forskjellig... men vis det kan være fra m50'n så har jeg innsug å gasspjeld på hånda for 800,-
Dirty Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 må være fra 325 og 4700 er ikke billig ga 500.- for mitt
Azeton Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 Jeg har M50 dyserail deksel som jeg har slutta å bruke.
Johnsen Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Skrevet Mai 22, 2008 Jeg har M50 dyserail deksel som jeg har slutta å bruke. Se der ja.... Og det skal du selge for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå