Thomaz Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Hehe ja skulle holde en stund da ja Ja skal ha det på M3`en ja.. Men er vel sånn du har jeg skulle hatt.. Har sett innpå noen nett sider.. Men DaveF har visst benka bra resultat med det, så burde kanskje holde Forresten fin bil Johnsen Et bilde av filteret som er på nå.. Har sittet på en Mazda Rotary 3.. Ganske voksent igrunn.. Men tror det blir stor forskjell å få på det andre med varmeskjold..
JE Motorsport Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Er det DaveF kittet jeg har å likt det JE motorsport har.. Men skulle vel duge til M3 og.. Ser ihvertfall fram til å teste det da det prates så varmt om det.. Skal gi bra resultat det på M3, en kompis hadde det på sin 3,2. Og nå har jeg lånt bort mitt DaveF kit til en annen 3,2, selv om mitt filter er mindre enn det du får hvis du har bestilt til M3 . Ser sånn ut på den M3 3,2´n med mitt filter: Var jo SVÆRT det filteret ditt Thomaz, men hvis det bare suger varmluft så hjelper det nok ikke noe særlig Slangen som er med i kittet er å anbefale for da fører du inn friskluft direkte innen for varmeskjoldet fra bremsekanalen i tillegg til knekken på skjoldet som gjør at du får frisk luft via "nyrene" i fronten. Som gjør at desto høyere fart desto mer luft får motoren Kan anbefales på det sterkeste med den ekstra lufta Johnsen
Thomaz Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Ja er svært, men vet det ikke hjelper no særlig uten skjold ja Bare no provisorisk jeg lånte av en kompis.. Legger du røret inn i luft kanalen til bremsene da el? Ja han Dave hadde vel benka 11 hk mer el no med det kittet.. Hvor vidt det stemmer kan jo sikkert diskuteres da..
Johnsen Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Tomaz: Takk, så fin ut din også! Så jaggu meg ikke gærnt ut det filteret der! Men klart, mye varm og god luft rundt det filteret der! JE: Hvilken slange snakker du om nå? Den jeg snakka om for å hente ekstra luft for gjennomtrekk, enten fra luftekanalene til bremsene eller lengre bak? Eller den som sitter på Dave-kittet!? Hva tror du, burde jeg lage hull i bånn eller bakveggen på boksen og skaffe gjennomtrekk!?
JE Motorsport Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 JE: Hvilken slange snakker du om nå? Den jeg snakka om for å hente ekstra luft for gjennomtrekk, enten fra luftekanalene til bremsene eller lengre bak? Eller den som sitter på Dave-kittet!? Hva tror du, burde jeg lage hull i bånn eller bakveggen på boksen og skaffe gjennomtrekk!? Tenke på slangen fra bremsekanalen opp i (luftfilterboksen) innsiden av varmeskjoldet.Her er et bilde av sånn det så ut på min(skåret hull i bremseluftkanalen der org. snorkelen på M3 går ned):
Johnsen Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Ja ok! Jeg har allerede laget hull i kanalen da jeg tenkte å legge opp slangen da jeg lagde boksen. Men dette ble ikke gjort, så jeg får se om jeg får det gjort i løpet av sommeren! Tid vettu, ikke altid man har så mye til overs av det!
Dirty Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Må nok skuffe der med at varmesjold er endel oppskrytt tviler på dere vil merke noe forskjell
LianLi Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Det er mye oppskrytt med åpent luftfilter og effektøkning, men når man har et godt varmeskjold som på daveF kittet og rikelig med kaldluft som strømmer til så tror jeg man kan få noen HK på det. Men som sagt åpent luftfilter uten skjold ser jeg ingen vits i untatt lyden. De 11HK eller va det er benka på en e36 M3, sikkert noe mindre på 325/328 osv, men at det faktisk stemmer skal man ikke se bort i fra. Mener å ha lest et sted at luftfilteret som er med DaveF kittet skal holde til 600hk, så det er nok ikke flaskehalsen med det første Sikker på at man får et større et på M3en JE Motorsport?
Johnsen Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Må nok skuffe der med at varmesjold er endel oppskrytt tviler på dere vil merke noe forskjell Der tar du feil! Jeg har aldri medregnet "ekstra hestekrefter" siden jeg har sportsfilter, men at jeg merke helt grei forskjell på før\etter jeg satt på varmeskjoldet er det INGEN tvil om!
JE Motorsport Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Sikker på at man får et større et på M3en JE Motorsport? Ja, jeg kjøpte til min 328 samtidig som min kammerat kjøpte til sin M3 3,2 og filteret hans var større. Uansett så er også 328 filteret "overdimmosjonert", da det har 4" inngang,så er foret ut for å passe på luftmassemåleren som kun har 3" inngang
Johnsen Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 JE: Mener du det har hensikt å lage gjennomtrekk i varmeskjoldet, da det er tett i bånn?
Dirty Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 hmm okei. får prøve meg på et slikt sjold da. henne får men kjøpt slikt ?
Ad|oS Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 Enten på vår kjære ebay der man får alt, eller e36coupe.com der du kontakter DaveF. K&N selger også slike varmeskjold til omtrent samme prisen
Dirty Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 prøvde å finne på ebay, men fant ikken oe spess. trenger egentligbare selve sjoldet. så har du en link hadde det vært topp ?
Johnsen Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Skrevet Juni 16, 2008 hmm okei. får prøve meg på et slikt sjold da. henne får men kjøpt slikt ? Du er lett å la overbevise!;-P Men fra spøk til revolver, så er det en kjempe fordel med skjold. Her er et sted du får tak i det. Filteret får du jo lett solgt hvis du ikke trenger det! http://www.ca-automotive.co.uk/products ... kPTE0.html Den siden er forresten genial, mye snadder der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå