Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der..

Lurte på om det var noen her som kunne gi meg litt tips til hva man burde se etter ved kjøp av en BMW 5-serie Touring.

Og er det noen "vanlige" feil som dukker opp på de utgavene?

Burde jeg kjøpe Diesel eller Bensiner?

Skrevet

Kan jo gi deg standard tipsene jeg vet om:

Sjekk for rust på alle dører/dørhjørner, bakluke generelt rundt glass og bunn og panser. Sjekk at bakrutevisker virker som den skal, har en tendens til å fuske, slutte å virke. Sjekk kjøling og varme på klima- anlegg. Fukt frontlykter.

Sikkert flere som kommer med mere, ellers er jo servicehefte og kvitteringer en fordel.

Husk også høyere reg.avgift på E39 pga vekt ;-)

Skrevet

Skal du ha bensin utgave av E39 vil jeg anbefale større motor enn 520. I alle fall om du skal ha automat. 520 med automat girer mye unødig synes jeg. 523 er en motor som er bedre kjøremessig. (Hadde en 98 520iat tidligere)

Skrevet

Gjelder det med steptronic kassa også?

Noen sier 520 med st er kurant nok.

Men har selv mest lyst på 523 før å få litt mer sving i sakene :P

Skrevet

Ja min 520 var med steptronic. Mener forbruket av drivstoff på 523 kontra 520 er minimalt. 520 giret alltid ned et hakk før oppoverbakker og ved å legge den manuelt i sport og holde den i 5 giret måtte man ta kickdown eller legge den i 4 giret holde farten.

Så det er vel muligens mye smak og behag, men prøvekjør begge deler og erfar ev selv hvordan det oppleves.

Skrevet

Så vidt jeg vet er kassene solide og veldig holdbare. Finnes vel noen innlegg på forumet her hvis du søker spesifikt etter steptronic og E39.

Kan være et problem på diesel hvis den har tuningbox eller chip, må byttes olje på kassa oftere. Ellers tror jeg det skal være evighetsolje på kassa, men er vel anbefalt at den byttes. Men hvor ofte vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...