Micro_RaCeR Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Hei. dama har en 93 318is som har gått 165km. vi har prøve kjørt noen andre 318iser. men hennes er det ikke no fart i. kan eksos anlegget være tett?? er ingen skader på det. finner ingen slanger med hull eller no motoren fusker ikke av noe slag, men har vært tung startet noen ganger. Lurer på om lmm trenger rens eller ling?. Det som har blirt gjort er: Byttet plugger olje og filter bensin filter nytt power filter Ny gummi slange etter lmm. Håper non har vært borti noe ling
Bernt Rudolf Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 får nok luft? ødelagt/tatt bort luftmasse måler?
Kobar Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 noe i samme duren som min -93 318is, drar helt fint opp til 3500rpm, men over der når man venter at den skal sparke ifra seg, er det liksom ikke noe videre skyv i bilen. man hører turtallet stiger, men bilen flytter seg ikke kjappere av den grunn Jeg har skifta tennplugger, lambda, olje, oljefilter, og neste steg blir sansynligvis å skfite luftfilter, og prøve å få lånt en lmm fra en annen 318is maskin. Jeg drar ifra 318is`n med min gamle 318i e30!!
Micro_RaCeR Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 ja, riktig akkurat samme her. har bytta luft filter å. hmm. rare greier azz.
Kobar Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 fikk tips om å ringe 51667000 (kvål auto) i sandnes/stavanger og spørre etter en mann ved navn Ordin, han skal visstnok ha jobbet på BMW Bavaria i over 20år, så han skulle kunne svare på våres problemer.. jeg har ikke rukket å ringe ham enda, men regner med at jeg tar meg en tlf imorgen...
Bmw mann Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 fikk tips om å ringe 51667000 (kvål auto) i sandnes/stavanger og spørre etter en mann ved navn Ordin, han skal visstnok ha jobbet på BMW Bavaria i over 20år, så han skulle kunne svare på våres problemer..jeg har ikke rukket å ringe ham enda, men regner med at jeg tar meg en tlf imorgen... Snakk med Ordin ja ! han har skikkelig peiling! vis ikke ring Øyvind Moe ved nylund bileletriske, spør Ordin om tlf nr hans, Ordin er "kompis kollega" eller hva en vil kalle det til Øyvind...
Kobar Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 ringte igår, men da var han opptatt. skulle ringe opp igjen idag, mn ingen tok tlf. men så hadde dem prøvd å ringe meg opp ijen, men da hadde jeg ikke dekning. men ringer ijen imorgen, så du hører fra meg da;)
Kobar Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 hei. fikk ikke fatt i ordin idag heller. men gikk litt løs på motoren selv idag, løsna b.la belgen fra lmm inn til innsug for å sjekke om begge spjell var inntakt, og det så greit ut, men det var voldsomt mye skitt på spjell, og vegger inni der! tykt lag med noe sort klebelig dritt. Kansje jeg bør demontere innsuget på bilen og rense det?
SteffenM2 Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Kan ikke skade. For min del hørest det ut som en form for tenningsfeil..
Kobar Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 ville ikke det slått ut på en diagnosetest på bilen? for jeg har kjørt igjennom 2 forskjellige diagnosetester på min bil... èn vanlig, og èn litt mer avansert. og den fant kun èn feil, nemlig lambda, og den har jeg skiftet!
SteffenM2 Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 ville ikke det slått ut på en diagnosetest på bilen? for jeg har kjørt igjennom 2 forskjellige diagnosetester på min bil... èn vanlig, og èn litt mer avansert. og den fant kun èn feil, nemlig lambda, og den har jeg skiftet! Er ikke sikker på hvordan det funker på akkurat 318is, men for min del høres det ut som den tenner for tidlig eller for fort, siden den ikke drar noe spesielt. Sjekket bensin pumpa, at den ikke fusker?
Kobar Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 har ikke sjekket bensinpumpa nei... men det er hjemmesnekra effektanlegg på bilen, tror kat`n er skåret vekk, og det er grenrør på! noen sammenheng? men idag fikk den en merkelig tendens til å jag fra 1000rpm til 1500rpm på tomgang. og når jeg kom hjem, så slo motoren seg død når jeg tråkka inn clutch. starta ijen med engang jeg vred på nøkkel. hvordan sjekker jeg tenningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå