Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

dama har en 93 318is som har gått 165km.

vi har prøve kjørt noen andre 318iser. men hennes er det ikke no fart i.

kan eksos anlegget være tett?? er ingen skader på det.

finner ingen slanger med hull eller no

motoren fusker ikke av noe slag, men har vært tung startet noen ganger.

Lurer på om lmm trenger rens eller ling?.

Det som har blirt gjort er:

Byttet plugger

olje og filter

bensin filter

nytt power filter

Ny gummi slange etter lmm.

Håper non har vært borti noe ling

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

noe i samme duren som min -93 318is, drar helt fint opp til 3500rpm, men over der når man venter at den skal sparke ifra seg, er det liksom ikke noe videre skyv i bilen. man hører turtallet stiger, men bilen flytter seg ikke kjappere av den grunn :?

Jeg har skifta tennplugger, lambda, olje, oljefilter, og neste steg blir sansynligvis å skfite luftfilter, og prøve å få lånt en lmm fra en annen 318is maskin.

Jeg drar ifra 318is`n med min gamle 318i e30!!

Skrevet

fikk tips om å ringe 51667000 (kvål auto) i sandnes/stavanger og spørre etter en mann ved navn Ordin, han skal visstnok ha jobbet på BMW Bavaria i over 20år, så han skulle kunne svare på våres problemer..

jeg har ikke rukket å ringe ham enda, men regner med at jeg tar meg en tlf imorgen...

Skrevet
fikk tips om å ringe 51667000 (kvål auto) i sandnes/stavanger og spørre etter en mann ved navn Ordin, han skal visstnok ha jobbet på BMW Bavaria i over 20år, så han skulle kunne svare på våres problemer..

jeg har ikke rukket å ringe ham enda, men regner med at jeg tar meg en tlf imorgen...

Snakk med Ordin ja ! han har skikkelig peiling! vis ikke ring Øyvind Moe ved nylund bileletriske, spør Ordin om tlf nr hans, Ordin er "kompis kollega" eller hva en vil kalle det til Øyvind...

Skrevet

ringte igår, men da var han opptatt. skulle ringe opp igjen idag, mn ingen tok tlf. men så hadde dem prøvd å ringe meg opp ijen, men da hadde jeg ikke dekning. men ringer ijen imorgen, så du hører fra meg da;)

Skrevet

hei. fikk ikke fatt i ordin idag heller. men gikk litt løs på motoren selv idag, løsna b.la belgen fra lmm inn til innsug for å sjekke om begge spjell var inntakt, og det så greit ut, men det var voldsomt mye skitt på spjell, og vegger inni der! tykt lag med noe sort klebelig dritt.

Kansje jeg bør demontere innsuget på bilen og rense det?

Skrevet

ville ikke det slått ut på en diagnosetest på bilen? for jeg har kjørt igjennom 2 forskjellige diagnosetester på min bil... èn vanlig, og èn litt mer avansert. og den fant kun èn feil, nemlig lambda, og den har jeg skiftet!

Skrevet
ville ikke det slått ut på en diagnosetest på bilen? for jeg har kjørt igjennom 2 forskjellige diagnosetester på min bil... èn vanlig, og èn litt mer avansert. og den fant kun èn feil, nemlig lambda, og den har jeg skiftet!

Er ikke sikker på hvordan det funker på akkurat 318is, men for min del høres det ut som den tenner for tidlig eller for fort, siden den ikke drar noe spesielt. Sjekket bensin pumpa, at den ikke fusker?

Skrevet

har ikke sjekket bensinpumpa nei... men det er hjemmesnekra effektanlegg på bilen, tror kat`n er skåret vekk, og det er grenrør på! noen sammenheng? men idag fikk den en merkelig tendens til å jag fra 1000rpm til 1500rpm på tomgang. og når jeg kom hjem, så slo motoren seg død når jeg tråkka inn clutch. starta ijen med engang jeg vred på nøkkel. hvordan sjekker jeg tenningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...