Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
har ikke sjekket bensinpumpa nei... men det er hjemmesnekra effektanlegg på bilen, tror kat`n er skåret vekk, og det er grenrør på! noen sammenheng? men idag fikk den en merkelig tendens til å jag fra 1000rpm til 1500rpm på tomgang. og når jeg kom hjem, så slo motoren seg død når jeg tråkka inn clutch. starta ijen med engang jeg vred på nøkkel. hvordan sjekker jeg tenningen?

For meg så hørres det ut som an suge falsk luft noen plass. Har du sjekket alle slanger ? spesielt inn til LMM

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har sjekket alle slanger ja.. men kansje lurt å prøve med startgass for å være helt sikker..? men det som er så rart er at den jager kun avogtil... stort sett sviver den pent og rolig på tomgang...

Skrevet

hmm, gjerne det er noe galt med lmm då ? eventuelt en tenningsmodul som fusker ? det skal ikke mye til for at den jager av og til ved et lite hull eller sprekk i en slange. det hadde jeg på min og. bare en slange som hadde en liten sprekk, av og til jagan, av og t ikke. helt til jeg fant slangen og bytta den. så var den helt fin. men en skikkelig diagnose test skal finne slikt

Skrevet

Med deff lambda jager den av og til... Det gjorde den på min, kom og gikk akkurat som det passet den. Men du hadde vel sjekket den?!

Skrevet

lambda er splitters ny! åpna panseret og sprayet vilt med startgass rundt aller slanger i motorrommet uten at tomgangen på bilen rikket seg èn omdreining! så hull i slanger er utelukket! lambda er ny derfor utelukket.

men er seriøst skeptisk til eksosanlegget, da jeg er ganske sikker på det er grenrør forrest, og hjemmemekk stort sett hele veien bakover.

Skrevet

jeg har samme problem på min bil:\

jeg har bytta det meste nå..

nytt:

lmm

lambda

plugger

toppdeksel pakning

bilen gikk fakta bedre med defekt lmm? utrolig nok.. no går den gjevner med ny lmm men NULL drag?!?

men jeg har jo hjemme mekka eksos da. burde jo ikke ha no og si da??? :\

Skrevet

kan jo være eksos anlegget da.. Skal jo ikke ha for mye eller for lite motstand.. kan jo påvirkes det, eventuelt for stort luft filter...

Skrevet

å hvordan e tilstanden på filteret da ? lenge siden du renska dette ? Sjekk eksos anlegget du. gjerne få lånt et skikkelig anlegg av noen å testa på bilen...

Skrevet

snakka med Ordin, og han kunne ikke svare meg på dette problemet. eksosen skal ikke ha så mye på effekt å gjør, og han rådet meg å bytte lmm!

Han trodde det kunne være ein sensor i motoren, veivsensor etc, men det er jeg litt usikker på iogmed at jeg har hatt diagnose på bilen, og det kom ikke noen feil på noen sensorer..

Så problemet fortsetter. noen som har tlf nr til han andre "BMW-spesialisten" Jan-øyvind eller noe i den duren?

Skrevet
snakka med Ordin, og han kunne ikke svare meg på dette problemet. eksosen skal ikke ha så mye på effekt å gjør, og han rådet meg å bytte lmm!

Han trodde det kunne være ein sensor i motoren, veivsensor etc, men det er jeg litt usikker på iogmed at jeg har hatt diagnose på bilen, og det kom ikke noen feil på noen sensorer..

Så problemet fortsetter. noen som har tlf nr til han andre "BMW-spesialisten" Jan-øyvind eller noe i den duren?

Ring Nylund bileletriske i Stavanger å spør etter Øyvind Moe

Skrevet

Det att motoren pendler kommer fra att lambdasonden er defekt. Når du byttet den, kjøpte du original eller uoriginal? Kan være ledningsbrudd fra sonden og till hjernen. . .

Samme symptomet hadde jeg, da var det brudd i en av ledningene fra sonden. . . Ville sjekket denne. . .

Skrevet

Motoren i e30'n min jaget på tomgang og orket rett og slett ikke over ca 3000rpm. Byttet veivakselsensor og den gikk som ei kule helt til sperra slo inn:)

Skrevet
Det att motoren pendler kommer fra att lambdasonden er defekt. Når du byttet den, kjøpte du original eller uoriginal? Kan være ledningsbrudd fra sonden og till hjernen. . .

Samme symptomet hadde jeg, da var det brudd i en av ledningene fra sonden. . . Ville sjekket denne. . .

kjøpte original, men hvordan sjekker man om det er brudd på ledningene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...