Gå til innhold

Varsellampe med tagger rundt... Feil i automatkasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har i det siste fått opp en varsellampe når jeg kjører som er et utropstegn med tagger rundt. Den pleier å komme etter at jeg har kjørt ca 10 min... Da går kassa over i nødprogram og vil ikke gire ned fra 4 igjen... Men hvis jeg stopper og starter igjen resettes lampa men kommer tilbake etter ca 10 min igjen... Hva kan være feil? Kassa girer jo helt normalt uten nøkking eller sluring når ikke lampa er der så...

Skrevet

Jepp, har bestilt filter og pakning, får de imorgen.

Men har det noe å si for kassa sånn slitasjemessig å kjøre med den sånn et par dager? Er jo avhengig av bilen i jobb :?

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på at dette er oljenivå, har hatt en E36 med lite olje på kassa pga lekk oljekjøler og fikk ikke denne meldingen. Derimot har jeg fått denne lampa på en annen E36 når kamføleren hadde gått. Ta en Diagnose..... :wink:

Skrevet

Hm, har tatt diagnose på den... Fant ingen feil på kassa, bare feil på motor som har vært fra gammelt av... De fikk vi sletta og de kom ikke tilbake.

Skrevet

Fant ut på en ny diagnose at EGS-styreenheten ikke klarer å lese signal fra DME, altså motorstyreenheten... :roll:

Noen som har hatt lignende problemer?

Skrevet

Har funnet ut ifølge testeren at DME idendifiserer et feil gasspjeldsignal

Feilen er på DKT-ledningen til DME-SG, pinne nr 35...

Noen som har peiling hvor på bilen denne ledningen befinner seg?

Skrevet

Har funnet ut ifølge testeren at DME idendifiserer et feil gasspjeldsignal

Feilen er på DKT-ledningen til DME-SG, pinne nr 35...

Noen som har peiling hvor på bilen denne ledningen befinner seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...