ingard Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Det er sikkert diskutert en del ganger, men tror ikke alle er klar over hvor mye denne enkle fiksen kan hjelpe på slakk styring på en e34. En veldig enkel og rask fiks, som du garantert vil like. 1. Finn fram en stor skiftnøkkel og et lite stjernejern. 2. Skru av dekselet over pedalene. Det er i papp, 4 små skruer skal ut i overkant av dekselet og 2 skruer som man skrur for hånd nederst på dekselet. 3. Finn fram en stor mutter på rattstammen, og stram den mot klokka. Dette forutsetter at du sitter i setet og ser framover. Stram mutteren til det er tungt, og start bilen, for deretter og kjenne om styringa er blitt bedre. Gjør dette til du er fornøyd. Den beste måte å kjenne etter er å ha litt fart mens du kjører mest mulig rett fram. Dette skal ta i overkant av 10 min. Er det enda litt slakke igjen, gå til http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/steeringplay.htm for mer info. Strammer du for mye, blir styinga tung. Lett på mutteren i så fall. Det skal en del til for å overstramme. Styringa skal være tight før det skjer. 4. Ta deg en tur, og kjenn hvor presis og morro din BMW er å kjøre
K Landre Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Enkel og kjapp guide. Denne skulle kanskje vært en DIY?
S.Hafsmo Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 fine greier dette. må nok se på dette når jeg kommer hjem igjen.
Sir Hofstad Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Ja funker fint hvis det bare er løst, men løser ikke mekaniske problemer deverre.
Morty999 Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 den mutteren det er snakk om er vell bare til tilt ratt funksjonen?
ingard Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Skrevet Mai 23, 2008 den mutteren det er snakk om er vell bare til tilt ratt funksjonen? ? Jeg, og veldig mange andre med e34, har ikke tiltratt. J. Hofstad: Ja, som sagt, det kan være andre årsaker til løs styring. Hvis dette ikke fullstendig løser problemene, er det andre ting man skal se på. Og det er i hovedsak styresnekka som kan justeres og foringer som er slitte. Jeg er overbevist om at de fleste vil få vesentlig forbedret styring på sin e34 ved å gjøre dette. Det er i tillegg veldig enkelt å skifte de foringene det er snakk om. Problemet er at mange sikkert har skiftet foringer uten den store forbedringen. E34/E32 er spesielt kjente for sin slakke styring.
mbkomfort Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Å skifte foringer i hjelpesnekka helper vel? Haha slark i styring på e34 har ikke jeg merket noe til, syns heller det er veldi bra.. er vant til gamle mercer me 1/4 tørn slark på rattet jeg visst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå