Jokkis Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Har lurt litt på å kjøpe keskin kt1 felger til min bil. Vil ha litt breie hjul bak så eg får mest mulig kant. MEN kor breie felger går på uten at det blir subbing??? og hvilket impress? (eg liker og litt dekkstrekk) Usikker på om sjermene er valset bak...noen som vet om en enkel måte å sjekke dette på? lengde fra demper eller lignende? Kom gjerne med forslag til felg og dekk bredde, å hvis noen har bilder så sleng de på....
EirikL Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Så en rød 320 til salgs i fjor som hadde 18" Azev A med 225/40 fremme og 245/35 bak med litt strekk på bakdekka. Kanskje den flotteste kombinasjonen jag har sett på e36 cab! Hadde det vært min bil (kan jeg få den?) hadde jeg gått for det.
opt Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Maks uten valsing er 8,5" foran og 9,5" bak. Forutsett at det er lik god plass som på en coupe. Det er mulig du må brette inn kanten på bakskjermene da. Med 9" bak unngår du det. Innpress foran bør være 34-36 og bak 37-39. Med et slikt oppsett er du nesten nødt til å ha coilovers for å få det stivt nok til å unngå subbing. I tillegg bør du montere noen avstandsskiver på tannstanga for å unngå subbing ved fullt rattutslag. Største dekkdim er 235 foran og 255 bak. Kjøper du smale dekk(f.eks. Falken) kan du ha 265 bak. Men for å få best mulig kjøreegenskaper bør ikke forskjellen mellom bredden på for og bakdekk overstige 2cm.
Superbeetle Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Alpina felger i 9*17 et46 leveres org med 265/35-17.. Jeg er ganske sikker på at dette går på uten å subbe Men blir veldig liten klaring til bærearm bak. Så viktig med dekk som ikke stikker mye utfor felgkanten..
opt Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Alpina felger i 9*17 et46 leveres org med 265/35-17.. Jeg er ganske sikker på at dette går på uten å subbe Men blir veldig liten klaring til bærearm bak. Så viktig med dekk som ikke stikker mye utfor felgkanten.. Jeg har like felger som deg på min bil(m3 coupe), der har jeg 20-25mm klaring mellom felg og bærearm. 9,0" med et46 vil bygge 11mm mer innover enn 8,5" med et41. Det vil altså bli 9-14mm klaring mellom felg og bærearm. Det i seg selv er lite, men med 1cm dekk i tillegg synes jeg det høres skummelt ut. Mulig bærearmene er noe tynnere på vanlig e36 da, men det kan i tilfelle ikke være mye. Er det standard på Alpinabiler må det jo gå på et vis, men det høres trangt ut. Er forøvrig nesten lik lite klaring mellom bakdekk og lyddemper. Uansett ville jeg beholdt de 2cm forskjellen det er mellom for og bakdekk originalt og 245 foran går ikke uten valsing. Det er nå min mening da. Det meste er mulig, men bilen kjører helt klart best med de originale smidde hjula.
Superbeetle Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Jeg fikk ikke lillefingen i mellom bærearm og felgkant på min bror sin bil med alpina felger, så det stemmer nok det regnestykket ditt Han har 225 dekk som er en del strekk på.. Så lenge dekket ikke er bredere enn felgen så burde det gå. Alpina blir jo levert med den dim og.. Men ja.. De orginale smidde m3 felgene er uten sidestykke det beste man kan ha på e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå