Schnellfahren Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Hva burde jeg forvente å måtte betale for å bytte høyre bakhjulslager på min bil, da medregnet bakhjulslageret + arbeid hos et frittstående verksted?
Sir Hofstad Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Opp til 5 hvis de vil ha 4-hjulskontroll, noe jeg anbefaler.
Schnellfahren Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Opp til 5 hvis de vil ha 4-hjulskontroll, noe jeg anbefaler. Hmm, ok. Har fått en pris på 3 lilla. Men er vel ikke nødvendig å justere forhjulene uansett? Og vil hjulvinklen(e) bak endre seg ved å bytte dette? Hadde 4-hjulskontroll for ikke så veldig lenge siden etter montering av senkesettet...
Sir Hofstad Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Kunne tatt den på verkstedet for mindre enn det. Men erfaring tilsier at man må løsne navet, og dermed skru av casterstag bak. Kan merke, men blir aldri tipp-topp. Forøvrig er det sikkert rustet som fy og sitter som F...
olejørgen Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Det går helt fint og skifte lager uten og demontere noe annet enn drivakselen
Sir Hofstad Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40 Javel... Står og bytter lager på alt mulig av bilmerker flere ganger i uka. Mulig jeg har glemt hvordan det er på E36? Oppdater meg.
Schnellfahren Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Kunne tatt den på verkstedet for mindre enn det. Takker for tilbudet, men ettersom jeg antar du jobber i Trodheim blir det litt langt unna Men 3 lilla er vel ingen direkte u-pris? Men erfaring tilsier at man må løsne navet, og dermed skru av casterstag bak Kan merke, men blir aldri tipp-topp. Ok, dette vet jeg ikke noe om, men regner med verkstedet går god for hva som skal gjøres i forbindelse med utskiftningen, ellers blir det jo reklamasjon. Forøvrig er det sikkert rustet som fy og sitter som F... Hehe, dette kan vel fort være sannsynlig ja
Fliid Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Olejørgen; Unnskyld utrykket, men ikke faen. Navet er tredd inn i hjullageret. hjullageret er tredd inn i bærearmen og holdes på plass av en segring (kall det låsering om du vil) . Punkt 1, hvordan kommer du da til denne segringen for og få ut hjullager? Du får dette overhodet ikke ut, uten og demontere denne. Punkt 2. Om du på ett mirakuløst vis får løsnet denne segringen. Hva gjør du da med navet som henger fast i hjullageret? Konklusjon, Navet må av uansett! Beklager, noe sier meg at du ikke vet hva nav er.
Klinz Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Kjørt barn har mangt eit navn. Mangen blander nav og spindel og hus. Har prøvd og funne ut av de men de er forskjellige navn på de i forskjellige bilmerkes sine dele filmer. På E36 klare du fint og skifte lager kun ved og demontere drivaksel og slå ut nav/spindel. (noen kaller de spindel og) Nav/spindel er der hjulboltene er skrudd på plass.
Superbeetle Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Da jeg byttet dette så terset jeg først av spindel/nav(der hvor hjulboltene sitter) . Noe som var noe dritt, da det satt rimelig greit fast! Deretter løsnet jeg drivaksel og tok denne bort(måtte løsne stabstaget for å få den ut) Deretter fjernet jeg seegerringen og banket lageret ut fra baksiden.. Spindel/navet var det desidert vanskeligste å få ut.. Selve lagerbyttet gikk veldig lett. Ser ikke noe grunn til å kontrollere hjulvinklene etter en slik operasjon? Men i følge Haynes boken så skal du ta ned bærearmen og presse ut lageret.. DA må du iallefall justere litt etterpå
Fliid Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Nav og hjullager er hva man har bak . Spindel har du forran og det er der navet samt hjullageret blir tredd på. (Nav og hjullager fremme er ikke splittbart uten at det går i stykker.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå