bmw-martin Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Hei! Har tenkt å gå til innkjøp av bilstein sprint dempere til min E39. Lurer på å kombinere med m-tech eller eibach fjærer, noen forslag? Er viktig at det er mulig å få bilen EU-godkjent med senkesettet, med m-tech blir jo bilen kun 15mm lavere og garantert godkjent ettersom dette er originalt. Er litt mer bekymret for Eibach etter som disse fjærene senker 30mm foran og 20-25 bak.. Synspunkt?
Ad|oS Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Dersom det følger med TÜV-papirer til senkesettet skal det ikke være noe problem å få det godkjent
bmw-martin Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Går utifra at Eibach fjærene er TUV godkjente ettersom man finner TUV logoen på sidene deres. Allikevel står det ikke noe om dette på koed.dk Vet at TUV papirer er nødvendig, tenker heller på at hjulvinklene forandrer seg, noe som kan være vanskelig å stille inn. Biltilsynet reagerer en del på dette har jeg hørt.
bmw-martin Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Nå har jeg forresten hørt at Bilstein Sport er mer passende dempere enn sprint, som skal være for harde. Noen som har erfaringer her? Sprint er jo lave dempere beregnet for senking, men går ut i fra at 30-25 senk går fint på standard høyde dempere også? Sliter vel litt mer på demperene i lengden kontra høye fjærer kanskje?
2000Touring Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Hei! Jeg kjører med m-tech fjærer og bilstein sport på bilen min(99 320d e46). Det er moderat senking, og bilen blir ganske så stiv. Tror ikke jeg ville brukt sprint om jeg senket mindre enn 40mm. Inge B.
bmw-martin Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 Takker for svar! Det blir nok sport. Så lenge demperene ikke slites av å bruke senkefjærer... Fortsatt litt usikker på m-tech kontra eibach da.. Tenker da på hjulvinklene og EU. Går ut ifra at 30mm på E39 ikke er noe problem....At man ikke må kjøre sideveis og slure clutchen over fartsdumper?
hagenisse Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Forskjellen på sport og sprint er kun lengden. Sammen med senkefjærer velger du sprint. 30mm er jo så absolutt senking. BMW setter jo på andre dempere ved kun 15mm...
mhane Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Jeg senket min E39 med Eibach fjærer og Bilstein sprint fremme og sport bak. Ble veldig godt fornøyd med resultatet. På den tiden fikk jeg ihvertfall ikke sprint bak på E39 touring, og måtte dermed ha sport bak.
bmw-martin Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 Hmm... Er det kun lengden som er forskjell? Sikker på dette? De som selger demperene sier sprint erfaringsmessig er for harde til gatebruk.. Ble veldig usikker jeg nå EDIT: Har fått bekreftet at det kun er lengden som er forskjell. Sport kan benyttes inntil 25mm senk og sprint dersom det skal senkes mer. Går ut i fra at det allikevel ikke vil være problem med 15mm senk på sprint?
bjalle Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Einbach 30\20 fjærer går perfekt både til bilstein orginal og sport,har ikke prøvd sprint men har hørt de gir dårlig komfort til vanlig gatebruk pga stivheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå