bjaa Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Hey! På vei på langtur på fredag skjedde det jeg aldri trodde kom til å skje, fullstendig motorhavari! Kjørte rolig avgårde i kø, plutslig bare dauet bilen helt av, kjørte ut i veiskuldra og stoppa å kikka. Prøvde å få start på bilen igjen, motoren stod BOMM fast og ville ikke rikke på seg. Får taua bilen hjem (20 mil!) og sjekker ut litt mer, får verken motoren til å gå rundt noen av veiene, setter den i 3. gir og prøver, og ser ut som den har skjært seg helt..!? Så nå må jeg nok bytte motor, blir for dyrt å fikse på en slik gammel motor.. Men noen spesielt jeg må tenke på når jeg skal handle ny motor? Kom til å tenke på bilen kommer jo både med og uten AC, er det noe jeg må se etter når jeg ser etter ny motor? Eller er det lett å flytte over osv? Har aldri byttet motor før men har folk med kompetanse som kan hjelpe til, men får se hva som skjer. Ser jo man kan bygge om til 325 for en billig penge i danmark, men er kanskje ikke noe lurt å sette inn en sekser i denne bilen når den kom med 4er orginalt, er ikke lett å få godkjent har jeg hørt?
bjaa Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 Fått sjekket ut litt nå, tok av topdekslet igår. Og der ser jeg at registerkjedet har ryki, kjipt! Så nå lurer jeg egentlig på, what to do?
Fliid Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Er så små klaringer på Is motoren at her er det bare og få bytta motor. Stempel har gått i ventil, garantert. Mulig sprekt toppen i samme slengen. Stemplene sitter nok med dype hakk, så de må byttes. Kanskje råde og har fått seg en trøkk. Bytt motor er konklusjon. Hiv den gamle
Dirty Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 har en 320 maskin jeg muligens skal selge alt uten girksass dynamo servopumpe og starter. men det har du jo fra før
Champ Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 er det vanlig at Registerkjeder ryker da? Har kjede i stedet for reim på min bil og trodde dermed at dette var noe jeg slapp å bekymre meg for?
Bmw mann Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 er det vanlig at Registerkjeder ryker da?Har kjede i stedet for reim på min bil og trodde dermed at dette var noe jeg slapp å bekymre meg for? Veldig sjeldent at det skjer jah, tåler en god del disse kjedene så lenge motoren blir vedlikeholdt som sagt. De skal nå vare hele levetiden på motor og litt til har jeg hørt... Har en 318is maskin jeg som er kjørt godt over 320.000 ca og sviver så ei klokke fortsatt..
oddis Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Var det noe ulyd i motoren din i tiden før det skjedde? Riv av toppen og kikk. Det kan i beste fall kun være en bøyd ventil. Min motor klarte man ikke dreie rundt etter reg reim brudd heller, men det var kun noen ventiler som hadde tatt kvelden. Ingen skader på stempler. Sjekk det opp, så slipper du å bruke fler kroner enn nødvendig.
Champ Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 ja ville vært intressant å høre om du fikk noe slags "forvarsel" på dette, ulyder eller noe lignende som kunne vært et tegn på at noe var i gjære?
BreitBau Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Kjede bør byttes etter 180.000 km.. Om du har toppdekslet av ser du etter misforminger på drev og om kjedet ser slitt ut.. Kan være lurt å gjøre for flere? Toppdekslet er jo lett å ta av..
bjaa Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 Hey, takker for respons. Det var ingen ulyder i motoren når jeg fylte bensin på den en halvtime før det skjedde. Hørte ikke noe særlig når jeg kjørte, pga spilte musikk som vanlig.. Men motoren har alltid gått fint, uten noen ulyder, tikking eller noe.. Så det jeg bør gjøre nå er å skru av toppen, se etter skader på ventiler og stempler? Hørte noen snakket om råder som evt. kunne få bank under slike forhold, noen som vet noe mer om det, eller er det ytterst sjeldent rådene får gjennomgå?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Gjør som oddis sier. Har selv en topp fra en IS motor hvor registret hadde røket. Der var det 4 ventiler som var bøyd og et lite merke i kanten på forbrenningskammeret som kan fjernes med plansliping.
Hyggmaister Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Jepp, kan jo alltids være håp... For så vidt så kan jo alt repareres også, men et større havari blir jo svindyrt og ergo ikke lønnsomt om man snakker om verksted.
Padi Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Hei Ikke for å kapre tråden, men jeg også har total havari av min 320dat touring 2003 model. bilen er ikke gått mere en 118000km. Men fra det ene til det andre så har BMW taksert den til 125000 for ny maskin osv. Men det jeg lurer på er om dere hvet noen plasser hvor jeg kan få kjøpt en overhalt maskin til min bil. Glenn
Hyggmaister Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 WTF!? BMW skal ha 125000 for en ny motor? Gaad, må vel være noe som er mer lønnsomt enn dette? Hmmm... Er jo ikke så mange såpass nye biler som hugges i Norge, men hva me å prøve i Tyskland? Der hogges de jo bare de har parkeringsbulker... Tenker da selfølgelig på å få inn en motor derfta, evt hele delebilen om du vil...
Bmw mann Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 HeiIkke for å kapre tråden, men jeg også har total havari av min 320dat touring 2003 model. bilen er ikke gått mere en 118000km. Men fra det ene til det andre så har BMW taksert den til 125000 for ny maskin osv. Men det jeg lurer på er om dere hvet noen plasser hvor jeg kan få kjøpt en overhalt maskin til min bil. Glenn Hvorfor ikke lage et eget emne da ? så får stakkaren her 110% hjelp av sitt problem og ikke ditt Men snakk med hoggere fra danmark og tyskland eventuelt og Nederland! Kan gjøre et kupp der. Ellers kan du kansje kontakte Torleif Skaret som importerer fra statene ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå