Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg handlet min første Bmw, har egentlig bare hatt honda intil dags dato, men så fikk jeg lyst til og prøve noe nytt og snublet over denne bilen 8)

qnih2h8ou7orwk4dkdgg.jpg

en helt orginal 2-dørs 1986 mod 325i

feil/mangler med bilen:

-utslitt klutsj.

-slakk i tannstang.

-rust i indre og ytre hjulbuer bake.

-kam samt en ventil-løfter må byttes.

-bilen hadde stått lagret innendørs over lengre tid og hadde derfor fått litt mugg i dørken og på setene, (bare litt).

-noen dårlige foringer i understellet.

-ellers elendig lakk og litt smårust her og der.

-rust i bremserørene bak.

-klosser bak må skiftes.

I første omgang skal bilen settes i perfekt stand, modifikasjoner kommer etter hvert:)

Motor: litt usikker, litt mer effekt hadde vært kjekt. har sett en del som har lyktes med turbo på m20-motorene, synes personlig det frister mer og bygge om til 2.7 vha dieselveiv og andre råder osv. rundt 200-250 hk hadde vært greit siden bilen kommer til og få noen runder på bane også:)

utsende:

-orginal lakk, prøvde og polere en liten bit av lakken som enda var intakt og fant ut at bak den skittene fasaden er lakken faktisk utrolig fin sammen med f.eks gule lykter og shadow-line(sorte) detaljer.

-har tengt litt på m-tech1 bakfanger, sideskjørt og frontfanger, veldig usikker her, veldig fint og se på. men dette er ikke en m-tech utgave, mulig jeg heller holder den slik den er. (innspill)

alle bilder/oppdateringer vil bli lagt inn i denne posten så det blir enklere og holde oversikt:)

Update: 27/5-08

lar først bildene tale for seg:)

bybe2q2829dlhxgkhuwb.jpg

har 2 sett felger liggende med dekk, her er et sett Borbet 15" med 195,60,15, ble litt ballongaktig, så de for være til banebruk:)

c1bgrcto7zmqcrf28z2c.jpg

det fremhjulet ser dere en 16" ATL felg med helt nye 205.45.16-dekk, tror jeg går for de til daglig bruk.

6smafkoq438e91al3lho.jpg

måtte få med et bilde av motor-rommet:)

skal ta noen bilder av rusten og interiøret så snart jeg finner kameraet:)

Skrevet

Ser ut som du har fått deg litt å gjøre:)

Men det er ikke noe m-tech bil du har kjøpt..

Pøs på med bilder når du setter igang, og lykke til..

Skrevet

ok, har veldig lite peiling på bmw, og vet ikke helt hva som er spsielt med m-tech, vet jeg har m-tech-interør iværtfall:)

noen som kan forklare dette med m-tech litt dypere?

• 2 months later...
Skrevet

Heisann! Artig å se at det skjer noe med den gamle "prosjektbilen" min. Lykke til med oppgraderingen og opprettholding av et originalt stuk. Ser forøvrig at du har en kjøpstråd på ny topp. Er den gåen?

• 5 months later...
Skrevet

hehe:) har fulgt litt lite med her i det siste, har gjort en del med bilen men har egentlig tengt og lage ny tråd når jeg er ferdig, så man slipper en 3km lang tråd:P

-fått sveiset nye indre og ytre hjulbuer bake, ny bakplate og sveiset igjenn antennehullene.

-har hatt ute motor og skiftet clutsj, samt all innmat i toppen utenom selve ventilene.

-skiftet ratt til et ganske anonymt sportsratt. (orginalratt var jo str buss)

-skiftet lykter rundt om, sort-linse fremme, røde/sorte bak, sorte blinkers.

-har gjort mye mer, kommer bare ikke på alt i farten, trenger rimelig mekkeplass.

Skrevet

Odd-M: hadde planer om og overhale bunndelen av motor også, men hevder at den har vært overhalt for ikke veldig lenge siden da honingen vistes veldig godt i cilyndrene, kan dette stemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...