Gå til innhold

Aut. nivåregulering og heving av E34 Touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har en Touring med automatisk nivåregulering, syns bilen har seget litt bak.

Slik jeg forstår det av denne tråden---> http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=62721&postdays=0&postorder=asc&highlight=heve&start=15 <--- så trenger jeg bare etterfylle servovæske for å få bilen i normal stilling igjen :?: Er dette riktig??

Har sjekket nivået i servobeholderen, og det manglet nok litt over 2 dl. (får ikke kjøpt servovæske før senere i uken)

Men i tillegg så kunne jeg faktisk tenkt meg å hevet bilen litt ekstra, pga. den elendige veistandaren her på Nordvestlandet.

Trenger ikke heves mere enn 1-2 cm mere enn standard bakkeklaring, ser vel for dumt ut om det blir for god plass i hjulbuene.

Noen som vet om dette lar seg gjøre, og eventuellt hvor en får kjøpt heve-sett?

Skrevet

Er disse ved bakakselen da?

Slike stag, som styrer væske-trykket?

Får heise opp bilen en kveld, å undersøke litt hvordan dette systemet fungerer:)

Skrevet

På M5 har jeg lest at der sitter en switch i den ene side.

Switch'en gir melding til CheckControl hvis bilen er for lav, og man får EDC advarsel i Instrument Clusteret.

Samme side som switchen sitter, skal der og så sitte en ventil hvorpå der sitter en lille arm som kan løsnes og vris.

Denne skulle da justere høyden opp og ned.

Kryp under bilen og se om du finner disse ting.

Sjekk for lekkasje ved demperne nu du er der nede allikevel.

Skrevet

Ser også at endeleddene på staget (del #1) er gjenget i begge ender, så her er det mange innstillingsmuligheter :)

(om de ikke er rustet fast da...)

Kommer med tilbakemelding om det blir en vellykket operasjon i slutten av neste uke.

• 2 months later...
Skrevet
Ser også at endeleddene på staget (del #1) er gjenget i begge ender, så her er det mange innstillingsmuligheter :)

(om de ikke er rustet fast da...)

Kommer med tilbakemelding om det blir en vellykket operasjon i slutten av neste uke.

Ble det ingen vellykket operasjon?

Skrevet

Hehe...jeg nyyyter sløve sommerdager ennå :)

Har nok fortsatt ikke hatt tid å se på dette, men tenker på det daglig :)

Kanskje imorgen, kanskje ikke...

Ønskes kjøpt: LØFTEBUKK.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har da fått sett litt på nivåreguleringen, men har bestillt deler i tilfelle jeg vrir av mutterene ifra denne bøylen (del 5 i bildet lengre oppe)

I tillegg så vil jeg også ta ned eksos-anlegget, men det er jo et helsikes stort anlegg...er jo én del ifra katalysator og bakover.

Men kom bare til å tenke på en ting...hvor hviler egentlig bilens vekt, på fjærene eller demperene??

Skrevet

beklager for at jeg skrev så kort og lite omfattende inlegg tidligere, var på jobb og ble plutselig hektisk! Bilens vekt skal ligge på fjærene, så du må ikke justere opp så mye at du ikke har fjærspenn(at fjæra er løs om demperen, Det går mest sannsynlig ikke ann uansett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...