MotorViagra Skrevet Mai 27, 2008 Share Skrevet Mai 27, 2008 Har prøvd å lese litt om dette på ppf.forumet men skjønner ikke greia helt. Noen som har en enkel forklaring til hvordan innsugkammen skal stå på eksossiden?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 27, 2008 Share Skrevet Mai 27, 2008 Må stå som vanlig kam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2008 Ok.. etter det jeg har skjønt skal de ikke det. Når syl nr1 står i ØD skal du da ha ca 1-1,5 mm åpning på både innsugsventi og eksosventil på syl nr 6. Det eri tilfelle ikke orginalt, men det leste jeg på ppf og Ola` her på forumet mener dette: ØD er ved tenningstakt på syl 1, å da står syl 6 på fylling/overlapp.. Da skal du ha 1mm på begge, om du vil ha et ok utgangspkt.. Alt har med hvor mye effekt du vil ha, og hvor kjørbar du vil ha den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 27, 2008 Share Skrevet Mai 27, 2008 Ok.. etter det jeg har skjønt skal de ikke det.Når syl nr1 står i ØD skal du da ha ca 1-1,5 mm åpning på både innsugsventi og eksosventil på syl nr 6. Det eri tilfelle ikke orginalt, men det leste jeg på ppf og Ola` her på forumet mener dette: ØD er ved tenningstakt på syl 1, å da står syl 6 på fylling/overlapp.. Da skal du ha 1mm på begge, om du vil ha et ok utgangspkt.. Alt har med hvor mye effekt du vil ha, og hvor kjørbar du vil ha den Betviler ikke OLA, og legger meg flat hvis jeg har tatt feil... Skjønner ikke hvorfor du lurer hvis du har det så klart? Kan unnskylde meg med at jeg holder på med motorer på jobb, men ikke så ofte bimmere, og fordi jeg begynner å bli gammel(sikkert) må jeg regne manuelt på ventildiagram osv. Rakk ikke det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2008 Er ikke sikker, håpet på at noen andre hadde gjort det samma. Ser ikke ut som det er noe fasit svar på dette. Ville bare være 100% sikker før jeg gjorde noe galt. Det skal vist gå å sette de orginalt å, men da er det vist ingen sæerlig effekt forskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 28, 2008 Share Skrevet Mai 28, 2008 Ville fulgt Olas oppskrift da jeg kjenner han som en kyndig motormann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Mai 28, 2008 Share Skrevet Mai 28, 2008 Ta en telefon til Vidar strand. Han vet sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Mai 28, 2008 Share Skrevet Mai 28, 2008 kordan motor er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 28, 2008 Share Skrevet Mai 28, 2008 kordan motor er det snakk om? tipper m50, men skal du ikke ha justerbare kamdrev?. bør vel times i benk hvis du skal ha det optimalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Mai 28, 2008 Share Skrevet Mai 28, 2008 hm kan man bruke insugskam på eksos siden da? kor mye henter man på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2008 kordan motor er det snakk om? tipper m50, men skal du ikke ha justerbare kamdrev?. bør vel times i benk hvis du skal ha det optimalt De er til å justere på orginalt de, men ja det blir litt stilling på disse i benken. Har fått time 30 juni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2008 hm kan man bruke insugskam på eksos siden da? kor mye henter man på det? Det spurte jeg Andreas på ppf forumet, det jeg fikk til svar var. Mye effekt! Men de må stilles i benken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2008 kordan motor er det snakk om? M50b25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå