Gå til innhold

Hvordan time dobble innsugskammer??


MotorViagra
 Share

Anbefalte innlegg

Ok.. etter det jeg har skjønt skal de ikke det.

Når syl nr1 står i ØD skal du da ha ca 1-1,5 mm åpning på både innsugsventi og eksosventil på syl nr 6.

Det eri tilfelle ikke orginalt, men det leste jeg på ppf og Ola` her på forumet mener dette:

ØD er ved tenningstakt på syl 1, å da står syl 6 på fylling/overlapp.. Da skal du ha 1mm på begge, om du vil ha et ok utgangspkt.. Alt har med hvor mye effekt du vil ha, og hvor kjørbar du vil ha den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. etter det jeg har skjønt skal de ikke det.

Når syl nr1 står i ØD skal du da ha ca 1-1,5 mm åpning på både innsugsventi og eksosventil på syl nr 6.

Det eri tilfelle ikke orginalt, men det leste jeg på ppf og Ola` her på forumet mener dette:

ØD er ved tenningstakt på syl 1, å da står syl 6 på fylling/overlapp.. Da skal du ha 1mm på begge, om du vil ha et ok utgangspkt.. Alt har med hvor mye effekt du vil ha, og hvor kjørbar du vil ha den

Betviler ikke OLA, og legger meg flat hvis jeg har tatt feil...

Skjønner ikke hvorfor du lurer hvis du har det så klart?

Kan unnskylde meg med at jeg holder på med motorer på jobb, men ikke så ofte bimmere, og fordi jeg begynner å bli gammel(sikkert) må jeg regne manuelt på ventildiagram osv.

Rakk ikke det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker, håpet på at noen andre hadde gjort det samma.

Ser ikke ut som det er noe fasit svar på dette. Ville bare være 100% sikker før jeg gjorde noe galt.

Det skal vist gå å sette de orginalt å, men da er det vist ingen sæerlig effekt forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...