The_transporter Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Hei godtfolk bilen er en 97/98 mod. e39 523ia har hatt mye problemer med at bilen ble tom for strøm helt uten videre.. omtrent hver dag i hele vinter.. flere batterier ble brukt opp.. har nå kjøpt nytt batteri og målt strømtrekk.. det skal samtidlig nevnes at alarmlampen blinket hvert sekund . . HVERT sekund.. jeg satte amperemeteret mellom minuspolen på batteriet og bilen... slo på tenninga helt.. uten å starte bilen.. så slo jeg den av igjenn.. og låste alt mens amperemeteret lå oppe på bagasjeluken og målte.. strømtrekket var på 0.7 ampere i et kvarter,deretter sank det til 0.03 mener jeg å huske... dette virket ganske normalt for meg.. men er det riktige tall? jeg har ikke fått sjekket om alarmlampen blinker enda... men kan jo hende jeg har klart å komme borti noe ledninger der.. takker for svar
E36Cab1 Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Trur eg ville ha målt om bilen stjeler strøm en gang til viss ikkje du hugsa talla helt,lekker den 0.7 er det aaltfor mykje! Er det orginal alarm eller ettermontert? Samt måle syrevekt på batteriet ditt,så veit du tilstanden på det med det samme
Bjørn 320 Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Viss det går ned til 0,03A (30mA) etter eit kvarter er det nok normalt...trur det er vanleg at bilen går i "dvale" etter ei stund... Har du sjekka ladespenning? Vil anta batteriet er OK viss du har bytta det.
Hansh Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Hadde samme problem frem til jeg kjøpte nytt batteri forrige vinter. 0,7 ampere trekk tilsvarer ca. 8 watt effekt og 0,03 A tilsvarer i underkant av 0,4 W, så det høres ikke veldig ille ut. Tror nok du har løst problemet med nytt batteri.
lurzrn Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Du har ikke en stereo eller forsterker som ikke er riktig koblet som trekker strøm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå