Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og å få andre til å hente ein pakke i hans navn e vel heller litt vanskelig? forutsette ting med jobb eller andre ting kan skje alle...

Posten er vanligvis ikke veldig interesserte i å måtte returnere pakker, og få ekstrajobben med å kreve inn returporto fra (en vanligvis lite blid) avsender.

Derfor vil man ofte finne at det lokale postkontoret er villig til å hjelpe til med å finne en løsning - for eksempel å la pakken ligge litt lengre før den returneres. Og det tar bare fem minutter å ringe og høre.

Et annet alternativ er å få pakken videresendt til der du oppholder deg, men det er litt mer arbeid, og Posten vil ha dekket fraktutgiftene for å gjøre dette.

Det aller enkleste er å la noen andre hente pakken for deg - hvor enkelt dette er, avhenger veldig av hvor kjent man er hos dem som jobber på det lokale postkontoret, i verste fall må man ha en skriftlig fullmakt, og mottagers egen signatur på hentelappen.

Med oppkravspakker - som denne - er det noen ganger nok å møte opp med pengene som kreves, for å få løse ut pakken.

I en kjøp-salg situasjon som denne påhviler det forventninger og forpliktelser til både selger og kjøper. Her ser det ut som om selger, BMWPower, har holdt sin del av avtalen, og jeg kan heller ikke se at kjøper trekker dette i tvil. Samtidig sier kjøperen viplash ganske klart at Jeg ville virkelig ha denne pakken..

Viplash sier også at fraktutgiftene er godskrevet kjøpers konto, og siden BMWPower og viplash sikkert ikke har samme bank, kan slike overførsler ta overraskende lang tid.

Jeg har ikke noe stort ønske om å legge meg opp i hva kjøper og selger her skal mene eller gjøre, men siden man ikke er tjent med at Bimmers-medlemmer blir stående igjen med skurkestempel, kunne en naturlig løsning på dette være at viplash forhåndsbetaler pakken han gjerne ville ha, inklusive porto, og får BMWPower til å sende den på nytt. Hvis viplash ikke vet om han vil kunne hente pakken på posten, går det an å gjøre avtale med BMWPower om at pakken sendes et familiemedlem eller nær venn viplash.

Siden BMWPower har snart fire år og over 1000 innlegg bak seg på bimmers.no, og han alt har vist at han ønsket å sende pakken, bør man kunne vurdere å ta sjansen på å forhåndsbetale en vare kjøpt fra han.

Med denneløsningen slipper BMWPower å annonsere varen på nytt, og viplash både får pakken sin, og får bevist sine gode intensjoner - og begge har sjansen til å oppdatere denne tråden når handelen er i orden. :)

Dessuten, det er alltid hyggelig når tvister omkring kjøp og salg kan ende på en annen måte enn med lange diskusjoner om balltre og hjemlige besøk. :):wink::)

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Eg forstår frustrasjonen din BMWPower, men eg syns faktisk at det va ærlig gjort av viplash å svare her på forumet så alle ser det og ikkje over PM. For meg virker det som han vil fikse opp. Og å få andre til å hente ein pakke i hans navn e vel heller litt vanskelig? forutsette ting med jobb eller andre ting kan skje alle...
Det å få andre til å hente pakker for deg funker ikke lengre.

Hvertfall ikke uten underskriften din på pakkeseddelen.

Men det å få de til å la den ligge der over 2uker tror jeg de gjør for deg.

Ikke i 1mnd akkurat.

Er enig i deg BMWPower, kjøper kunne sagt ifra om situasjonen sin og ordnet en avtale.

Jeg vet ikke helt hvilke postkontor/post i butikk som dere sogner til, men dette er ihvertfall:

GALT

Jeg har selv jobbet i skranken og levert ut pakker i over ett år, og vet reglene.

Reglene er som følger:

- Hvis pakken blir sendt som rekommandert eller verdisending, så er det krav til legitimasjon (førerkort, etc) av personen som den skal til. Mao, det må være korrekt mottaker som henter den. Du kan derimot ha med en fullmakt fra den som skal ha pakken, samt legitimasjonen til den personen, samt egen legitimasjon for å hente den ut for personen.

- Hvis pakken blir sendt som en PUM (f.eks. bankkort), så må personen som står som mottaker hente den selv. Fullmakt går ikke her.

- Hvis pakken blir sendt som alt annet (f.eks. en servicepakke eller en norgespakke), så er det to tilfeller som kan skje:

----- 1: Hvis du kommer med den originale hentelappen, SMS-melding fra posten eller en utskrift fra nettet, så kan du hente den for andre, og skrive under selv. Evt, du kan stjele hentelappen fra en postkasse og skrive under med Donald Duck, hvis du selv heter B. Anditt... Det er IKKE krav til legitimasjon.

----- 2: Hvis du kun kommer med sendingsnummeret på en lapp, eller er autistisk og husker det i hodet, så må du skrive under navnet ditt og legitimitere deg. Dette er noe "nytt" dem har begynt med. Noen steder kan være sløve på dette, eller at dem kjenner personen.

Da er vi alle på samme side nu?

Skrevet

Ja, det kjekkeste hadde jo vært om det blei en go avslutning for begge parter på dette her... Nå vet nå eg kim BMWPower e og trur kje han e i stand te å svindla noen, og viplash har eg snakka litt med innpå forumet her og fått et greit inntrykk av. Men eg må sei at eg forstår BMWPower ganske godt og da.

Eg vett at eg hadde blitt rasande sjøl hadde det skjedd me meg...

Det e synd at sånne ting ska skje uansett kim det gjelde da...

Skrevet

Jeg har ikke noe stort ønske om å legge meg opp i hva kjøper og selger her skal mene eller gjøre, men siden man ikke er tjent med at Bimmers-medlemmer blir stående igjen med skurkestempel, kunne en naturlig løsning på dette være at viplash forhåndsbetaler pakken han gjerne ville ha, inklusive porto, og får BMWPower til å sende den på nytt.

En liten tilleggsbemerkning til min egen kommentar: Denne løsningen fordrer selvsagt at BMWPower i det hele tatt er villig til å legge til side frustrasjonen og skuffelsen fra forrige forsøk, og å la tvilen komme kjøper til gode.

Og akkurat denne avgjørelsen bør være helt og holdent opp til BMWPower å ta, og vi andre bør respektere avgjørelsen, uavhengig av hvilken siden av gjerdet BMWPower faller ned på. :)

Skrevet

Hehe, så sant så sant...

Som jeg sa til BNNA når jeg snakkt med han (han tok tlf.en), at jeg godt kan sende pakken på nytt igjen.

Men da SKAL hele beløpet overføres på forhånd.

Bra innlegg og gode poeng fra deg Der Barockengel

Skrevet

Btw, Der Barockengel, så kan man ikke stole blindt på en bruker at man har mange innlegg bak seg og vært her lenge..

Vi har folk her inne som også er skurker (Bevist det gang på gang med et titalls brukere), som har flere tusen innlegg og har vært her lenge (men heldigvis ikke nu).

Regner med at dere alle vet hvem jeg f.eks. sikter til..

Hint: Nord-Norge.

Skrevet
Btw, Der Barockengel, så kan man ikke stole blindt på en bruker at man har mange innlegg bak seg og vært her lenge..

Det er helt riktig - men med over 1000 innlegg har man et godt grunnlag for å danne et bilde av hvordan vedkommende opptrer på forumet - hvorvidt vedkommende opptrer hjelpsomt, er kunnskapsrik, unngår aggressive utfall mot andre, later til å kjenne andre respekterte forumdeltagere og så videre. Basert på dette har man en ganske god indikator på hvor mye man vil stole på vedkommede. I tillegg kan man se på hvor mye - og hva - selgeren har tilbudt og solgt via forumet tidligere.

Skrevet

Men når jeg sender i oppkrav er det jo ikke fare for at jeg svindel noen :wink:

Har handlet og solgt en del her, og aldri hatt noe problem før nå.

Aldri sendt i oppkrav før heller.

Skrevet
Ja, det kjekkeste hadde jo vært om det blei en go avslutning for begge parter på dette her... Nå vet nå eg kim BMWPower e og trur kje han e i stand te å svindla noen,

Ok, hvis du sier du kjenner ham, er han sikkert en grei kar. :)

Men; trur kje han e i stand te å svindla noen - du må ikke vingeklippe stakkaren helt, da - han kunne sikkert gjøre det hvis han var helt nødt og noen rettet et balltre mot hodet hans - eller mot BMWen hans.. :):):?

Ok, dårlig gjort av meg å vitse med trusler om fysisk vold - skal love å ikke gjøre det mer i dag. :(

Skrevet

Bare hvis mottageren tror han løser ut verdifulle bildeler, og pakken egentlig inneholder dine utgåtte vinterstøvletter. :wink::)

Skrevet

Hei, sorry jeg sporer litt av,

men hva er oppkrav?

Skrevet
Ja, det kjekkeste hadde jo vært om det blei en go avslutning for begge parter på dette her... Nå vet nå eg kim BMWPower e og trur kje han e i stand te å svindla noen,

Ok, hvis du sier du kjenner ham, er han sikkert en grei kar. :)

Men; trur kje han e i stand te å svindla noen - du må ikke vingeklippe stakkaren helt, da - han kunne sikkert gjøre det hvis han var helt nødt og noen rettet et balltre mot hodet hans - eller mot BMWen hans.. :):):?

Ok, dårlig gjort av meg å vitse med trusler om fysisk vold - skal love å ikke gjøre det mer i dag. :(

Hehe, har gjort ting jeg ikke er kry av for å få penger tilbake før...

Men men..

Jeg er en ærlig person, men liker ikke bli lurt!

Sikkert det Astrid mener :wink:

Skal snart både øst og nord i landet, så jeg stopper veldig gjerne innom

både BNNA & viplash hvis ikke penger er kommt inn på konto til den tid.

Det er ikke d at det er så mye penger, men prinsippet av å bli lurt :evil:

Skrevet

Hei, sorry jeg sporer litt av,

men hva er oppkrav?

At noen må betale i posten for å løse ut pakken.

Skrevet

Bare hvis mottageren tror han løser ut verdifulle bildeler, og pakken egentlig inneholder dine utgåtte vinterstøvletter. :wink::)

Å nettopp DERFOR har heller ikke kjøper noe lyst til å bli lurt? For i det han har forlatt postkontoret er innholdet i pakken godkjent.. Selv åpner jeg alltid pakken på posten, men sikkert ikke alle som gjør det..

Det her er slike diskusjoner man alltid kommer til å se noe til... Misbruk av tillitt er det mange kjeltringer som driver med.. Selv handler jeg egentlig ikke av ukjente, selv om jeg har gjort det veldig mange ganger.. Tror i bunn og grunn det ikke finnes noen løsning på slike "problem".. Så lenge det finnes kjeltringer vil det finnes folk som blir lurt, og slik er livets gang...

Tror nok heller du skal slutte å selge ting til ukjente, om problemet med tillitt blir så stort at du kun krever forskuddsbetaling.. Det finnes MINST like mange kjeltringer som ikke sender varer etter forskuddsbetaling, som det fins kjeltringer som sender utgåtte støvletter, og i det perspektivet så er vel kanskje folk som ikke henter ut pakken sin den "beste" gruppen?..

Skjønner jo godt at du ikke liker å måtte betale for ingenting, men så er det nå engang slik at du fortsatt HAR varen da.. Er nå værre med de inne her som betaler både 3000 og 6000 kroner til brukere her inne, som skal sende de motorer og girkasser, også kommer de aldri.. Penger de aldri ser noe til.. Penger de har hivd ute i løse luften uten å sitte igjen med NOENTING.. Du har som sagt varen din..

Jeg håper for din del at det er snakk om endel penger her, for å henge ut personer og blåse opp slike ting hvis det dreier seg om noen hundrelapper, det er å dra det lit tlangt spør du meg. Da kunne du heller brukt den tråden som faktisk ER til slike ting.. "Useriøse/Seriøse selgere og brukere" som ligger under "Bmw-deler selges"... Syns liksom det er feil å engasjere ett helt forum i dette her om det dreier srg om en 1000-lapp, når det er så mange her inne som har tapt store firesifrede summer..

Skrevet
Å nettopp DERFOR har heller ikke kjøper noe lyst til å bli lurt? For i det han har forlatt postkontoret er innholdet i pakken godkjent.. Selv åpner jeg alltid pakken på posten, men sikkert ikke alle som gjør det..

Du kan ikke hvile på at dette vil hjelpe stort. Det eneste du får ut av dette, er et tredjeparts vitne.

Det er litt for mange som tror at det bare er å levere tilbake pakken med murstein, selv om man åpnet den rett foran øynene på de ansatte, og forvente å få tilbake postoppkravspengene.

Posten er KUN en mellompart, som sender pakkene og gjør overføringen av pakken, og er ikke en instans som skal ta beslutninger på om du har blitt lurt eller ei.

Har du i tillegg betalt med bankkort, så kan du ihvertfall glemme å se pengene med én gang. Dette gjelder forsåvidt også de fleste poststeder, for dem har nesten alle en eller annen form for cashguard installert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...