Gå til innhold

Batteri varsel lampe lyser på E39


Galldrian
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg vrir tenning til posisjon 2 (steget før motoren starter) så lyser batteri varsel lampa i dashbordet. Det slukkes når jeg starter motoren dog, og jeg har ikke merket noe problem enda. Er dette kun for å indikere at varsel lampa fungerer eller er det en reèll feilmelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er dette kun for å indikere at varsel lampa fungerer eller er det en reèll feilmelding? "

Slik er det nå med motorolje også osv.. Er en indikasjon på at pæra fungerer. forsvinner den en dag du vrir til posisjon to. bytt pæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er dette kun for å indikere at varsel lampa fungerer eller er det en reèll feilmelding? "

Slik er det nå med motorolje også osv.. Er en indikasjon på at pæra fungerer. forsvinner den en dag du vrir til posisjon to. bytt pæra.

Det jeg trodde :) Spurte da det ikke stod noe spesifisert om det i manualen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyset SKAL lyse uansett så fremst ikke motoren går rundt. Det indikerer at laderen ikke fungerer, hvilket den som kjent ikke gjør uten at motoren går rundt. Akkurat samme sak med oljelampen som er relatert til oljetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Låner tråden litt, ser den er gammel.

Men har samme problem nå , med bilen. 520ia E39 -2001!

Merkelige med det hele er at har nettopp montert inn ny dynamo 120A (før 90A) og nytt batteri. Sjekket lading etter det, 14,4V på tomgang.

Men har opplevd minst to ganger ang det samme som i post nr 1 sier. 

Er heller ikke lenge siden byttet vifte rem / 2016 et sted. Eneste kan komme på i farta, er to ting:

*Dårlig kontakt på strømkabel, skrue til skikkelig bak på dynamoen. (Skal sjekkes)

*Har dårlig løpe hjul / strammer, skal byttes nå.

(airbag systemet fungere ikke pga "defekt srs kabel" ved batteriet.Skal skiftes)

Tok å sjekket med batteri laderen/CTEK mxs 7.0 , siden har slik enkel strøm indikator på laderen, så den sto da på nest nederste lampa, og det er dårlig!!

Betyr at er noe under 50% eller et sted.

 Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...