Gå til innhold

motoren får ikke bensin, men kommer bensin inn i fuelrail???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, haddel itt problemer med bensinpumpa tidligere, (ulyder) den stoppet etterhvert så byttet til en jeg fikk tak i på biltema, funket fett, men sist søndag så begynte bilen å gå veldig dårlig (over halv gass så bare kvælte den seg) bensinpumpa bråkte veldig mye så regnet med det var feilen.

byttet den her på tirsdag, da ville brått ikke bilen starte (testet først med å flytte pumpen opp i bagasjerommet men da ville den ikke suge så fikk ikke bensin)

flyttet den tilbake under bilen igjen på org plass, ville fortsatt ikke starte, bare druknet seg da,

fikk omsider start på den igår, gikk greit nok på tomgang, men ville ikke ruse seg, tok da og kvælte den litt (strupet hullet) på luftmengdemåleren da fikk jeg til å ruse, så lagde en papplate som struper hullet, da gikk det an å kjøre, men gikk ikke helt 100%.

testet å starte og stoppe et par ganger, funket fett.

idag når jeg gikk ut for å teste litt mer så vil dne ikke starte i det hele tatt, null liv, bare går rundt og rundt på starteren.

sjekket da om pluggene var våte, men de er knusk tørre.

sjekket at det kom bensin inn i fuelrailen og det gjør det, kommer ut igjen på returen også.

noen som har noen tips til hvorfor det ikke kommer bensin inn i sylinderne?

tror luftmengdemåleren er ødelagt, fikk et par feiltenninger i den igår, (bensin gikk feil vei og det poffet ut av luftfilterboksen)

har sjekket alle sikringene og de ser hele ut.

tips?

Skrevet
dyser?

er vell heller tvilsomt at alle dysene skal brått bestemme seg for å streike :P

men kan vel og legge til at bilen funker sålenge jeg sprayer startgass inn i innsuget.

den startet igår, så burde jo starte idag og, får se om jeg demonterer fuelrailen og spyler igjennom den tilfelle den er tett der dysene er elns, men kommer jo bensin ut av returrøret så :S

må vell nesten være noe i strømmen til dysene vil jeg tro, vet ikke om de slutter å funke om lmm'n er gåen jeg

noen måte og teste luftmengdemåleren?

Skrevet

Nå har jeg ikke satt meg nok inn i bmw's el-system til at jeg skal si noe eksakt. Men av mer generell erfaring vil jeg bare slenge ut noen forslag... Om det kommer bensin til fuelrail men ikke videre tyder det på problemer i forbindelse med dyser.. Har du sjekket at de får strøm? rett ohm styrke? kan det være en sikring?

Et relè ? (vet flere bilmerker som har to-trinns rele på innsprøytning, feil kan komme etter overbelastning eller slitasje.)

Lmm er et gammelt system som du lett kan sjekke med et multimeter... skal gi utslag (ohm) når spjeldet åpnes, men husker ikke i farta hvilke pinner/kontakter som skal måles på, men det er jo bare å prøve seg frem. Feil med denne skal forøvrig ikke gi utslag på dysenes funksjon.

Lykke til... Håper du finner ut av problemet.

Skrevet
Nå har jeg ikke satt meg nok inn i bmw's el-system til at jeg skal si noe eksakt. Men av mer generell erfaring vil jeg bare slenge ut noen forslag... Om det kommer bensin til fuelrail men ikke videre tyder det på problemer i forbindelse med dyser.. Har du sjekket at de får strøm? rett ohm styrke? kan det være en sikring?

Et relè ? (vet flere bilmerker som har to-trinns rele på innsprøytning, feil kan komme etter overbelastning eller slitasje.)

Lmm er et gammelt system som du lett kan sjekke med et multimeter... skal gi utslag (ohm) når spjeldet åpnes, men husker ikke i farta hvilke pinner/kontakter som skal måles på, men det er jo bare å prøve seg frem. Feil med denne skal forøvrig ikke gi utslag på dysenes funksjon.

Lykke til... Håper du finner ut av problemet.

har en kompis som har en 316 89mod, noen som hvet om det er samme lmm`? kan teste med den ivaffall.

skal sjekke litt om dysene får strøm etc, det fungerte onsdag, så burde bare være en sikring elns

Skrevet
Som et tips til senere vil jeg anbefale å fortelle hvilken bil det gjelder,motor oosv.

regnetm ed dere skjønte at det var bmw'n i siggen :P

men er en 87mod 320 med 2liter 12v rekke sekser :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...