Gunnar Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Har dobbel klima og alt fungerer fint bortsett fra A/C-kompressoren. Magnetinnslaget på reimhjulet låser aldri - så kompressoren går ikke rundt. Den blir tilført noe sånt som 4.5V når den skulle ha gått. Er det korrekt spenning for magnetgreiene, eller skal den ha 12V? Stjerneservice har sjekket gassen på anlegget, og det skal være OK. Skulle gjerne hatt ACn i gang nå som det dukker opp "smått" i sommervarmen en gang i løpet av den kommende måneden.
TheBirg Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Den skal vel ha 12V ja. Om gassen er OK er det elektrisk feil. Øvrig tips er og ringe : http://autoclima.no/ Der er det erfarene folk med god erfaring som kanskje kan hjelpe deg (Jeg fikk kjempeservice der når min hadde lekkasje ihvertfall)
Gunnar Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Ga den 12V med tenningen på, hørte magneten slå inn, ga den 12V med motoren i gang, og kompressoren gikk som bare juling. Men connectoren til kompressoren gir fortsatt kun 4.75V..?? Har sjekket de tre sikringene som står oppgitt. Er det noe relé som kan være problemet?
TheBirg Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg hadde vel satt mine penger på et svidd relè. Men har du målt spenningen til kompressoren når den er "skrudd" av ? Kan være du får samme måling da, (4,75V) elektro er noe merkelige greier, spesiellt når man ikke forstår det, slik som meg
Gunnar Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Skrevet Mai 31, 2008 Nei, har ikke det. Skal gjøre det. Noen amerikanere påstår det er "Evaporator temperature sensor" som kan være gåen. Delenr. 64518364458. Den finnes visst på de fleste BMWer med A/C de siste 15 årene. Angående reléer, så er egentlig det største problemet der at jeg ikke aner hvor de er eller hvilke det kan være. Har funnet ett relé ved siden av sikringsboksen (må skru opp hjerneboksen for å finne det). Det skal være noen bak også, men jeg har ikke oversikt over de.
Gunnar Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Da er den innkjøpt, men faen, hvor sitter den, og hvordan kommer man til?? Fjernet sidedekselet i passasjerfotbrønnen, men det er jo bare masse svart plast overalt, og det ser ut som jeg må fjerne hele midtkonsollen og dashen for å komme til?
Bonden Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Hvis det er en ventil det er snakk om sitter den vel på rørene inn på kjøleregisteret inne på høyre side i bilen er vel litt jobb og bytte.må tappe ned anlegger for gass også vel.
Gunnar Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Nei, det er nr. 4 her: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40 Ser ut som et steketermometer. Det er en temperatursensor i kjøleelementet/fordampningsgreia til ACen. Lurer på om jeg må fjerne hele midtkonsollet og dashen og alt sammen for å finne og få bytta den...
Bonden Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Jeg tror du må ut med radio eventuelt klimapanelet mener den sitter tredd inn fra forsiden. men mest sansynlig bakenfor klimapanelet.
TheBirg Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Er du virkelig uheldig er det masse skrujobb (Men det går på en solfyllt lørdag og et par mekkekanner fra en lokal ølforhandler ) Se om du kommer til kontakten på føleren først, og få tak i, om du ikke har et ohm meter. Få dratt ut kontakten til føleren da den ser ut til å ha litt ledning og være tilgjengelig. Og mål den gammle mot den nye. Får du samme måling kan det være at den som sitter der er OK. (Da sparer du deg eventuellt for unødvendig skruing og herjing med interiøret)
Gunnar Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Å ta ut klimaen er jo gjort på et halvt minutt, så hvis du har rett er jeg glad!
Gunnar Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Skrevet Juni 2, 2008 Tok ut radio, multidisplay-greia og klimaen, men fant ikke noe der. Antar du kanskje tenkte på de to hvite som sitter bak multidisplayet..? Denne er svart og har brun og hvit ledning.
TheBirg Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Er det meg du sikter til Gunnar ? hvilken farger på kontakt har jeg ikke greie på, har aldrig vært så dypt under et BMW dash. men kontakten burde du kunne finne. Er vel ikke 2 like til forskjellige funksjoner regner jeg med.
Gunnar Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Skrevet Juni 4, 2008 Tenkte på Bonden - hadde ikke sett at du svarte i mellom oss. Men det hadde vært greit å vite sånn ca. hvor jeg skal til - om jeg må begynne ovenfra med dashbordet, eller fra sidene.. eller med midtkonsollen. Det er sykt mye greier som må av for å komme godt til. For meg ser det ut som hele midtkonsollen må ut nesten uansett.
jarli Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Fant du noen løsning på problemet? Jeg frykter samme problemet på min e38 også.. Men jeg skal prøve å fylle gass først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå