Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dobbel klima og alt fungerer fint bortsett fra A/C-kompressoren. Magnetinnslaget på reimhjulet låser aldri - så kompressoren går ikke rundt. Den blir tilført noe sånt som 4.5V når den skulle ha gått. Er det korrekt spenning for magnetgreiene, eller skal den ha 12V?

Stjerneservice har sjekket gassen på anlegget, og det skal være OK.

Skulle gjerne hatt ACn i gang nå som det dukker opp "smått" i sommervarmen en gang i løpet av den kommende måneden.

Skrevet

Ga den 12V med tenningen på, hørte magneten slå inn, ga den 12V med motoren i gang, og kompressoren gikk som bare juling. Men connectoren til kompressoren gir fortsatt kun 4.75V..??

Har sjekket de tre sikringene som står oppgitt. Er det noe relé som kan være problemet?

Skrevet

Jeg hadde vel satt mine penger på et svidd relè.

Men har du målt spenningen til kompressoren når den er "skrudd" av ?

Kan være du får samme måling da, (4,75V) elektro er noe merkelige greier, spesiellt når man ikke forstår det, slik som meg :)

Skrevet

Nei, har ikke det. Skal gjøre det.

Noen amerikanere påstår det er "Evaporator temperature sensor" som kan være gåen. Delenr. 64518364458. Den finnes visst på de fleste BMWer med A/C de siste 15 årene.

Angående reléer, så er egentlig det største problemet der at jeg ikke aner hvor de er eller hvilke det kan være. Har funnet ett relé ved siden av sikringsboksen (må skru opp hjerneboksen for å finne det). Det skal være noen bak også, men jeg har ikke oversikt over de.

Skrevet

Da er den innkjøpt, men faen, hvor sitter den, og hvordan kommer man til??

Fjernet sidedekselet i passasjerfotbrønnen, men det er jo bare masse svart plast overalt, og det ser ut som jeg må fjerne hele midtkonsollen og dashen for å komme til?

Skrevet

Hvis det er en ventil det er snakk om sitter den vel på rørene inn på kjøleregisteret inne på høyre side i bilen er vel litt jobb og bytte.må tappe ned anlegger for gass også vel.

Skrevet

Er du virkelig uheldig er det masse skrujobb (Men det går på en solfyllt lørdag og et par mekkekanner fra en lokal ølforhandler ;) )

Se om du kommer til kontakten på føleren først, og få tak i, om du ikke har et ohm meter. Få dratt ut kontakten til føleren da den ser ut til å ha litt ledning og være tilgjengelig. Og mål den gammle mot den nye.

Får du samme måling kan det være at den som sitter der er OK.

(Da sparer du deg eventuellt for unødvendig skruing og herjing med interiøret)

Skrevet

Tok ut radio, multidisplay-greia og klimaen, men fant ikke noe der. Antar du kanskje tenkte på de to hvite som sitter bak multidisplayet..?

Denne er svart og har brun og hvit ledning.

Skrevet

Er det meg du sikter til Gunnar ? hvilken farger på kontakt har jeg ikke greie på, har aldrig vært så dypt under et BMW dash. men kontakten burde du kunne finne. Er vel ikke 2 like til forskjellige funksjoner regner jeg med.

Skrevet

Tenkte på Bonden - hadde ikke sett at du svarte i mellom oss.

Men det hadde vært greit å vite sånn ca. hvor jeg skal til - om jeg må begynne ovenfra med dashbordet, eller fra sidene.. eller med midtkonsollen. Det er sykt mye greier som må av for å komme godt til. For meg ser det ut som hele midtkonsollen må ut nesten uansett. :?

  • 1 month later...
Skrevet

Fant du noen løsning på problemet? Jeg frykter samme problemet på min e38 også.. Men jeg skal prøve å fylle gass først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...