MrJørgensen Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Heia, ska valse hjulbuene bak på min e36, men lurer på om noen vet hva de gjør med plast når de valser. Bakfangeren er jo av plast, og denne må jo valses noe for å følge resten av buen. Fikser de som valser dette og?
thorern86 Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 det kan du vel skjære til på egenhånd eller pusse med en dremel? er vel ikke store geiene som må bort.
MrJørgensen Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 ja, men mener at dersom hjulbuen blir valset utover, så må fangeren fortsette den linjen som buen lager for at det skal se fint ut. Og da må fangeren også litt ut for at ikke det skal bli glippe der. Så antar at jeg må mer bøye enn slipe. Og det er den bøyinga og tilpassinga der jeg ikke er sikker på framgangsmåten til..
thorern86 Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 vet du egentlig hvordan valsing av hjulbuer foregår?
MrJørgensen Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 Jeg har ikke valset før nei om det er det du mener, hadde jeg gjort det hadde jeg jo ikke spurt! Men kan jo se for meg hvordan det blir seende ut etterpå, og det er da jeg tenker på bakfangeren og sånn... men trur heller det er du som ikke skjønner hva jeg mener. Mulig jeg skal valse i morra så da får jeg se hvor stor glippa eventuelt blir, så kan jeg legge ut noen bilder om jeg trenger mer hjelp så blir det enklere å forstå
///Mysild Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 jeg trodde bare de valset metallet i hjulbuen, og evt justerte fangeren litt ut... men som oftest lar de den vel bare stå urørt ved "mindre" valsejobber...
Dirty Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 du skal valse ikke sette på skjermbreddere, så tror ikke du skal tenke på det
isanfa Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Hvis du skal valse helt ned mot støtfangeren, noe som er normalt, så vil der nok bli en glippe hvor støtfangeren ikke stikker like langt ut som hjulbuen. Det man kan gjøre med plasten er og enten flytte feste lengre ut, eller man kan varme hjørnet med en varmluft pistol, har du da noe imellom som holder press på plasten utover, vil plasten bli slik den er bøyd når den blir kald igjen.
-Anders- Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg har valset hjulbuene mine ganske mye. Og jeg fikk ingen glippe. Gjort av valsespesialisten.
ingard Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg har valset hjulbuene mine ganske mye. Og jeg fikk ingen glippe. Gjort av valsespesialisten. Hva kostet det?
Dirty Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 SKal ikke få klipe, så skjønner ikke helt hva dere babler om. vet om mange som har valset, og ingen har fått klipe, og de har valset rimelig mye
MrJørgensen Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Hvis du skal valse helt ned mot støtfangeren, noe som er normalt, så vil der nok bli en glippe hvor støtfangeren ikke stikker like langt ut som hjulbuen. Det man kan gjøre med plasten er og enten flytte feste lengre ut, eller man kan varme hjørnet med en varmluft pistol, har du da noe imellom som holder press på plasten utover, vil plasten bli slik den er bøyd når den blir kald igjen. Her har vi en som skjønner hva jeg mener hvertfall Men er som sagt ikke sikkert det blir glippe, det vet jeg jo ikke, kommer ann på hvor mye jeg må valse osv... Men dersom jeg får glippe da, hvor mye skal plasten varmes før den blir "bøybar"? Vil jo helst ikke smelte plasten og koke lakken
Petter`n Skrevet Mai 31, 2008 Skrevet Mai 31, 2008 Varm litt og litt og prøv, bare ikke hold pistolen for nære
vetu03 Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 På min er festet flyttet lenger ut får å få bakfangeren i kant med skjermene... Så hvis du valser så mye at du får problem med det, så er det en smal sak og fikse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå