Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia, ska valse hjulbuene bak på min e36, men lurer på om noen vet hva de gjør med plast når de valser. Bakfangeren er jo av plast, og denne må jo valses noe for å følge resten av buen. Fikser de som valser dette og? :)

Skrevet

ja, men mener at dersom hjulbuen blir valset utover, så må fangeren fortsette den linjen som buen lager for at det skal se fint ut. Og da må fangeren også litt ut for at ikke det skal bli glippe der.

Så antar at jeg må mer bøye enn slipe. Og det er den bøyinga og tilpassinga der jeg ikke er sikker på framgangsmåten til.. ;)

Skrevet

Jeg har ikke valset før nei om det er det du mener, hadde jeg gjort det hadde jeg jo ikke spurt!

Men kan jo se for meg hvordan det blir seende ut etterpå, og det er da jeg tenker på bakfangeren og sånn... men trur heller det er du som ikke skjønner hva jeg mener.

Mulig jeg skal valse i morra så da får jeg se hvor stor glippa eventuelt blir, så kan jeg legge ut noen bilder om jeg trenger mer hjelp så blir det enklere å forstå ;)

Skrevet

jeg trodde bare de valset metallet i hjulbuen, og evt justerte fangeren litt ut... men som oftest lar de den vel bare stå urørt ved "mindre" valsejobber...

Skrevet

Hvis du skal valse helt ned mot støtfangeren, noe som er normalt, så vil der nok bli en glippe hvor støtfangeren ikke stikker like langt ut som hjulbuen. Det man kan gjøre med plasten er og enten flytte feste lengre ut, eller man kan varme hjørnet med en varmluft pistol, har du da noe imellom som holder press på plasten utover, vil plasten bli slik den er bøyd når den blir kald igjen.

Skrevet

SKal ikke få klipe, så skjønner ikke helt hva dere babler om. vet om mange som har valset, og ingen har fått klipe, og de har valset rimelig mye

Skrevet
Hvis du skal valse helt ned mot støtfangeren, noe som er normalt, så vil der nok bli en glippe hvor støtfangeren ikke stikker like langt ut som hjulbuen. Det man kan gjøre med plasten er og enten flytte feste lengre ut, eller man kan varme hjørnet med en varmluft pistol, har du da noe imellom som holder press på plasten utover, vil plasten bli slik den er bøyd når den blir kald igjen.

Her har vi en som skjønner hva jeg mener hvertfall :) Men er som sagt ikke sikkert det blir glippe, det vet jeg jo ikke, kommer ann på hvor mye jeg må valse osv...

Men dersom jeg får glippe da, hvor mye skal plasten varmes før den blir "bøybar"? Vil jo helst ikke smelte plasten og koke lakken :P

Skrevet

På min er festet flyttet lenger ut får å få bakfangeren i kant med skjermene... Så hvis du valser så mye at du får problem med det, så er det en smal sak og fikse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...