Jump to content

HASTER!! Droppe girkasse hjelp. HASTER!!


Recommended Posts

Posted

Jeg holder på og droppe gir kassa for må bytte thrustelageret sansynligvis.

men lurer på fremgangs måten, har skrudd løs 3 bolter fra mellomakselen til nå. men må jeg skru ut alle der?

Og når jeg har gjort det, kan jeg bare løfte hele greia til sides eller vill den bli hengene i noe inni der?

Posted

Det kommer etterpå. men må først få løs akselen.

Men må jeg skru løs hele motoren eller holder det at jeg bare løsner de bakerste festene?

og hvor er de?

Og hva søren skjer med mongo verktøy for å dele kassa fra blokka... Motsatt torks eller noe.

noen som har sånt verktøy som bor i nerheten av lillesand her på forumet? skulle gjerne lånt det litt:)

Posted

Er jeg nøtt til å ta ut hele mellom akselen?

eller er det mulig å bare skru den ut i den enden jeg skal ha den av i?

Posted

hmm, først og fremst. Kjøp deg en Haynes bok. tror du trenger det.

Prøve og ta i grove trekk hva du trenger og gjøre for og få ned kassa.

eksos må ned.

diverse varmeskjold må ned.

"mutteren" på mellomaksel må løsnes, så du får klemt mellomaksel sammen.

Alle 3 boltene på mellomaksel mot girkasse må løsnes og skrues ut.

Slavesylinderen må skrues ut.

opphenget til girkasse må løsnes så motor tilter bakover. Får da noe bedre adkomst til skruer.

Verktøyet er ikke noe mongo verktøy. Utvendig og innvendig Torx er ikke noe nytt. Vær kreativ med forlengere og ledd, så går det.

Posted

beklager at jeg sa at utovertorks er mongo. trekker det tilbake nå;)

har fått av akselen men får ikke ned kassa mer en noen få cm. motoren går imot torpedoveggen....

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Posted

Blir jeg nødt til å ta av toppen på motoren eller finnes det andre måter? har ikke egentlig mulighet til å henge motoren opp, så veldig fint om den bare kunne stå i festene :)

Posted

Motorputene kan være festet slik de er nå ja. Fint, motoren går imot topredo. slik skal det være så langt. Nå er du på det pungtet hvor jeg nevnte, " vær kreativ med forlengere og ledd", da går det. Kreativ til de grader er ordet. flere forlgenere og muligens flere ledd. jeg har som regel klart meg med 3 forlengere og ett ledd (husker ikke hvor lange vær av forlengerene var ) . Tre ifra bakant av kassen mens du bruker den andre hånden for og sentrere torx pipa over bolthode.

Posted

OK? Shit da... hadde håpa at det var en fix på dette:P jaja. får bare bite tennene sammen da.

Tuuuusen takk FLiid <3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...