Gå til innhold

BMW e30 325 "m3" ny E90 bruksbil side 76 :)


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Liker de felgene du har der, utrolig pene på E30 :)

takktakk, er enese jeg har med 5x120 så jer slenkte dem på. Har noen som står på e36en som skal på om det går, tror det blir litt store med 18" da men får prøve.

Leer ved et bide av e36en fra søndagens biltreff i haugeund, sykt masse bil.

e36318is.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om e36 baknavet (til felgen/bremseskiva) passer på en e30?

Tatt fra gs

m3e30 33412225510 Hjulnav (Org) 1,450.80

e36 33411093693 Hjulnav/spindel -36 (Org) 684.45

Forskjellige delenr og annen pris så ser kansje mørkt ut.

Det er jo samme hjullager på e36 og e30 så det passer nok i brua.

Er ikke sikkert drivaksel sporet er det samme. Kansje det også bygger mere ut/inn...

Jeg har bare montert det ene e30m3 navet mitt så kan godt ta noen mål av det andrea så du kan sammenligne hvis du har e36-nav liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om e36 baknavet (til felgen/bremseskiva) passer på en e30?

Tatt fra gs

m3e30 33412225510 Hjulnav (Org) 1,450.80

e36 33411093693 Hjulnav/spindel -36 (Org) 684.45

Forskjellige delenr og annen pris så ser kansje mørkt ut.

Det er jo samme hjullager på e36 og e30 så det passer nok i brua.

Er ikke sikkert drivaksel sporet er det samme. Kansje det også bygger mere ut/inn...

Jeg har bare montert det ene e30m3 navet mitt så kan godt ta noen mål av det andrea så du kan sammenligne hvis du har e36-nav liggende?

okda :) Nei jeg har ikke et liggende da hadde jeg prøft det på, men har en kompiss med en delebil, men orker ikke å begynne å ta av navet vis ikke det passer, men får c, tar det kansje av å tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, litt forandring i planene, jeg gjørt litt og litt etter hvert så jeg har tid og delene jeg trenger. Jeg har tatt ned alt understellet forran. Skal ta ned bakaksling samt alt av bremserør, bensinslanger og div bak så fort jeg får noe mer arbeidslust. planen er:

- ta ned bakaksling/traversen.

- dreie meg nye foringer i alu til traversen?

- bytte alle bensinslanger, bensinrør, bremserør, bremseslanger og div småting

- bytte til e30m3 understell bak (dvs: 5x120 boltsirkel)

- sandblåse, grunne og lakke understellet.

i tilegg til dette holder jeg litt på med motoren, mangler et hull i bunnpanna til oljereturen på turboen. Ellers begynner det andre og ta form :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint arbeid da mann;)

Men en ting, bedre og pusse ned, Bruke zink spray så rustkiller.

Det holder lenger og trenger seg ikkje gjennom sslik at det blir rust.

Bare sånn at du vet det :)

Trodde det var en grunn til at det står på "rustkiller" boksene at det skal sprayes direkte på rusten? Binder seg jo kjemisk til rust både synlig og usynlig og skal forhindre videre korrosjon?

Tester Hammerite på diffhuset mitt nå, får se hvordan det ser ut om etpar mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her Leif Harald, du trenger ikke bytte hele bakstillinga til e30 m3, de er ganske like i utgangspunktet, traversen og å a-armene er helt like, stabstaget er ulikt men det skal du vel ha inn et nytt et fra ireland engineering eller noe? :)

Det jeg ville gjort ( som jeg har gjort ) er å bestille nav og lager fra e30 m3, passer rett inn på navet på bærearmene til e30`n. Og vips så har du 5 bolt :)

mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her Leif Harald, du trenger ikke bytte hele bakstillinga til e30 m3, de er ganske like i utgangspunktet, traversen og å a-armene er helt like, stabstaget er ulikt men det skal du vel ha inn et nytt et fra ireland engineering eller noe? :)

Det jeg ville gjort ( som jeg har gjort ) er å bestille nav og lager fra e30 m3, passer rett inn på navet på bærearmene til e30`n. Og vips så har du 5 bolt :)

mvh lars

ok, takk :D Der sparte jeg meg for mange penger :) Hvordan er det med bremseskiver og kalippere da? hvordan passer det overens med festene til caliperen på bærearmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her Leif Harald, du trenger ikke bytte hele bakstillinga til e30 m3, de er ganske like i utgangspunktet, traversen og å a-armene er helt like, stabstaget er ulikt men det skal du vel ha inn et nytt et fra ireland engineering eller noe? :)

Det jeg ville gjort ( som jeg har gjort ) er å bestille nav og lager fra e30 m3, passer rett inn på navet på bærearmene til e30`n. Og vips så har du 5 bolt :)

mvh lars

ok, takk :D Der sparte jeg meg for mange penger :) Hvordan er det med bremseskiver og kalippere da? hvordan passer det overens med festene til caliperen på bærearmen?

Du kan jo f.eks bare bestille e46 m3 skiver som passer rett på navet da, og kalippere, men da må du lage en adapterplate for å få kalipperen til å sitte riktig, det skulle jo gå greit :)

e30 m3 bremser skulle være bolton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...