Gå til innhold

BMW e30 325 "m3" ny E90 bruksbil side 76 :)


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

så at det fortsatt er diskusjon om bærebruer bak. da er det bare å komme til meg å prøve å presse inn et m3 hjullager i 84 mod 323 bærebruene som jeg har liggende. det er som å presse danskeferja inn i en radiator slange. så jeg kjøpte meg bærebruer fra 89mod 325 med abs. da passa alt som det skulle, da denne bakstillinga ligger i kjellern med m3 hjullager, nav, bremseskjold, skiver, kalipere, diff og drivaksler så vil jeg påstå at det passer.

fram til september 1985 var ytter diametern på hjullageret bak 88mm,

disse bærebruene har ikke hull til abs føler. etter september 1985 kom det nye bærebruer med hjullager som hadde en ytterdiameter på 91mm. disse har hull til abs føler, det er derfor lett å se forskjell uten å demontere noe som helst.

siden e30 M3 ble lansert i 1986, kom den kun med 91mm hjullager.

noen som ikke er enig? ring til gs eller bmw å få det bekreftet. di vil si akkurat det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel det vi har sagt (iallefall jeg) hele tiden at det er 2 forskjellige hjullager til E30. Ok skillet var i 85, ikke 87 som jeg skrev som et eksempel.

Bare jeg som synes det er misvisende å kalle disse for bærebroer? Tenker mer på traversen når jeg hører det ordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så at det fortsatt er diskusjon om bærebruer bak. da er det bare å komme til meg å prøve å presse inn et m3 hjullager i 84 mod 323 bærebruene som jeg har liggende. det er som å presse danskeferja inn i en radiator slange. så jeg kjøpte meg bærebruer fra 89mod 325 med abs. da passa alt som det skulle, da denne bakstillinga ligger i kjellern med m3 hjullager, nav, bremseskjold, skiver, kalipere, diff og drivaksler så vil jeg påstå at det passer.

fram til september 1985 var ytter diametern på hjullageret bak 88mm,

disse bærebruene har ikke hull til abs føler. etter september 1985 kom det nye bærebruer med hjullager som hadde en ytterdiameter på 91mm. disse har hull til abs føler, det er derfor lett å se forskjell uten å demontere noe som helst.

siden e30 M3 ble lansert i 1986, kom den kun med 91mm hjullager.

noen som ikke er enig? ring til gs eller bmw å få det bekreftet. di vil si akkurat det jeg har skrevet.

Jeg vet ikke, jeg bare hører på dere. Jeg har bestilt m3 lagrer, nav osv nå. så har jeg 2 stk bakstillinger begge fra n 325 en 86mod og den andre vet jeg ikke. Men den fra 86 skal alså passe da? Alså det skal gå an å presse på m3 lagrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel det vi har sagt (iallefall jeg) hele tiden at det er 2 forskjellige hjullager til E30. Ok skillet var i 85, ikke 87 som jeg skrev som et eksempel.

Bare jeg som synes det er misvisende å kalle disse for bærebroer? Tenker mer på traversen når jeg hører det ordet..

Ok, takk. Får håpe at begge bagstillingne/traversene/bærebroene er nyere en 85 da så jeg får lageret på? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en helt orginal stål bakluke til e30 m3.lakket i diamantsvart,nylakket for 1år siden. sitter på bilen min nå men jeg lurer litt på å bytte til carbon luke. den vurderes solgt bare.

okda, ja vurdert carbon selv, går veldig billig på ebay. Men vet ikke jeg hva du forventer å få for den. men 2500kr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...