seidlbmw Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 Skulle bytte dekk på min e36 i helga. Når vi tok av bakdekkene var det slitt en helt jevn kant ytterst på innersiden. Det var som om noe hadde tatt borti og lagd en jevn kant på 2-3 cm. Det var sånn på alle 4 hjula. Det er ikke slitt sånn at det er slitt slik pga at hjula står skjevt, men en jevn kant ned i dekket. Noen som har råd om hva jeg kan gjøre? Spacere? Heve bilen? (Har justerbart, kjedelig å heve også men) Dekkdimensjonen er 225/40-18, på TSW felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 hvis det er på slitt i dekket på innerkanten så er det vel nåkk med spacer, du får ikke til og se hva dekket har tatt borti da? går fint ann å space 10mm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2008 Okey.. Kan bli litt trangt bak, får akkurat fingeren i mellom på det minste. Skal på 4-hjuls kontroll på torsdag, så da får de se om det kanskje på justeres noe. Vi prøvde å se hva det var som tok borti, men kom ikke fram til noe. Kan jo være demperene kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 måtte space fram på min e36 da felger med orginal bmw innpress tar borti coiloverne men var ikke noe problem bak... kan jo hende ditt coilover sett fysiskt er anderledes bak enn mitt eller at felgene har annet innpress da, men du får jo mindre spacere også, får vel helt ned i 2-3 mm. men spacere vil jo ikke gå gjennom eu-kontr da kanskje du kan bruke ett sett med helårsdekk på orginal felg hvis du har på visningen, det jeg gjør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2008 Skal jo ikke på eu-kontroll før sept. 2009, så det er ikke noe problem. Har FK justerbart på bilen. Skal få en bmw-kompis til å sjekke dette med hva som tar borti. Litt kjedli at det er slik, må jo la bilen stå til jeg har nye dekk, pga for mye cord som har kommet fram på framhjula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 Spacere fører vel stort sett til at bilen sporer mye, forstår godt at det ikke går gjennom EU-kontroll. Du bør heve bilen nok til at dekkene går klar, om du ikke er av den typen som BARE tenker tøft og driter i bilend egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 ja det er surt når bilen blir stående Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 jeg har en merkelig slitekant på bakhjula mine, har hatt dem av flere ganger, men det ser ikke ut som at de tar borti noe.. sabla irriterende ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 Dette har nok mest med at du har senka bilen å gjøre. Veldigveldig vanlig senka E36. Foran kan du sette på justerbart camberjusterings topplager og bak kan du bytte til camberjusteringsstag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2008 Fant ut hva som var feil.. Tatt borti demperne, kjjipt.. Må vell til m spacere og valsing av hjulbuer. Få ordnet opp i dette... Vet ikke om det er tatt borti fram eller bak. Kjøpte bilen i vinter, så vet ikke hvilke dekk som har stått hvor fra før av, men jeg satte på de slitte dekkene bak, og det var de som var mest slitt. Framdekkene er også slitt, men det kan jo å ha kommet i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Juni 2, 2008 Share Skrevet Juni 2, 2008 4hjulskontroll. du har vel ikke hatt det etter du satte på coilovers...? til olelink: det går ikke fint å space 10mm det kommer helt anpå senking, felgbredde og innpress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2008 Nei, du skjønner hu som hadde bilen før har ikke gjort dette. Eller fått tips av de som bygde bilen til å gjøre dette. Så skal dit på torsdag, men det er ikke noe å gjøre med det slitte akkurat.. Det er jo pga av demperne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet Juni 4, 2008 Share Skrevet Juni 4, 2008 om du har fk sett så tipper eg du tar borti på innsiden fremme. har 8*18 et 42 nå, måtte space ut 5mm, og da er det klaring på 2-3 mm på innsiden bak aner eg ikke hva som kan ta i, men du kan sjekke "belgen" rundt demperene om de tar borti selv om d er lite sansynlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2008 Det er nok bare fram det tar borti:) Skal bestille spacere:) skal på verksted og ta 4-hjuls kontroll i morgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seidlbmw Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2008 Ser nå hvor mye det er slitt, men dette er bakhjula.. Der er det ingenting som tar borti, kan hende de har stått fram før, men da skulle vi ha sett det på dekka at de var slitt før vi satte de på i sommer, sjekka jo dekka om de var slitt.. Måtte ha 2 nye pga mangel på mønster på midten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå