metalheart Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Hei.hadde akkurat samme problemet med min for en stund tilbake,gjorde alt soom du har gjort,men ble like lite klok.etter en samtale med bmw guru moe på nylund,fant jeg ut at det var en kaldstart sensor ved termostat huset som køddet.skiftet den til 70 kroner,og alt var bra igjen,dette var en m20 motor,men m50 har også slik sensor.kan jo være noe der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Åssen gjore du det med monteringa av Schmiedman potta? Brukte du det som var av fester fra før eller måtte du inn med drastiske tiltak? Jævlig fin og strøken den cæbba de er foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Hei.hadde akkurat samme problemet med min for en stund tilbake,gjorde alt soom du har gjort,men ble like lite klok.etter en samtale med bmw guru moe på nylund,fant jeg ut at det var en kaldstart sensor ved termostat huset som køddet.skiftet den til 70 kroner,og alt var bra igjen,dette var en m20 motor,men m50 har også slik sensor.kan jo være noe der... Har også snakket med han hos Nylund, og ble anbefalt å sjekke bensinpumpe aller først. Så jeg lurer mest på hvordan sjekke om den leverer rette trykket uten å måtte ta den ut av tanken (nesten full tank.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Åssen gjore du det med monteringa av Schmiedman potta? Brukte du det som var av fester fra før eller måtte du inn med drastiske tiltak? Jævlig fin og strøken den cæbba de er foresten Monteringa er ikke spesielt vanskelig, men krever at du kan sveise litt. Jeg måtte tilpasse eksosfestene ved å forlenge dem litt, siden bakfangeren min ikke er helt original lenger. Men har du en original bakfanger må du bare sveise eksospotta og det medfølgende eksosrøret sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metalheart Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 Er ikke sikker på hvordan du kan sjekke rett trykk rating akkurat,men det jeg gjorde var og ta av bensinslangen til motoren og vri et par sekunder på tenninga,vist det spruter ut da,så har du sansynligvis nok trykk.på min 520 er det bare et bensinfilter,det ligger under tanken,kan jo skifte det ut for og være sikker at det ikke er tettet,men vet at på noen med m50 motoren er det 2 filtrer,ett i motor rommet,og et under tanken,så du må nesten finne ut om du har ett eller 2 filter,og sjekke de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Takk for tipset ang. 2 filter, har byttet det ene under tanken, så jeg får sjekke om jeg har et i motorommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Da har jeg feilsøkt litt til idag(minimalt med tid pga. jobb og leilighet) Tok av den ene bensinslangen som kommer fra railen med dysene. Mener det var returen. Og der kom det ikke en dråpe mens jeg vridde på tenninga. Så jeg vil jo konkludere med at bensinpumpa mi er røket, siden filter er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metalheart Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 ok,da tyder det på at det ikke kommer bensin frem ja da er nok pumpa aktuell å angripe,men kan jo få tak i brukt pumpe da,er ikke så dyrt da.sjekk finndel.no får tak i mye bra der til grei pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Liten oppdatering her nå. Jeg tok ut bensinpumpa fra bilen og målte denne og prøvde å sette strøm på den. Fikk en annen til å se over det samme som meg og vi ble enige om at den skulle være i orden, siden den leverer bensin. Men i bunnen av tanken ser jeg en del smått metalspon, så for meg virker det jo som at den er ganske utslitt, og setter igang når jeg dunker på den. Monterte bensinpumpa i bilen igjen og bilen startet, så jeg skyndte meg og låse huset og skulle kjøre en tur for å se. Men fikk satt bilen i revers og rygget 30cm før den sluknet på samme måte som sist. Ny bensinpumpe er bestilt og kommer over helgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Skiftet bensinpumpe i kveld, og får fortsatt ikke start på bilen.. Du hører sylinderene tenne en og en, og den starter nesten. Men klarer ikke svive selv på tomgang. Så jeg har ingen anelse lenger, er det bare motoren som er gått sur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Idag fikk jeg endelig start på bilen! Den var veldig tungstartet og gikk ikke rent i starten. Turtall hoppet opp og ned en del, mye røyk og bilen ristet. Men etter en kjøretur ble den helt normal igjen. Så nå kan jeg endelig kjøre skikkelig bil igjen, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Det var da godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Det var da godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 er ikke bare bensintryks regulatorern som hadde hengt seg opp da ? opplevd det et par ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Får inderlig ikke håpe det Nei men var en del metallspon i bensintanken, så tyder jo på at bensinpumpa var slitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå