Jump to content

Feilsendt vare montert (Topp) haster!


Mack10
 Share

Recommended Posts

For noen mnd siden bestilte jeg en brukt topp fra GS bildeler.

Dette hadde de inne på lager til min bil og sendte denne avgårde.

jeg mottok toppen og videresendte denne til en bekjent som monterte denne for meg.

Etter montering gikk bilen veldig dårlig på tomgang og sugde en del falskluft.

Dette brukte jeg både lang tid og mye penger på å finne ut ettersom dette kunne være flere forskjellige ting.

Så nå var jeg så lei at jeg sendte bilen på et godkjent verksted.

De kunne konstatere at toppen jeg hadde fått montert er feil.

Altså ikke en M43 b19 som jeg skulle få tilsendt fra GS.

Jeg har nå brukt masse penger på både montering av topp, ny toppakning+++.

Det jeg lurer litt på nå er om jeg juridisk har retten på min side til å kreve erstatning på toppakning og arbeid?

Har snakket med NAF sin juridiske avdeling, og de mente jeg kunne rette krav på både ny topp, toppakning og verkstedsomkostninger ettersom det ikke går an å se forskjell på denne toppen og den jeg har fått tilsendt, bortsett fra innmat og noen milimeter på innsuget.

Dette var "følgeskade" av at GS hadde sendt meg feil og at jeg skulle stå for 2 verkstedsjobber er jo da feil ettersom det er GS som har gjort en feil her.

Takker for innspill.

Arne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...