Gå til innhold

tips og triks for trimming av M52B20?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Driter litt på leggen hvis du setter på m50b25 innsug på en b28 om det er moment fra bunn du vil ha :P Men artig fra 5000 og opp ja :D

Med rett software er det ingen merkbar forskjell på det momenttapet det ryktes om. Bare glede helt til sperra :D

Skrevet

Uansett, og trimme en ren sugemotor uten turbo eller kompressor, er bare bortkasta penger.. For din del hadde jeg gått for en kompressor hvis du skal ha drag hele veien, eneste du rebger er ecu chipen for og holde kompressoren i gang og kjøre på lavt ladetrykk, det beste etter min mening ;)

Skrevet
Uansett, og trimme en ren sugemotor uten turbo eller kompressor, er bare bortkasta penger..

Ja og nei, regner med du nå sikter til denne spesifikke motoren (m52b20),

der kan jeg være noe enig da den er ett forholdsvis lite utgangspunkt.

Men at alle sugetrim motorer er bortkastet penger er jeg ikke enig i.

En sugemotor har flere fordeler som turbomotorer ikke har, og ett seriøst

kompressor kitt er ikke gratis det heller. Man kan komme langt med sugetrim

til prisen på ett kompressorkitt (eksempelvis fra ESS) til rundt 40k.

(Pris er for TS2 kitt til m52b20 tatt fra ess sine sider og inneholder vel kanskje

ikke alt man trenger så dett er nok en "fra-pris").

Skrevet

Nei, sant det, men hvis han skulle ha økt effekten, hadde jeg heller satsa litt hardere enn et filter kammer, innsug bla bla, eller solgt 5 serien, og kjøpt seg noe som gikk verre...

Skrevet

Du kan få minuseffekt med og sette på eit kon filter på ein sugemotor, hvorfor skulle di ha brukt for meir luft viss ingen ting er gjort!

sjansen er større at den suger meir varmluft og vil gå dårligere på grunn av det, var no vertfall slik på min e30 m20b25.

trur folk blir lurt av lyden, akuratt så når dei sette på effektanlegg og trur dei har fått 20hk meir.

Skal du få effekt av konfilter må du nok ha turbo bil ja! der kan du hente hk på eit opentfilter, samt eksos og di tinga der!

Skrevet

Konfilter gir mere luft til motoren, men det hjelper så lite når man ikke åpner hele veien igjennom motoren, innsug ,porting av topp grenrør og eksos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...