Jump to content

ZhilleN

Members
  • Posts

    8841
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

ZhilleN last won the day on July 7 2019

ZhilleN had the most liked content!

About ZhilleN

  • Birthday 09/19/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    BMW F25 / E91 / E36

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ZhilleN's Achievements

  1. Da står den parkert og klar til jeg får opp garasjen hjemme Blir fokus på å få motoren iorden og klar til og settes i E36’n, og begynne å sanke inn div deler.
  2. Tydelig eksempel på hvor mye Mtech har og si på Bmwmodellene
  3. Jepp har alt av papirer på motor. Motorfester holder det med produsent og kvittering fra hvor jeg kjøper labbene. Turbo kan være av annen produsent sålenge hk antallet blir det samme som orginalt. Orginalt innsug skal jeg sette på som medfølger, samt org dyser osv. motor må også benkes før godkjenning slik at det ikke viser til trimming etc. så ja den blir satt tilbake tilnærmet org stand for godkjenning 1JZGTE blir levert orginalt med 276hk men jeg viser til godkjenning fra E36 3,2L 321hk så regner med jeg kan ha litt mellomspill her i tilfelle
  4. Takk! Bare håper det ikke blir for mye komplikasjoner med godkjenning og tilpassing av motor i bil Får kjøpt kit som er ferdig tilpassa de her motorene i E36 med motorlabber osv.
  5. Da begynner deler og sankes inn her, motoren blir hentet nesteuke. Har også mulig fått taki komplett M3 understell, 530d kasse har jeg liggende i god stand. Mangler nå bremser, diff, mellomaksel og stikkakslinger av gøvre type. motor må sendes til porting, plansliping og borring fra 86 til 86,5mm pga gått for magert og brent sylindre og stempler, så blir nye stempler, kammer, rådelagre og råder. Blir full overhaling av motor. alt av pakninger, bolter og foringer blir nytt, evt eloksering av alle orginalbolter hvis dem er i ok stand, alle løskomponenter, blokk og silikonslanger blir svart, ic blir lakkert svart samt trykkrør. specliste på motor pr nå : Ukjent presicion turbo. T4 grenrør i tykt godt stål Simens deka dyser 1200cc. 44mm tail wg. Hks fuelrail. Oppgradert innsug For og baksump. Hks justerbare kamdrev. AN koblinger i bakkant innsveiset. Tur/retur slanger til turbo i stålflettet stål. AN koblinger på disse, Nye ARP bolter og R8 coiler.
  6. Da var den hjemme etter en lang kjøretur fra Bodø. Veldig fornøyd med hvordan den er i karosseri og under ikke minst. Nå fremover blir det å montere småtteri så jeg får brukt den litt iår før jeg begynner å plukke den ned ( ja den vingen skal av )
  7. Har fått sparkla spoileren tre ganger nå og den begynner og få riktig form, utrolig dårlig passform og finish, men trur jeg har klart og få redda mye. Neste nå er og få den på bilen ferdig tilpassa, lime og sparkle inn skjøter i front og ned mot ruta, legge fyller og samtidig ta småbulker rundt om og lakkere
  8. Da var bilen endelig på vei fikk taki brukt tuningart coilovers til den også bare så jeg får den ned litt til bilen skal plukkes ned
  9. Mye riktig her, men for å pirke litt så pleier jeg faktisk å ta håndvasken før metallpartikkelfjerner, Nettopp for å få av trafikkfilmen som kan hindre litt av effekten av denne, uansett hvis bilen skal poleres etter grundig vask må man ty til clay for å få flatene tilbermet helt frie for forurensing
  10. Shield er utrolig god på sommerbil, eller legge før vinterstid. Pleier å legge to lag av denne for å få ekstra holdbarhet samt at sannsynligheten for å dekke alle områder er større. gir sinnsykt dybde og glans i lakken Swissvax er nok lengst fremme mtp rene carnubavokser
  11. Det jeg bruker : AVA P70 med mtm pf22 skumkanon, mosmatic pistol, mtm spylerør og dyser avfetting : Surfex HD, kc teerwasche felg : kc felgenblitz, kc vb apc : carpro, 3D Forvask i skumkanon : nerta active diamond / KC vb Bøttesåper : Mr pink, waxd soap hurtigvoks/keramisk : carpro foam ceramic polering : Rupes lhr15 og 75e, liquid elements v3, roterende flex midler : grov : kc heavy cut / zvizzer heavy cut medium : zvizzer microscratch remover / Rupes medium fine : Rupes fine, 3D fine voks : Swissvax shield, zvizzer hybridvoks coating : carpro, zvizzer, britemax det jeg kommer på nå hvertfall som jeg bruker mest. Fine med Carpro og kc er at det meste er konsentrat og kan blandes mye 1:10 1:20 så har du produkter veldig lenge og som fungerer utrolig bra!
  12. Da er den klar for henting, ja spoileren skal bort
  13. Får godkjent med sprut kompis gjorde nettopp dette i en 960 med T5R motor. Ja har vurdert 3,2 og flytte over som selvfølgelig er det letteste, men ig få taki er en annen sak, vi får se hva som lønner seg og hva som er og få taki i førsteomgang, over snittet glad i felger ja, og helst 3delte på dessa gamle Bmwmodellene, 18" syns jeg er pent på E36 men ja kan fort bli komplikasjoner med bremser og felger. Han som har motoren har nå fått taki papirer på motor så da blir det nok den jeg går for
×
×
  • Create New...