BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Motor har egentlig overraskende lite å si på banekjøring. Er ikke sjelden en 320 blir forbikjørt av en 318IS.. Tror forsåvidt at R. Andersen kunne kjørt fra 325'en min med en Ford Escort 1,3l Jubilee..
Spinx Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Har ikke 318is bedrea aks enn en 320 men 320 har bedre topp fart?
maurtin Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 nei, marginale forskjeller men 320 går 0.2 sek kjappere til 100. et 1 Km/t høyre toppfart og om jeg ikke tar feil
BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Hehe.. ja er noe slikt noe.. Er ikke bra fres i 320'en altså.. Men når det er sagt.. Ifølge tabellen på venstre siden her, er 1991 modell sedan 0,1 sekund kjappere 0-100 km/t enn 1992 modell coupe? Noen som kan svare på hvorfor?
BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Noen som i samme slengen kan svare på hvorfor 1993 325 sedan og coupe går likt 0-100 km/t på manuell, men at coupe gjør det 0,1 sekund raskere på automat?
Bmwray Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 (...)Bmw uten rekke6er er ikke en ekte bmw, mister comfort også når du har liten motor i comfortabel bmw, når du har lav effekt mister du comfort.. (...) Sannelig bra at E30 M3 ikke er en rekkefirer da. For M3 må jo være selve ikonet til BMW innen motorsporten. NEI, VENT NÅ LITT... Jeg er uansett fornøyd med at jeg hverken har gjeld, eller arvet penger, og har en E46. Det er bra du er fornøyd for det er jo det som teller E30 m3 er vel 4 syl og er fra 80 tallet Nå er jo m3en 8 syl, dem øker sylindere hvor hver modell ser det ut som!
Bmwray Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Bmw uten rekke6er er ikke en ekte bmw, mister comfort også når du har liten motor i comfortabel bmw, når du har lav effekt mister du comfort.. Det er stor comfort forskjell på 316 og 320, Har man 316 må man gire ned mye oftere og hvem som helst drittunge som har fått lappen kjører i fra deg, men det er bare barnselig, Bedre og ha 4 syl kansje hvis du bruker den til jobb hver dag. Selv bruker jeg ikke bilen til jobb og da må jeg ha 6ern, Kjøper ikke bmw uten 6er. Men folk tar foskjellige valg Tja. Delvis enig og uenig. Jo mer krefter og repsons man har i en motor (med manuell kasse) jo mer "torturerer" den sine passasjerer. At man må gire ned med 4-syl er vel og greit det, men det er da vel ikke det som er comfort? Jeg trodde comfort gikk på hvor behagelig bilen ter seg langs veien i form av vibrasjoner, støy og smidighet. At en 6 syl er mindre brydderi i form av girskift skal jeg erkjenne, men det er til syvende og sist hvordan bilen er konfigurert i understell og kraftoverføring som vil ha mest å si om bilen er komfortabel. Jo større motor og mer krefter jo tyngre blir clutchen (med manuell kasse). Så det du trenger er en BMW med automatkasse, dieselmotor og orginalt understell. Da har du komfortabel bil. Jo sterkere og hissigere motor man har jo mer avhenger det av sjåføren om turen blir behagelig eller ikke. Prøv å vær litt slurvete og careless i girskifter på en E46 M3 med manuell kasse, så skal du merke at hode og nakke får en morsom bevegelse som iallefall ikke kommer til å slakke på skjortekragen. Skjønner du poenget mitt? Jeg foretrekker personlig også at motoren er en rekkeseks visa en rekkefirer, men jeg sier ikke dermed at en rekkeseks-motor automatisk er mer komfortabel. Og hva har det med saken å gjøre at du med 316 blir frakjørt av det meste når vi snakker om komfort?? Komfort er det siste ordet man blander inn i da man skal race! Du får melde deg på 24 timer'n på 'ringen med aircondition og elektrisk justerbare skinnseter Forstår hva du mener Men det jeg mener er at når du må gire oftere og gire ned og dra den lengre på turtall en med 6er så mister man comfor.. Når du har full bil og kommer til en litt brå bakke så må man gire ned med 316 og det er der du mister flyten på kjøringen og hadde du hatt en sterkere motor ville du bare gitt gass på samme giret hvis du forstår hva jeg mener. Jeg har selv testet mercedes c180 (1,8liter) og c280 med 2,8 liter 6er og du får mye mere comfår og føler at det er kvalitet når du har større motor. Kjenner det er en hardere og mere solid motor blir en helt annen kjøre opplevelse med større motor.. For og ikke snakke om lyden. Til dere andre så mener jeg ikke at en 4 syl bmw er fake men at en bmw er kjent for sine store motorer med 6er lyd! Jeg har også hatt 318 en gang, det var jo en fin bil men jeg solgte den til slutt pga jeg synes ikke motoren kledde resten av bilen og jeg ble lei av at gamle rånere med amerikanere og eksoslukt kjørte forbi og når jeg skulle forbi dro dem fra meg. Kunne ikke fordra gamle 60 talls biler med v8er som gikk bedre en min 318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå