Jump to content

Recommended Posts

Posted

hadde av hjula her en dag,såg at en radiator som ligger foran høyre hjul er helt tett... full av gjørme,har prøvd med avfetting og spyling,men hjelpte ikkje så mye,rekner med at dette er intercooleren, har dette noe å si ang. effekt? 525tds.

Posted

Hvis det er bare litt skal det ikke ha så mye å si, men er det mye kan det det.

Intercoolerens oppgave er som kjent å kjøle ned luften for å få en lavere forbrenningstemperatur. Hvis forbrenningstemperaturen etterhvert blir høyere enn normalt kan dette ha innvirkning for motorens effekt, men det er tvilsomt at du vil merke det så veldig godt at det har noe å si.

Sålenge du ikke har planer om å trimme bilen (mer trykk, større fare for tenningsbank) skal nok ikke litt møkk på intercooleren være av skade for motoren ihvertfall.

Men selvfølgelig: får du rengjort den så er jo det det beste du kan gjøre ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...