Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 1,6 coupe som jeg nettopp har montert et justerbart senkesett (coilovers) de som jeg kjøpte kittet hos sier dette skal passe 100% til min bil. men når jeg var ferdig og montere gikk dekkene rett inn på demperene/fjærene. er det da mulig og justere dekket lengre i fra slik at det ikke treffer demperen? (Camberen?)

Skrevet

du sier felgen tar borti demper, er det rett innpress osv på felgen for din bil? er en mulighet om du kjører på andre felger. prøv med f, eks vinterdekk, å se om du får plass da :)

du kan alltids legge imellom en spacer for å få dekket lenger ut, om du har plass mot hjulbuen. Husk lengre bolter :)

Skrevet
du sier felgen tar borti demper, er det rett innpress osv på felgen for din bil? er en mulighet om du kjører på andre felger. prøv med f, eks vinterdekk, å se om du får plass da :)

du kan alltids legge imellom en spacer for å få dekket lenger ut, om du har plass mot hjulbuen. Husk lengre bolter :)

takk for kjapt svar 8) jeg har bare stander 15tommer bmw lettmet, og de har jeg kjørt med de to siste sommerene utenproblemer, for de som jeg kjøpte senkesettet hos sier at det skal passe 100% men jeg får det virkelig ikke til og passe, og jeg har ikke så lyst og begynne med Spacere og slikt :) men vet du om det går an og justere dette eller noe? For hvis ikke sender jeg det bare i retur til dem....

Skrevet
Øverste bolt i spindel mot fjærbein kan byttes ut med tynnere.

Må løsne de 2 nederste for å for vikket felg ut.

Høres ut som innpress er feil.

Vuderte på og gjøre det men tenkte at det kanskje kunne bli litt riski eller noe slikt i etterkant med tanke på slakk eller noe?

Skrevet
Monterer 12.9 eller 10.9 bolt og drar til med over 160Nm.

Sitter det.

Men tror innpresset er feil.

hva mener du med det? at kittet kan være feil eller at felgen min er helt feil?

Skrevet

Innpresset trenger ikke være feil da. Jeg monterte nettopp kw coilovers nå og da tok felgkanten borti. Innpresset på felgene jeg har nå er 38. altså 4 mm lenger ut enn E36 original. KW sier også at du må space ut ved montering av dems coilover-sats. Det gjelder nok også andre coilover kit. Så det du må gjøre er å space ut. Så er ikke det at kitet ikke passer din bil.

Skrevet
Innpresset trenger ikke være feil da. Jeg monterte nettopp kw coilovers nå og da tok felgkanten borti. Innpresset på felgene jeg har nå er 38. altså 4 mm lenger ut enn E36 original. KW sier også at du må space ut ved montering av dems coilover-sats. Det gjelder nok også andre coilover kit. Så det du må gjøre er å space ut. Så er ikke det at kitet ikke passer din bil.

Ok, jeg har bare lyst og sende senkesettet i retur fordi jeg er så misfornøyd når det gjelder alt ved servicen deres og kittet de har sendt meg, så må bare vite om de kan nekte meg og heve kjøpet pga det ikke passer 100% slik de garanterte meg.

Skrevet
Det gjelder flere coilover-kit ja. Mitt H&R-kit har merkelig nok god plass sammen med orginale felger. :)

Hvilket merke er dette?

kjører med orginale 15tommere lettmetall, merket på settet er coilover det og, men på pakken står det Hartmann eller noe

Skrevet

?

Skrevet
Er egentlig ikke mulig at det tar borti hvid ikke noe annet er defekt osv, hvis innpress er ok.

Hatt 3 senkede E36 til 4-hjulskontroll siste 2 dager...

innpresset skal være ok for jeg har nettopp montert tilbake det gammle "senkesettet" (orginale dempere med senkefjærer). jeg prøvde det meste for og unngå at hjulet tok anig demperen men klarte ikke og få det til... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...