Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjørt begge bilene masse og syns de er veldig gode begge to. Det er minimalt med "riving,røsking" etc i rattet på nye A5. Hadde jeg skulle velge hadde jeg valgt a5 3.0tdiq, men det blir jo en annen prisklasse.. Begge bilene har nydelig design er tøffe på sin måte.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
motoren er ikke flyttet lengere bak på audi A5. motoren står på samma plass som altid det har gjort på audi. vist dem har flyttet motoren lengere bak så må dem også flytt fram hjulene lengere bak. for at motoren står rett veien og driv akslingen går direkte fra girkassen å ut til hjulene. derfor er motoren så langt fram. for at akslingen skal var vann rett med girkassen.

audi A5 er jo egentlig bare en A4 med 2 dører. med Hyundai Coupe look fra sia av.

Det var selvsagt feil at Motoren var flyttet bakover, men det er feil som du sier at hjula må følge etter, på A5 så har de flyttet hjula fram, men jeg trodde som sagt at motoren hadde blitt flyttet bak i tillegg, min feil :wink:

Bedre vektfordeling er grunnen til at A5 har morsommere kjøreegenskaper enn A4. Enkelt fortalt har forhjulene blitt flyttet 15 centimeter lengre frem, mens motor og girkasse har blitt værende der de er. Dette gir sentralisering av vekten samt kortere og lettere overheng foran.
Skrevet
motoren er ikke flyttet lengere bak på audi A5. motoren står på samma plass som altid det har gjort på audi. vist dem har flyttet motoren lengere bak så må dem også flytt fram hjulene lengere bak. for at motoren står rett veien og driv akslingen går direkte fra girkassen å ut til hjulene. derfor er motoren så langt fram. for at akslingen skal var vann rett med girkassen.

audi A5 er jo egentlig bare en A4 med 2 dører. med Hyundai Coupe look fra sia av.

Det var selvsagt feil at Motoren var flyttet bakover, men det er feil som du sier at hjula må følge etter, på A5 så har de flyttet hjula fram, men jeg trodde som sagt at motoren hadde blitt flyttet bak i tillegg, min feil :wink:

Bedre vektfordeling er grunnen til at A5 har morsommere kjøreegenskaper enn A4. Enkelt fortalt har forhjulene blitt flyttet 15 centimeter lengre frem, mens motor og girkasse har blitt værende der de er. Dette gir sentralisering av vekten samt kortere og lettere overheng foran.

huff. da blir det enda meir drivledd som må skiftes. audi/vw sliter nok med drivleddene. å no flytter dem hjulet lengere fram så blir enda meir vinkel på leddene. ikke bra!

jaja. enda meir jobb for oss som jobber på audi og vw verksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...