Jump to content

Dunkelyd fra dashbordet ved 3-5000 rpm?


Recommended Posts

Posted

Jeg har en 1986 e30 med m50b25 motor i. Og jeg har i den senere tid lagt merke til en dunkelyd som kommer å går på turtallet ca mellom 3-5000 omdreininger. Det henger ikke sammen med noe driverk da den kommer om jeg står i ro og ruser motoren. Det høres ut som om det kommer fra turtelleren selv. Men jeg tror det kan ha noe med vannet som går inn til varmeapparatet fra motoren. Fordi det slår såpass godt at du kjenner donkene om du tar hånda opp på dashbordet. Noen som har peiling på hva det kan være? Av og til så forsvinner lyden også. Kan det være vannpumpa som er slitt slik at det kommer vann i pulser som utgjør dunking inni varmeapparatet?

Poppi :roll:

Posted

Det rare med min da. Jeg hadde det når jeg kjøpte bilen. Byttet motor, akkurat samme lyden. men jeg hører min mest på tomgang. Min lyd hører du såpass godt at jeg fikk tatt den opp på opptakern på mobilen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...