Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt litt problemer med bensintilførsel på bimmer'n min i det siste.

først røk pumpa, bytta da til en jeg fikk tak i på biltema, den begynte å bråke og ikke levere nok bensin etterhvert så fungerte bare på maks halv gass, byttet til en ny en, men har fått et nytt problem nå.

første dagen så ville dne ikke fungere no serlig bra, måtte "kvele" lmm'n for å få den til å funke sånn tålig, kjørte en tur med en papplate (medet lite hull i) mellom lmm og luftfilter, fungerte greit nok,

gikk da ut dagen etter for å finne ut av problemet, regnet med lmm'n egentlig.

men da ville den brått ikke starte i det hele tatt, dysene vil ikke sprute, men kommer bensin inn i fuelrail og ut av returrøret.

fungerer fint sålenge jeg sprayer startgass inn i lmm'n, så er bare det å få den til å sprute bensin igjen så skal den være fin, har prøvd å bytte bensinpumperele med dårlig resultat,

satte 12volt på dysene da fungerer de.

har feilsøkt ledningene til innsprutsystemet og alt ser ut til å være som det skal.

fik ktak ien hjerne, lmm og bensinpumperele fra en litt eldre 320, ble fortalt at sålenge delene er fra samme bil så fungerer de selv om bosch nummer evn ikke er likt som org. (bare alle 3 delene er fra samme bil)

fungerte ikke med den "nye" delene heller.

driver å funderer om det er no tenningslås elns som kødder med meg,

ifølge koplingsskjemaet i haynes boka så er det en plugg med 3 ledninger som kommer ut rett ved der hjernen plugges i ledningsnettet, hva er de 3 ledningene til? hvor går de? ser noen går til hjernen og noe til bensinpumperele, tenker mest på hvor de går inni bilen, om de går til tenningslåsen elns, står ikke noe om det på koplingsskjemaet.

evnt om noen har et ordentlig koplingsskjema over en E30 87mod 320 med l-jetronic, de i haynes manualen hjelper egentlig ikke så veldig mye.

noen som har lmm med bosch nummer: 0 280 202 090 / 1 710 546 9

og hjerne:0 280 001 309 / 1 287 724.9

og et bensinpumperele, vet nummeret med litt bokstaver og sånt skal slutte på 21 (nederst sett fra toppen av rele't), men kan finne hele nummeret om noen har et rele.

noen som kanskje har tips hva som kan være feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...