Jump to content

Merkelig speedometer problem. Noen som har peiling?

Recommended Posts

Posted

Min bil en Bmw 518i 95 modell.

Har et problem med speedometeret. Er heller ikkje alltid like enkelt å forklare hvordan det fungerer. Det begynte med at når eg akselererte å hadde gassen langt nede så hoppet pilen opp og ned å var helt "forvirret", og når eg slapp gassen så såg eg kass fart eg hadde(3 uker siden). Nå fungerer det slik at når eg har gassen i bunn så ser eg kor fort eg kjører, har eg litt gass så er pilen helt forvirret å hopper opp å ned, å når eg ikkje har gass i det heletatt står den på null(Lite praktisk i nedover tunell full med fotobokser). Dette går ut over triptelleren også, f.eks så kjørte eg i går en tur på 8 mil, men triptelleren sa 4 mil.

Noen som har vert borti dette før?

PS: eg er ingen bilekspert så kan ikkje så mye med skruing å diverse, men vil bare vite om dette er et lite problem som eg kan få kompiser til å se på, elle rom eg må levere den inn på verksted.

Posted

Enten giveren i kardangen som begynner å få det eller dårlig kontakt der vil jeg tro.

Men du kan prøve med å ta ut sikring 20 med tenning på og sette den inn igjen først.