Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er virkelig synd at staten har satt en effektiv stoppe for å få regga disse bilene.

Hadde vært betraktelig mer attraktivt for meg om jeg kunne hatt skilter på den og brukt den til hverdags.

Posted

Drømmebiler det der. Hva er årsaken til at man blir nektet registrering? Noen som vet? Er det en god grunn eller er det bare norge i ett nøtteskall? Jeg ser ikke for meg noe annet enn sistnevnte..

Posted

Det er vel pga at det er slutt på å registrere biler med rattet på feil side?

Eller er det noe om typegodkjenning? Siden disse ikke ble tatt inn i Norge når de var nye.

Skulle vel gå greit å dra til feks. Tyskland eller USA å kjøpe en venstrestyrt Skyline å ta den med til Norge å få skilt på den... ?

Posted
Det er vel pga at det er slutt på å registrere biler med rattet på feil side?

Eller er det noe om typegodkjenning? Siden disse ikke ble tatt inn i Norge når de var nye.

Skulle vel gå greit å dra til feks. Tyskland eller USA å kjøpe en venstrestyrt Skyline å ta den med til Norge å få skilt på den... ?

Første jeg datt over på google; http://www.automotor.no/2005/03/07/Regi ... R-i-Norge/

Få den registrert i EU først, så i Norge :lol: stusselig opplegg altså :roll:

Beklager veldig OT, men hvordan går det med 344i'en din?"ferdig"? lurer på det hver gang jeg ser du har svart på noe :P

Posted
Det er vel pga at det er slutt på å registrere biler med rattet på feil side?

Eller er det noe om typegodkjenning? Siden disse ikke ble tatt inn i Norge når de var nye.

Skulle vel gå greit å dra til feks. Tyskland eller USA å kjøpe en venstrestyrt Skyline å ta den med til Norge å få skilt på den... ?

Første jeg datt over på google; http://www.automotor.no/2005/03/07/Regi ... R-i-Norge/

Få den registrert i EU først, så i Norge :lol: stusselig opplegg altså :roll:

Beklager veldig OT, men hvordan går det med 344i'en din?"ferdig"? lurer på det hver gang jeg ser du har svart på noe :P

Den artikkelen (Som forøvrig per skrivende stund ikke virker) er jo fra 2005.. Regelen med høyreratt kom 1.1.2008..

Posted

Det er bare en ting å si : norge er et drittland når det kommer til bil!

Dersom bilen var ombygget til venstre ratt hadde du i alle fall ikke fått skilt på den! Skyline er ikke typegodkjent i norge, derfor får man ikke regget de dersom de ikke har kommet til norge før 1.1.06.

Posted

synd man ikke får registert japan import lenger ja:(

er vel pga typegodkjenninga ja,, høyreratt er vel bare "unnskyldning" ifra bt/staten sin side, samme med lykter, noe man kan bygge om.

kjett det ikke er lov:(

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...