Gå til innhold

Bilen fjusker, leverer ikke i henhold til gasspådrag

flottasso
 Share

Anbefalte innlegg

Den vibrer ganske masse òg. Heile bilen. Og så putrer det i eksosen, akkurat som en snekke, når eg ska løyse den.... Men så plutselig så fungerer heile bilen perfekt, og det tar 1 halv dag eller lengre før køddet dukker opp igjen... :o Og så på tomgang så kommer det ein slags suge-luft lyd fra motor rommet når eg gjer litt gass :?

Har hatt bilen til diagnose, og vi fant ut at det var hull i en vakum slange på toppen av motor. Den ble byttet. Fungerte perfekt etter dette, men så kom problemene opp igjen litt seinere på dagen.

Hva som gjør at den oppfører seg slik? :?:

99mod sedan, E46 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har en vakumslange som ikke er helt god. Kan være at det ikke er tett rundt festet til slangen eller noe... Det beste du kan gjøre for å finne slike lakasjer er å ha litt vann på fingern og let rundt mens motoren går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt sammentreff! Jeg har akkurat samme problem med min (E36, 318i sedan 91' modell). Hatt den på verksted, og de har bytta en vakumslange og sa at det var i orden. Bilen virket fin, men senere på dagen kom det tilbake og var akkurat som før.

Tok bilen tilbake på verksted og de startet å feilsøke igjen. De greide faktisk ikke å finne feilen... så jeg er egentlig fly forbanna fordi jeg har måtte betale 2000 kr for et problem som aldri ble fikset i tillegg til ganske drøy ventetid og liten velvillighet fra demmes side.

De foreslo at jeg skulle ta den inn på BMW-verksted. Men det er vel ganske mye dyrere? I tillegg er det vel ikke sikkert at de greier å fikse det heller...

Skulle faktisk til å starte en post om det, men ble jo spart for det bryet nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert og det... har hatt mitt problem siden jeg kjøpte bilen i vinter... kommer og går. Alltid spent når jeg setter meg inn i bilen...

Jeg vet jo selv ikke hva problemet kommer av, men på vanlig verksted greide de heller ikke å finne feilen. De foreslo BMW-verksted, og det er det jeg kommer til å gå til, noe jeg burde ha gjort for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Flottasso: Har du fått fikset problemet enda? Mitt begynner å gå litt over nå... var mye værre før, nesten hver dag... nå kommer det bare en gang iblandt, og da ganske mye mindre enn før. Men hvis du har fikset det vil jeg gjerne vite hva det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottasso: Har du fått fikset problemet enda? Mitt begynner å gå litt over nå... var mye værre før, nesten hver dag... nå kommer det bare en gang iblandt, og da ganske mye mindre enn før. Men hvis du har fikset det vil jeg gjerne vite hva det var :)

"Flottasso" her...

Hadde ein ryggoperasjon den 12 Juni, så har ikkje kjørt siden det.

Kan tidligest begynne å kjøre om 3 veker, så eg èkkje komt nokke lenger

ang problemet. Bilen står for det meste i ro no :(

Så får sjå om eg finner det ut ein gang, veit ikkje kortid det blir :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å sei, men har ikkje merket nokke særlig at den bruker meire bensin nei.

Den går litt ujevnt på tomgang, men det gjør jo mange E46, og det er ikkje så masse/kraftig ujevnhet på tomgang at det er tenkt så masse over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

har akkurat samme problemet på min bmw 320i e46 99mod.

ingen som har funnet ut av det. men om jeg slår av tenningen og starter bilen igjen så er den fin igjen. men det er veldig irriterende. virker som om motorkraften halveres også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være gåen gasspjeldsensor. Bruker den mer bensin enn vanlig?går ujevnt på tomgang?

Hadde den vært gåen hadde den ikke fungert fint av å til+ når den er gåen så struper man somregel hele motoren når man trøkker pedalen i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...