johnja Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Hei, skal bytte tak på denne. Er det noen som har tips/ting man må passe på ?
///MoePower Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Det kan sikkert være lurt å avlaste litt av bilens vekt med et par bukker ca midt mellom fram og bakhjul før du fjerner taket som i seg selv er en del av stivheten til bilen. Ellers kan det jo være lurt å måle litt før og underveis slik at du har kontrollen med at ikke noe vrir på seg før du sveiser det sammen igjen. Skal du bytte bare takplaten, eller skal du bytte forsterkningene også?
johnja Posted June 10, 2008 Author Posted June 10, 2008 Har et tak med original luke, ser at noen borrer ut alle punkter og tar av takplate, for så og punkte den på igjen.
Just-turbodiesel Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 ville bare si at bilen din er knalltøff! Ta godt vare på den, sjelden synt etter veien det nå blitt..
johnja Posted June 12, 2008 Author Posted June 12, 2008 Kommer flere bilder, må bare få på gode gamle bbs krysseike først , med pirelli dekk
Davidsm3 Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 Skal du bygge om til takluke? jeg har en som jeg skal ta vekk takluke på.. Trenger
johnja Posted June 13, 2008 Author Posted June 13, 2008 skal bygge om, men har en kompl. bil stående. Ellers takk for tilbudet
GSS Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Bytt bare selve takplaten. Da trenger du ikke tenke på avstivning, skjevheter osv. Jeg har gjort dette selv på en e12, og det er vel stort sett samme prinsippet. Se her: http://www.storsveen.org/e12/takbytte.htm
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now