Gå til innhold

Kjøpe 325i med km stand 350.000 -> ???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

Vurderer å kjøpe en E36 325i for å bruke div deler...

Motoren som sitter i bilen har gått ca. 350 000km, men den skal gå fint uten noe problemer.

Servicer skal være fulgt opp...

Interiøret er så å si strøkent, bilen har 11knappers kjørecomp (bare cc?) og AC (som ikke funker, sikkert lite/tomt for gass).

Feil jeg vet om..

- Høy HC verdi i eksos

Noen kommentarer her..? Er denne motoren noe å satse på, med den km. standen?? Noen som "bør" ha blitt byttet..?

Hva bør sjekkes??

Ca verdi på motor m/gir & drivverk???

Hadde du kjøpt ?? Hva hadde du ville gitt?? :P

Takk for alle svar :-)

Skrevet

Her må du nok regne med litt overhaling. Men med god service så kan de fleste motorer leve til evig tid. Ville ikke gitt mer enn 20k-30k, kommer vel litt an på hvor mye services og bytting av deler som har skjedd.

Skrevet
HC er ikke noe ok tegn.

Hva er det du vil ha?

Tenkte å ta interiør, kjørecomp., mulig ac..

Men har ikke akkurat tenkt å kaste motoren heller :-) (Kanskje putte den i 316 rep.objektet :P)

Men hva kan man gjøre med høyt HC utslipp...?? (Tegn på gåen topp??)

Eksosanlegget skal være bare ett år gammelt på den bilen...

Skrevet

Høy HC skyldes vel olje i sylinderne om jeg ikke tar heilt feil? Et bytte av stempelringer er vel lurt i denne sammenhengen.

Skrevet
Høy HC skyldes vel olje i sylinderne om jeg ikke tar heilt feil? Et bytte av stempelringer er vel lurt i denne sammenhengen.

Hmm...

Dette er vel endel jobb?

Må ut med topp, osv..??

Skrevet

Skal man bytte stempelringer er det ikke bare toppen som må av, hele motoren må ut.

Siden bilen er gått så langt må sikkert både stempelringer og ventiltettninger byttes.

Men det er jo bare en kosejobb :D

Skrevet

Ok...

Motor skal nok ut av bil uansett dersom det blir kjøp:P

Å tolle den er vel ikke akkurat lønnsomt.., bedre å finne et norsk karosseri å sette motor i vel..

Men er det ikke jævlig jobb å bytte ventiltetninger, osv på 24v motor...??

Bør vel pusse ventiler, slipe toppen, osv når den først er av også da??

Skrevet

Men det er forbrenning av olje som fører til høyt HC utslipp?

Kan være noe annet???

Altså, ventiltetninger som er dårlige/stempel ringer ..?

Åssen er dette for sylindere og stempler hvis ringene er slitte...???

Motor skal ikke bruke noe vann eller olje..

Skrevet

Ifølge selger skal vannpumpe ha blitt byttet i 2005.

Ventiltettninger / Stempelringer er ikke byttet etter 1998.., vet ikke om det er byttet før..

Selger mener tennpluggene er årsaken til HC utslippet (ikke byttet på lenge) ..., noen kommentarer?:P

Han mener bilen skal gå ujevnt og ha dårlig kraft dersom det er stempelringene..

Thx :-)

EDIT:

Ved forrige kontroll var HC på 130.., maks er visst 100...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...