AlXz Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Hey! Vurderer å kjøpe en E36 325i for å bruke div deler... Motoren som sitter i bilen har gått ca. 350 000km, men den skal gå fint uten noe problemer. Servicer skal være fulgt opp... Interiøret er så å si strøkent, bilen har 11knappers kjørecomp (bare cc?) og AC (som ikke funker, sikkert lite/tomt for gass). Feil jeg vet om.. - Høy HC verdi i eksos Noen kommentarer her..? Er denne motoren noe å satse på, med den km. standen?? Noen som "bør" ha blitt byttet..? Hva bør sjekkes?? Ca verdi på motor m/gir & drivverk??? Hadde du kjøpt ?? Hva hadde du ville gitt?? Takk for alle svar
Sir Hofstad Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 HC er ikke noe ok tegn. Hva er det du vil ha?
icc Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Her må du nok regne med litt overhaling. Men med god service så kan de fleste motorer leve til evig tid. Ville ikke gitt mer enn 20k-30k, kommer vel litt an på hvor mye services og bytting av deler som har skjedd.
AlXz Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 HC er ikke noe ok tegn.Hva er det du vil ha? Tenkte å ta interiør, kjørecomp., mulig ac.. Men har ikke akkurat tenkt å kaste motoren heller (Kanskje putte den i 316 rep.objektet ) Men hva kan man gjøre med høyt HC utslipp...?? (Tegn på gåen topp??) Eksosanlegget skal være bare ett år gammelt på den bilen...
icc Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Høy HC skyldes vel olje i sylinderne om jeg ikke tar heilt feil? Et bytte av stempelringer er vel lurt i denne sammenhengen.
AlXz Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 Høy HC skyldes vel olje i sylinderne om jeg ikke tar heilt feil? Et bytte av stempelringer er vel lurt i denne sammenhengen. Hmm... Dette er vel endel jobb? Må ut med topp, osv..??
Rayb Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Skal man bytte stempelringer er det ikke bare toppen som må av, hele motoren må ut. Siden bilen er gått så langt må sikkert både stempelringer og ventiltettninger byttes. Men det er jo bare en kosejobb
AlXz Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 Ok... Motor skal nok ut av bil uansett dersom det blir kjøp:P Å tolle den er vel ikke akkurat lønnsomt.., bedre å finne et norsk karosseri å sette motor i vel.. Men er det ikke jævlig jobb å bytte ventiltetninger, osv på 24v motor...?? Bør vel pusse ventiler, slipe toppen, osv når den først er av også da??
BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 All motorjobb er kosejobber da.. Ingentinom er bedre enn det;)
AlXz Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 Men det er forbrenning av olje som fører til høyt HC utslipp? Kan være noe annet??? Altså, ventiltetninger som er dårlige/stempel ringer ..? Åssen er dette for sylindere og stempler hvis ringene er slitte...??? Motor skal ikke bruke noe vann eller olje..
AlXz Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 Ifølge selger skal vannpumpe ha blitt byttet i 2005. Ventiltettninger / Stempelringer er ikke byttet etter 1998.., vet ikke om det er byttet før.. Selger mener tennpluggene er årsaken til HC utslippet (ikke byttet på lenge) ..., noen kommentarer? Han mener bilen skal gå ujevnt og ha dårlig kraft dersom det er stempelringene.. Thx EDIT: Ved forrige kontroll var HC på 130.., maks er visst 100...
Bonden Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 HC = Hydro carboner, u forbrent bensin/dårlig forbrenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå