leif harald Skrevet August 27, 2009 Skrevet August 27, 2009 Nice, fek du plass te IC bak mtech2 fronten elle ? Bremsene da, merka du stor forsjell?
Steven Skrevet August 27, 2009 Forfatter Skrevet August 27, 2009 Nice, fek du plass te IC bak mtech2 fronten elle ? Bremsene da, merka du stor forsjell? Jada, fekk lurt ein liten intercooler mellom rammevangane(usikker på om det hette det) foran radiatoren. Bremsane skrubber godt de ja! Låser hjula lett uansett fart, og heller ikke problemer med nedsatt bremseeffekt pga. varmgang Ringte og å purra på søknaden, og han snakka om han skulle få sendt et svar i løpet av denne uka! Så det blir spennende å se hva svaret blir der
SpiderPig Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 SYYKT pen bil!! hva betalte du for kompressoren?
Rayman Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Skjedd noe her i det siste da? på onsdag ellr no
Steven Skrevet August 20, 2010 Forfatter Skrevet August 20, 2010 Tror jeg må oppdatere litt her ja! Gidder ikke å ramse opp alt som er gjort. Men det viktigste er vell at trykket er justert opp og bilen er benka til 265hk/330nm@0.47bar på hjulene. Har vært å kjørt på de to siste Gatebiltreffa Våler i mai og Rudskogen i juli. Utrolig morsomt å kjøre på bane, så det skal jeg fortsette med! Neste kjøring blir jo på Gatebil treffet i september Både motor og bil holder ut, har litt problemer med at kjølevannet forsvinner....men har ikke fått sjekka opp om det er en slange som lekker eller om det er motoren som tar det. Noen gode tips for å sjekke om f.eks toppakningen har gått skeis? Ellers har jeg masse ting og tang som jeg har lyst å gjøre, burde gjøre og som jeg ikke helt vet om jeg bør/skal gjøre. Jeg har slitt med høy vann- og motortemp på banekjøring. Dette grunnet at jeg ikke har motorvifte, kun en liten elektrisk. Så har fått på plass en ekstra elektrisk vifte nå, så det kommer seg. Kjører for øyeblikket med intercooler, med vurderer sterkt og ta vekk hele greiene til fordel for mer respons og trykk(ja det blir mye bedre respons). Ser GSBildeler kjører jo gatebilen sin med kompressoren rett på innsuget. Så tror jeg skal prøve det, og bare ha en temp føler på lufta før spjeld og se om det er noen stor forskjell med og uten intercooler. Har tempføler montert nå også, så har fått en liten anelse om hva det ligger på. Bilen skal også inn til EU-kontroll innen september, så vil tro fjerning av intercooler vil vekke litt mindre oppmerksomhet for de ekstra hk som den har. Men satser på det går greit. Går det skeis, er det en bitteliten fare for at det blir banebil Har filma endel på bane, men lite bilder. Så skal se om jeg får fiksa noe film snart
Steven Skrevet August 21, 2010 Forfatter Skrevet August 21, 2010 Her er en liten film fra Gatebil Rudskogen juli 2010.
bbmw Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Såg bilen din utpå på juli treffet Såg meget fin ut! Gøy med M50 kompressor! Faen så mange råe E30'er det er på Karmøynå
Gjest Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 flott bil du har her. men ikke ta vekk intercooleren. da ffår da varm innsugtemp og dermed mindre effekt. gs bilen har vannkjølt cooler inne i innsuget.
Steven Skrevet August 21, 2010 Forfatter Skrevet August 21, 2010 Ja, det er gøy med kompressor. Men har fremdeles litt lite effekt til å ta sladdinga helt ut på banen. Men bedre enn ingenting hvertfall! Så GSbildeler har vannavkjølt cooler ja, fordi det har jeg også vurdert. Men har lest at en det negative med vannavkjøling er når den først har fått opp temperaturen på vannet så tar det mye lengre tid å få temperaturen ned igjen? De selger jo noen veldig pene og små air to water kjølere på ebay. Så det kunne jo vært en mulighet! Denne f.eks http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Wa ... ccessories Så bare ha en ganske stor varmeveksler for vannet i front så bør det jo holde en stund?
Steven Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 Ingen som har noen innspill med tanke på vannavkjølt intercooler?
SSM Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 Lotus Omega har vannavkjølt cooler orginalt og Polly Transam har vannavkjølt cooler, så det må jo funke
thomascr Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 heilt rå denne e30en din steven:D men litt irriterende mye "kompressor" lyd ;P
Steven Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 Ja, det må jo fungere. Så tror jeg skal prøve meg på ett slikt oppsett. Satser på å få det klart før Gatebil September! Takk for det Thomas Hvis du tenker på den lyden som bilen har nå, så er det helt sikkert dumpen du hører som lager stygg lyd. Den fjæra som står i dumpen nå ligger bare å hopper når jeg stenger spjeldet, og gir dermed en merkelig lyd. Regner med å få fjerna dette med nytt kjøleoppsett
thomascr Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Ja, det må jo fungere. Så tror jeg skal prøve meg på ett slikt oppsett. Satser på å få det klart før Gatebil September!Takk for det Thomas Hvis du tenker på den lyden som bilen har nå, så er det helt sikkert dumpen du hører som lager stygg lyd. Den fjæra som står i dumpen nå ligger bare å hopper når jeg stenger spjeldet, og gir dermed en merkelig lyd. Regner med å få fjerna dette med nytt kjøleoppsett oki Det var tøft i lengden, men ble litt for mye etter hvert! hehe! musuner deg for den bilen der altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå