Steven Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Skrevet Desember 16, 2012 Så bra ut dette:) mulig det står, men hvilken motorstyring kjører du med? Selge gamle pressa, pm324td vifta er smaler den altså? Hvorfor ikke kjøre el-vifte? takker kjører med vipec motorstyring. gamle kompressoren skal selges ja. 324td vifta er endel smalere og har større men færre blader enn de vanlige. El.vifte har jeg dårlig erfaring med, kjøler ikke godt nok og tar stor plass når man må ha flere av dem. Den viskosevifta jeg har fått nå flytter sikkert like mye luft som 5 el.vifter. Er dette active autowerke sitt kitt? Ser jo veldig gromt ut detta! Ikke minst den radiatoren du smokka til Det er bare braketten som ikke er rotrex eller mitt eget. Det sto et firmanavn på braketten, men det var ikke active autowerke. kan sjekke senere.
haybimmsen Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Såg bare på den olje beholdern til pressa, den ligna veldig på den ifra active sin
Pedi Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Liker å følge med her, ser bra ut. Men blir det ikke litt struping for lufta inn til kompressoren slik den slangen står der?
Steven Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Såg bare på den olje beholdern til pressa, den ligna veldig på den ifra active sin Aha, det er rotrex standard oljebeholder
Steven Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Liker å følge med her, ser bra ut. Men blir det ikke litt struping for lufta inn til kompressoren slik den slangen står der? Du er ikke den første som kommenterer det. De slangene er laget slik og kalles cobra bend går ut i bredden og har samme flow som en vanlig!
RoaldJ Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 sweet. grei størrelse på pressa ja skal du mappe på nytt? du har polyforinger på motorfestene? kom til å tenke på om du har orginale, så er det fort gjort at vifta kommer borti radiatoren ved bremsing når det er lite klaring.
Steven Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 sweet. grei størrelse på pressa ja skal du mappe på nytt? du har polyforinger på motorfestene? kom til å tenke på om du har orginale, så er det fort gjort at vifta kommer borti radiatoren ved bremsing når det er lite klaring. ja, den nye pressa er en serie opp og dermed også fysisk større må nok mappe på ny. Dyser er hvertfall bestilt, 660cc Men for å ta ut endel mer hk må jeg senke komp, så da står jeg mellom nye stempler og staker som koster endel, men er holdbart. Eller gjøre det enkelt og senke komp med MLS. Ang. motorfester så er det originale. Men har en god cm klaring nederst ved vifta og mer oppe. Flytter motoren seg så mye? Tidligere hadde jeg el.vifter som sto kilt mellom radiator og motor, hadde ingen problemer der. Ser GSbildeler har noen girkasse fester med kopper over, disse hjelper vel på?
Steven Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Selger du gamle pressa? ja, den kommer for salg etterhvert.
haybimmsen Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Selger du gamle pressa? ja, den kommer for salg etterhvert. Da må du sifra!
RoaldJ Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 er nok ikke så mye vandring vil jeg tro.. men husker å ha sett mange radiatorer med mærker etter viskosevifra på m20 motorer
Steven Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 er nok ikke så mye vandring vil jeg tro.. men husker å ha sett mange radiatorer med mærker etter viskosevifra på m20 motorer ja, hvis det blir et problem får jeg oppgradere girkassefestene til GS performance med kopp rundt. Disse skal vel være noe stivere i tillegg. Fordi det er vel girkasse festene som holder igjen mesteparten av vandringen frem og tilbake?
Steven Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Skrevet Januar 8, 2013 Som dere så i forrige update så har jeg kjøpt meg ny kompressor. Og det betyr jo selvsagt at jeg vil ha mer hester/lade mer. Og siden motoren min har original toppakning og derav 10:1 i komp, blir det litt i overkant når jeg har planer om å lade et stykke over 1bar. Men det skal sies at det har fungert helt uten problemer til nå, jeg kjørte hele forrige sesong på maks 1bar. Men jeg tar ikke sjansen på om original pakning holder, ville vel også møtt på problemer med tenningsbank med så høy komp etter hvert som ladetrykket kommer sigende. Så da tenkte jeg på om jeg skulle kjøpe meg lavkomp stempler og råder. Så sjekka priser og grubla litt på det. Men så, broderen hadde en MLS toppakning liggende. Og da ble det MLS. Billig og enkelt. Pakningen var egentlig 3.5mm og 5 lag. Men fant ut at de to øverste lagene var den ekstra 0.5mm jeg helst ikke ville ha mtp komp forhold. Så fjerna disse og monterte 3 lag. Har regnet meg fram til en komp på ca 9:1. Ble mye bilder og kommentarer. Men det er vel bra? Pil opp Her også, pilene opp Løyste alle boltene i samme mønster som man strammer, litt etter litt på hver. Er myye strekk i disse ARP boltene. Ble faktisk litt svett av å dra de så forsiktig opp Blokka full av pakningslim, brukte visst litt mye sist. Men da har jeg lært det! Noen av kanalene ser nesten tette ut, men hvis man ser på toppakningen så er det ikke store hullet for gjennomstrømning der. Er vel derfor det har samlet seg limrester rundt her også. Der var blokka blank og fin igjen. Brukte tapetknivskrape til det grovste og pusseklut med olje på resten. Toppen blank og fin Gikk litt fort i svingene når de 3 toppakningslaga skulle på, med lim osv. Men fikk hvertfall et bilde på slutten før toppen skulle på Toppen på plass igjen. Gikk på håret klar batterikassa ved demontering/montering. Når arp muttrene skulle på igjen hadde jeg selvfølgelig ikke noe arp fett til disse. Men en kompis hadde noe stoff hjemme som han trodde var like bra, blir brukt i industrien på lignende oppgaver. Ser egentlig helt likt ut som arp fettet. Fram med biltema momentnøkkelen, funker bra den. Dro arp boltene i 3 steg, 40-80-115nm. Sto 2-3timer på 80nm før jeg dro siste 115nm maks som anbefalt fra ARP. kamlås verktøy på plass. Måtte modifisere det litt for å få det på plass med motoren i bil. Gikk ikke helt klar batterikassa, så kappa litt av på hjørnet. Ingen funksjonell betydning. Dradd inn slark på kjeden og alt på sin rette plass. Dro motoren en halv turn bakover og så tilbake til merkingen på veiva. Og verktøyet smatt rett på kammene, så da er det bra. Her ser man pakningen, 3mm. Nye dyser, 660cc @3bar. Med flowchart. De nye dysene var litt kortere, så måtte modifisere litt. Varmeskjold mellom kompressor/radiator og innsugsfilter. Og til de som har kommentert innsugsslangene mine, slik ser de ut: Kjøpte meg nye, bare i svart. Likte ikke helt at de blå ødela clean looken i motorrommet. Ser kanskje trangt ut, men det passer perfekt slik. Ingenting som står i spenn. Så nå gjenstår oppstart og ny mapping. Må inn i sprutet å justere bensinmengden ned pga. større dyser før jeg starter opp. Og så må jeg vel ha meg noen kjøreturer å justere sånn hallveis før det blir en tur i benken igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå