Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Det er vell kanskje på tide å lage litt nytt liv i denne tråden. Fordi bilen har vært inne på karosseriverksted og blitt retta opp. Jeg har fått tak i ny dør, nye lister og diverse annet snacks som skal monteres :D

Planen er å ta alt rustet før lakkering. Jeg skal hvertfall bytte framskjermene, begge de ytre kanalene og fjerne antenna bak. Det blir nok også shina opp med litt ny lakk i motorrommet. Framskjermene skal også valses på ny. Regner med å få bilen inn til lakkering i løpet av mars måned.

Ny eksos skal også sveises da den jeg har nå tar borti til tider ved skarpe svinger + at mellompotta er helt hol og lager endel unødvendig støy.

Det som er handla inn er: (grønt er montert)

- Ny dør

- Shadowline støtlister

- Dørlist på framdør

- 2 nye ytre kanaler

- 2 nye framskjermer

- Originale speil med el.justering

- El.ruter til alle dørene

- Blankpolerte grenrør

- Originalt brannslukningsapparat

. Nye motorromsklistermerker

- FK Kønigsport coilovers

Her er noen bilder jeg tok idag, bilen er dekket av støv som der ser.Men det går nå hvertfall rett vei!

IMG_0952.jpg

IMG_0953.jpg

IMG_0954.jpg

IMG_0955.jpg

IMG_0956.jpg

IMG_0957.jpg

IMG_0958.jpg

IMG_0959.jpg

IMG_0960.jpg

IMG_0962.jpg

IMG_0963.jpg

IMG_0964.jpg

IMG_0965.jpg

Blir nok til at jeg begynner på kanalene og diverse på mandag, og det vil oppdateres med bilder etter hvert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tid for oppdatering igjen, har ribba hele bilen og begynt å ta rust. Ting tar litt tid når man ikke har gjort det før. Holder på å bytte ut kanalene og prøver å gjøre mitt beste. Men har nå gjort ferdig venstre sida, og høyre sida er ferdig behandla med rustmiddel. Så i morgen sveiser jeg fast den siste kanalen. Er kun de ytre jeg bytter ut. Men har sveist inn nytt stål der det trengtes på de indre, var ikke så mye men litt.

Her var det også en skade etter flaggstanga, har rusta litt ekstra siden bilen sto ute en dag i litt regn med dette såret. Før jeg starta hvertfall, venstre side.

IMG_0987.jpg

IMG_0989.jpg

Etter litt fiksing.

IMG_0995.jpg

IMG_0996.jpg

IMG_1003.jpg

IMG_1009.jpg

Foran

IMG_0997.jpg

IMG_0998.jpg

IMG_1002.jpg

IMG_1004.jpg

Litt fra høyre siden som jeg skal ta å gjøre ferdig i morgen da det rustgreiene måtte tørke litt.

IMG_1014.jpg

Motorrommet ferdig ribba, skal ta og demontere grenrøyra på motoren og maskere hele motoren før jeg begynner å pusse oppi der. Men hele motorommet skal pusses ned, grunnes og lakkeres opp. Bestiller også noen forsterkninger på koed imorgen som skal sveises inn mellom tårna og hjulbuene.

IMG_1011.jpg

IMG_1013.jpg

Bagasjerommet skal også pusses ned, grunnes og lakkeres opp igjen. Har starta litt på rustfjerning/sliping.

IMG_1018.jpg

Og til slutt noen bilder av bilen slik den ser ut nå.

IMG_0991.jpg

IMG_0990.jpg

IMG_0992.jpg

IMG_0993.jpg

IMG_0994.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...