marararius Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Trenger hjelp.. Har byttet radiator, og det var greit, 1 uke ca. Så begynte det å koke igjen.. Prøver å fylle på vann og lufte systemet nå, for å finne ut av hvor det lekker vann, eller hva som er galt.. Men når jeg fyller vann på den (står i oppoverbakke på tomgang) forsvinner ikke det vannet jeg har fylt oppi påfyllingen på radiatoren.. Det bare smeller noe jævli i radiatoren, og rister, og vannet spruter opp igjen.. Temperaturen inni bilen lå midt på.. Hvorfor er det sånn?!
Bmwfanatic Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 min også small det noe grossalt i da jeg sto på tomgang, og den kokte i tide og utide.. da var det en liten lekkasje i toppakningen.. dette var vel og merke en opel, men det spiller jo ingen rolle
marararius Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Ja, lurer på å bare sende den på verksted nå! Gidder ikke prøve mer.. Gir opp!
DanH Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Og du er BOMBESIKKER på at du ikke har blåst toppakningen? Trykk i kjølesystem samtidig som vannet forsvinner kan tydes i denne rettningen
Bmwfanatic Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 ville fått tatt en prøve av eksosen / kjølevannet jeg, for å utelukke toppakningen.. det kan dem hjelpe deg med billig på ett verksted
BreitBau Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Merkelig.. Pleier å hjelpe når man skrur bort luftepluggen og pumper på slangene..
Ola. Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 M50 er et helvete å lufte... Jeg fent til slutt en metode, som var så enkel at jeg ble litt irritert av det! En skal ikke være nødt til å finne bratte bakker osv.. (da hadde BMW verkstedene sett litt snåle ut vel, når de oppsøker alskens bakker for å reparere bilen din) Det jeg gjorde tilslutt, var å KUN slå på tenningen, og starte varmeapparatet på full varme.. Dette gjør at sirkulasjons pumpa i varmeapparatet fikser selve jobben der, uten at vannpumpa på motoren går.. Dette lot jeg stå på i 10min, å så startet jeg motoren med lufteskruen ute, men med fylletoppen på.. Når det ikke kom luft ut der mere (pass på nivået i tanken!!), så skrudde jeg på lufteskruen igjen.. Motoren oppførte seg bedre med en gang, men jeg måte fortsatt etterfylle noen dl et par ganger.. Nå har jeg kjørt 15-20mil med mapping (4-500hk), uten videre problemer.. Håper det fortsetter slik etter at jeg har vært i benken å funnet 100 til
BreitBau Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Den tror jeg på.. Tror ikke plaskinga i vannpumpa gjør saken mye bedre.. Har ikke prøvd den da, og håper jeg slipper å lufte igjen! Med nyoverhalt motor skulle vel saken være biff noen år..
crazy2be Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Har hatt problemer med koking på 325 e36 m50 maskin, skiftet vannpumpe og termostat, fungerte fint en stund så begynte den og koke igjen, de visste seg at problemet var skrutoppen til påfyllingen, den er trykkbelastet og skal sleppe ut trykket når motoren blir varm, visst toppen er treig er den visst goen. fekk igjen problemer med koking ved tomgang med 520 m52, og der visste de seg at slureviften gjikk forseint, strammet den då var kokingen på tomgangen vekk. satse på dette kansje er til hjelp for deg
marararius Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 M50 er et helvete å lufte...Jeg fent til slutt en metode, som var så enkel at jeg ble litt irritert av det! En skal ikke være nødt til å finne bratte bakker osv.. (da hadde BMW verkstedene sett litt snåle ut vel, når de oppsøker alskens bakker for å reparere bilen din) Det jeg gjorde tilslutt, var å KUN slå på tenningen, og starte varmeapparatet på full varme.. Dette gjør at sirkulasjons pumpa i varmeapparatet fikser selve jobben der, uten at vannpumpa på motoren går.. Dette lot jeg stå på i 10min, å så startet jeg motoren med lufteskruen ute, men med fylletoppen på.. Når det ikke kom luft ut der mere (pass på nivået i tanken!!), så skrudde jeg på lufteskruen igjen.. Motoren oppførte seg bedre med en gang, men jeg måte fortsatt etterfylle noen dl et par ganger.. Nå har jeg kjørt 15-20mil med mapping (4-500hk), uten videre problemer.. Håper det fortsetter slik etter at jeg har vært i benken å funnet 100 til Dette må jeg prøve, til lørdag! Får ikke tid før det, pga. jobb, men skal si ifra da hvordan det gikk Virket jo FOR enkelt, så mye jeg har strevd, men går det, så er det jo genialt Men et nytt spm., når jeg etterfyller vann, hvordan skal jeg gjøre det da? På kald motor, eller varm? Åpne påfyllingslokket å fylle på, og skru igjen på vanlig måte bare, eller med motoren på tomang eller hva? Tenker på for å ikke få ny luft inn i systemet.
-Sammy Skrevet August 2, 2008 Skrevet August 2, 2008 Med motoren igang (kald): Sjekket at du har en god stråle fra det hullet som står øverst inne i eksp.tanken ? (rett under korken) Har du ikke en grei stråle der så er det noe fusk med sirkulasjonen din. Du kan også til nød få en til å holde turtallet på 2-3000 mens du skrur ut lufteskruen litt (når motoren er kald ja seff.) Da kommer det en hel del mer luft. Husk å skru inn igjen skruen før han slipper gassen. Det med smellene og sånn aner jeg ikke hva det kan vær.. Jeg måtte skifte radiator da jeg hadde de kjøleproblemene mine, den var litt tett. Men det fant vi ut først når bilen ble sendt til Bavaria da, var vel inne 4 ganger på et annet "bilverksted" uten at de fant noe.. edit : når du skal etterfylle MÅ det skje med kald motor, ellers vil den suge i seg luft igjen. Steng av og vent til den blir kald og fyll til "Cold" streken på tanken din
marararius Skrevet August 2, 2008 Forfatter Skrevet August 2, 2008 M50 er et helvete å lufte...Jeg fent til slutt en metode, som var så enkel at jeg ble litt irritert av det! En skal ikke være nødt til å finne bratte bakker osv.. (da hadde BMW verkstedene sett litt snåle ut vel, når de oppsøker alskens bakker for å reparere bilen din) Det jeg gjorde tilslutt, var å KUN slå på tenningen, og starte varmeapparatet på full varme.. Dette gjør at sirkulasjons pumpa i varmeapparatet fikser selve jobben der, uten at vannpumpa på motoren går.. Dette lot jeg stå på i 10min, å så startet jeg motoren med lufteskruen ute, men med fylletoppen på.. Når det ikke kom luft ut der mere (pass på nivået i tanken!!), så skrudde jeg på lufteskruen igjen.. Motoren oppførte seg bedre med en gang, men jeg måte fortsatt etterfylle noen dl et par ganger.. Nå har jeg kjørt 15-20mil med mapping (4-500hk), uten videre problemer.. Håper det fortsetter slik etter at jeg har vært i benken å funnet 100 til Skal ut å prøve nå. Men har jeg forstått det riktig da? Først åpner jeg å fyller på vann til det ikke går på mer, og så setter jeg på varmeapparatet på fult, med full varme.. Men skal jeg ha lufteskruen oppe da? Påfyllingslokket igjen, eller skal jeg etterfylle vann mens den holder på sånn også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå