Gå til innhold

har sett på nye felger, spm ang innpress

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e34 hvor dimensjon på dekkene originalt er 205/65/15.

har sett på nye felger, de har stått på en e36 og dette er målene : 225/35/19.

og innpress på e34 er 20,mens på en e36 er det 42 om jeg ikke tar helt feil? forstår meg egentlig ikke på innpress har sett på litt diverse internettsider, men får ikke banket det inn. det jeg da lurer på er : vil jeg få disse felgene på min e34?

mvh : Kjell-Inge

Skrevet

Du vil neppe få dem på en E34 bortsett fra dersom du bruker spacere. Med "høyere" innpress går felgene lengre inn mot bilen, og siden det i dette tilfellet er over 2cm feil vil de sannsynligvis ta i demperne på bilen. Derfor kan du bruke spacere for å få dem lengre ut i hjulbuen slik at de passer

Skrevet

så om jeg bruker spacere så kan jeg få det til å gå uten at dem tar i skjermer osv? er det et minus og bruke "spacere" ? og vil dette bli lovlig?

Skrevet

Spacere (gjerne i kombinasjon senk og felger) sliter mye på understell, spesielt hjullagere. Sies at man kan få godkjent TUV-godkjente spacere, men 20+mm blir kanskje litt mye for BT.

Skrevet

Er vel totalt 15mm det er lov å forandre sporvidde, altså spacere på 7,5mm pr side...

Anbefaler deg å ta kontakt med Teddysen. Han holdt på ganske lenge for å finne felger som passet bilen sin, og har forstått det sånn at han har god peil på hva som vil passe osv, samt hva som er lovlig :wink:

Skrevet
har en e34 hvor dimensjon på dekkene originalt er 205/65/15.

har sett på nye felger, de har stått på en e36 og dette er målene : 225/35/19.

og innpress på e34 er 20,mens på en e36 er det 42 om jeg ikke tar helt feil? forstår meg egentlig ikke på innpress har sett på litt diverse internettsider, men får ikke banket det inn. det jeg da lurer på er : vil jeg få disse felgene på min e34?

mvh : Kjell-Inge

Her er Felg Bibelen http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

Skrevet
Er vel totalt 15mm det er lov å forandre sporvidde, altså spacere på 7,5mm pr side...

Anbefaler deg å ta kontakt med Teddysen. Han holdt på ganske lenge for å finne felger som passet bilen sin, og har forstått det sånn at han har god peil på hva som vil passe osv, samt hva som er lovlig :wink:

ja, men han forandrer jo sprovidden 22mm, han forandrer sporvidde pga felgene, så han må jo få lov til å forandre tilbake til normalt igjen vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...