Gå til innhold

Bygger anlegg i 525TDS E34


Anbefalte innlegg

  • Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For d som er i bilen nå, så ligger vel d på ca 65k+ for øyeblikket, men d er jo et par amper som ikke er i bruk enda da ;)

Men for disse komponentene for du nok ikke dette anlegget så mye billigere noen annet sted, om du ikke er sponsa da vel og merke ;)

Koster å bygge kvalitet dessverre.

Ampene ligger på 2*100w i 4 ohm til frontsettet,

til midbassene kjører jeg i 2 ohm og da gir dem 2*200w

Men til subbene kjører jeg på 2*1100w i 2 ohm.

Tot 2800W, ikke kjempemye, men d drar litt strøm.

Batteriet er et Kinetik HC1800. gir vel ca 1800Ah i 5sek :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja d stemmer d, er no litt surrete til tider :P Lyd er d i tralla nå da, men d er altid forbedringer vettu, blir nå vel aldri ferdig jeg,hehehe

Ja på konk SKAL jeg neste år uansett, så d skal vel bli morro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså 3 forsterkerer, et frontsett, to midbass og to(?) subber, batteri og kabler. alt til sammen 65k

auch... dyre komponenter :P

Slik d er i bilen nå, så er d 3 forsterkere ja, en til sub,en til mid og en til Frontsett, men planen er å bruke to til, da blir to av dem brokoblet til mid, og da blir d en til mellomtone og en til diskant, men har ikke 4 veis filter for tiden, så da går d ikke nå.

65K for spiller,forsterkere,subber,midbassere,mellomtoner,diskanter og litt tilbehør, som feks batteri,kabler osv. er ikke gratis nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har gjort jobben din når det kommer til justering da :D

Blæh................ må lære meg dette dere gitt :roll:

Men noe har jeg vel fått til, lydbilde er jo opp på fronruta nå, og nesten i mitten, men blir nå aldri fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tidskorrigeringen minst mulig jeg da, men litt måtte jeg bruke for å få lydbilde mer i mitten, ellers ble d litt for mye til venstre, har også vinkla elementene sånn noen lunde greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør du noe feil... veldig feil! ;) Med riktig stilt tidskorrigering så vil lyden fra alle høyttalere treffe deg riktig. Stiller du slik at du får et stereobilde på dashen KUN ved å bruke tidskorrigering så har du skrudd lyden enda mer ut av fase en om du hadde gjort det riktig.

Ser du bruker 9855. Der er det MS vet jeg, og husk at du skal tidsforsinke ALLE høyttalere som er nærmere en det elementet som er lengst unna. Om du skjønte den ;)

Kan sende deg en Excel-fil som hjelper deg å stille tidskorrigeringen. Den får deg nok ikke helt i mål, men rimelig nærme. Resten er opp til ørene dine :)

Excel-fila baserer seg på at du måler avstanden til hvert element og cirka "midten" av hodet ditt, som er lytteposisjonen. Så kalkulerer den hvor mange MS du må forsinke med på hver kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...