Turok Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Ble stoppet i teknisk kontroll i går av biltilsynet der det blandt annet ble anmerket senkingen min. Har senket bilen 40/40 med senkefjærer som har tuv papirer, kjører med 15tommer orginal felger, m3 sideskjørt, e46 bakfanger, m3 front med den lille m3 leppen og gt leppen. så bilen blir jo ganske lav. men hva er kravet på og få dette goskjent i vognkortet? hva må høyden på bilen være osv? jeg skal ta av begge leppene på fronten men hadde virkelig håpet og slippe og ta av sideskjørtene
Ad|oS Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Det kommer nok an på hvor du går for å godkjenne det. Enkelte steder godkjenner du så lenge du har TÜV-papirer, mens andre steder kan de kreve at den kommer over en 11cm (!?!?) høy kloss da laveste punktet på bilen ikke skal være lavere enn dette
jon///M Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 du kan ha 8cm klaring til plasikk og slik som kan revne uten store problemer, og 11cm opp til bunnpanne/travers og slikt som kan ødelegge bilen og slikt tror jeg, er vel ikke alle biltilsyn som oppererer med dette da tuv skulle holde lenge. men sørg for at nr på fjærene er godt synlige og at du har en relativt fersk 4hjulskontroll seddel med deg.
jonnis Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Var å skulle få godkjent mitt senkesett.. 60/30 med stor front... Laveste punktet på den er nok under 8 cm... Eneste jeg fikk påpekning på var at dekket subbet borti innerskjermen.
BreitBau Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Her er reglene også greie.. Skjemaet du finner under godkjenningspapirer i menyen til venstre, skal fylles ut av godkjent verksted og leveres bilstilsynet sammen med firehjulskontrollen de har foretatt.. Da er det bare å skrive de inn.. Du kan også eventuelt møte opp der nede og ta sjekken der nede.. Da fylles papiret ut underveis.. Nye regler krever at bilen ikke er lavere enn at det skal kunne forsere en hindring på 11 cm, med det laveste faste punktet på bilen.. Plastikk og annet kan stikke lavere.. Dette er fordi biltilsynet har nye regler på hvordan er fatshump kan se ut, og de godkjenner ikke biler som ikke kan forsere slike fartshumper.. Er ikke noe problem å godkjenne så lenge du har papirer.. Og som regel bør du gjøre de når det er relativt ferskt, for ellers blir serienummeret som som regel bare er tryky på fjørene, ett problem å finne igjen..
Turok Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Skrevet Juni 16, 2008 Her er reglene også greie..Skjemaet du finner under godkjenningspapirer i menyen til venstre, skal fylles ut av godkjent verksted og leveres bilstilsynet sammen med firehjulskontrollen de har foretatt.. Da er det bare å skrive de inn.. Du kan også eventuelt møte opp der nede og ta sjekken der nede.. Da fylles papiret ut underveis.. Nye regler krever at bilen ikke er lavere enn at det skal kunne forsere en hindring på 11 cm, med det laveste faste punktet på bilen.. Plastikk og annet kan stikke lavere.. Dette er fordi biltilsynet har nye regler på hvordan er fatshump kan se ut, og de godkjenner ikke biler som ikke kan forsere slike fartshumper.. Er ikke noe problem å godkjenne så lenge du har papirer.. Og som regel bør du gjøre de når det er relativt ferskt, for ellers blir serienummeret som som regel bare er tryky på fjørene, ett problem å finne igjen.. hvor fant du denne infoen fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå