dannybj Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 Hei. Jeg har etterhvert begynt å merke at bilen min (528iA '99 Sedan) er blitt litt tregere. F.eks målte jeg 0-100 på den i dag, og kom fram til ca 9.5s. En ting til er at jeg mener at bilen girte fra 1. til 2. gir ved ca 80km/t(kickdown). Nå girer den rett før 60 km/t. Eksosen er også ganske varm når bilen når driftstemperatur. Brenner meg nesten når jeg holder hånden bak eksosrøret. Håper noen kan hjelpe meg. Takk for svar
Bonden Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 Tett katalysator er ikke et ukjent fenomen når bilen har fått en del km på tellern. Kan da bli veldig varm eksos ved vanlig kjøring .
dannybj Posted June 13, 2008 Author Posted June 13, 2008 Vil tett katalysator virke inn på giringen også da?
vetu03 Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Tror det er noe med de bilene der at de lærer seg kjøremåten din.. ligger en tråd om dette, skal se om jeg finner den!!
dannybj Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 Tror det er noe med de bilene der at de lærer seg kjøremåten din.. ligger en tråd om dette, skal se om jeg finner den!! Men det som jeg synes var rart er at den girer fortsatt i det den når rødlinja.. Det er bare det at nen når ikke den farten på rødlinja nå som den gjorde før..
vetu03 Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Åja, skjønner!!Trodde den girte ved 60 og ikke hadde nådd rødfelte jeg:)
dannybj Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 Er det noen andre som har peiling på hva dette kan være??
dannybj Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 80 på førstegiret?? Er 528 virkelig så høyt giret? Ja.. mener det... Girte mellom 75 og 80 en plass..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now