Glenno Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Tråd om min e34 touring (tidligere highlander country, fikk ingen sponsor midler fra artic truck, he he) Ingen sportsbil men det er en nå en gml bmw, kansje for glede for noen, iallfall meg, he he Type: 520i Touring Mod: 93 mod 10 mnd Motor: m50 24v vanos Gear: Manuell 5trinns Kjøpte denne i mai 2007 km: 231 000 Farge: Bmw-Calypsorot-metallic Utstyr: Dobbel takluke, varmeseter foran, el speil, motorvarmer. Ting som er gjort: Ny starter Tennings sylinder/nøkkel Nye ebc skiver og greenstuff klosser Chromringer instrumenter Blanke front blinkere Blanke underlys/grøftelys Byttet de fleste sorte lister rundt Ny clutch og Z3 shortshift Pedaler og girkule m-tech Vinter felger/dekk: 215 55 16" sommer foran 235 40 18" og bak 265 35 18". Facelift/ v8 front (lakka våren 2008) Lakka kanaler/nedre parti samme farge som øvre på bilen Bytta nesten 100% av forstilling slittedeler Senkesett H&R fjærer 45 10 og bilsteindempere foran Skinnseter Powerflex traversforinger Ønsker få gjort: Tja får se Bilen er helt fin den. Ikke mye utstyr men lite som kan gå feil. Den var lenge høy. Får se i fremover hva jeg gjør med det Det jeg liker spesielt med denne bilen er den fine 6`er lyden. Ligger veldig godt på bane også etter 235/265 18" og understells oppgraderinger. Bilder, ja mange. Her er noen få, he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Calypso er digg på e34. Fine oppgraderinger, men bilen fortjener en skikkelig senk. E34 er såpass høy fra bakken, selv om den er senket mye. Så bakkeklaring vil man alltid ha. Ta vare på den. Ikke mange fine e34 igjen nå. Hvertfall ikke touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Bredfronten ble bra den Glenn Men som ingard sier, den trenger en liten beskjeden senk forran. Og kanskje for å fullføre det hele; lakkert helt ned. Ikke ment som kritikk, men kanskje tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Lekker touring i nydelig farge! Litt senk og lakk helt ned, så er du der. Kanskje et skinninteriør etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 Joda tok sin tid Stephan.s Lenge usikker men angrer ikke nå på faceliften. Tenkt lenge på senk, men vært uskikker grunnet nivåregulering bak. Vurderte senke 20mm foran uten å måtte kjøpe fjærer bak også, men ikke funnet et godt merke. Vurderte eibach men de hadde ikke 20mm. Muligheten er orginalfjærer med senkeskåler som senker 10mm. Ikke mye det akurat. Ser at gsbildeler har noe senke fjærer men etter brodern kjøpte der og hans erfaring blitt litt skeptisk til så billig deler. Men men kansje neste år Ja vurdert litt fram og tilbake lakke helt ned, men vil såfalll beholde selve listene orginale. Jada, prøver holde den iorden Skinnseter, tja vil heller ha sportseter heller tror jeg Takker så langt for de innspill folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Der fikk du den endelig inn ja. Fin bil detta, og det gjorde seg bra med bredfronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 er fortsatt like strøken denna glenn! blei lekkert med de nye 18" du kjøpte! og ja, bilen din ER skyhøy! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 Jo takk for hyggelige komentarer Kan ikke se koed har H&R fjærer til min touring. Vurderer senke kun foran. Hadde litt tanker om 20mm men finner ikke det foran til min touring. Har senkeskåler liggende som senker 10mm så 20mm hadde vært passe syntes jeg, da jeg kunne beholdt orginal dempere. Tenkte kansje H&R fjærer med orginale dempere foran, men det finnes kansje noe alternativ med tanke på stivhet? Alternativ kan jo eibach fjærer være et alternativ. Hørt at H&R fjærer med bilstein dempere blir for stivt. Gidder ikke kødde men nivåreguleringen bak da det er for komplisert og dyr jobb fort kan bli. Noen som har erfaring med supersport senkefjærer (som de bl.a selger på gsbildelers kampanje)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 Bump! Noen som har erfaring med supersport senkefjærer (som de bl.a selger på gsbildelers kampanje)? Hørte med brakes norge på H&R fjærer og de hadde kun 45 10 mm senk. Blir for mye av det jeg tenkte med, med tanke på senke kun foran. Da gjenstår, som jeg spørte om supersport hos bl.a gsbilder til 1125kr 35 30 mm senk og eiback senk 30 35 mm senk til kr 2600kr. Ca priser da. Hadde jeg fått hjelp til senken bak hadde jeg gått for h&R men. Tørr ikke kødde med nivået bak selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Se her ja Glenn, fått deg tråd å greier av go-bilen . Se å kjøp deg H&R settet. Sikkelig kvalitet, og funker fint med orginaldempere. Trenger ikke å montere fjærene bak med en gang. Kansje jeg kan finne tid til å hjelpe deg til høsten/vinteren med de . Her er et bilde av gamletralla mi, med kun senk fremme . Og her, med senk foran & bak. Selvfølgelig H&R kittet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 Ja Steffan måtte prøve med tråd her på bimmers også . Ikke mye vise fram tatt i betraktring din forrige men, det er nå en touring . Jonner`n syntes den så fin ut så det står litt høyt i kurs samt de som insistere meg om beholde den. Men skal iallfall beholde den inntill videre. Uff ja , skikkelig lyst på de H&R fjærene egentlig men som sagt MÅ ha hjelp til de bak såfall. Ja de er jo det samme som satt på din touring dette sette, så blir jo helt likt. Må ærlig innrømne at din forrige touring er noe av det mest perfekte jeg mener en slik touring skal se ut og bli gjort med. Så har noen store mål foran meg egentlig, he he. Hadde jeg bare fått solgt unna den gangen så, ja ja ikke mere gruble over egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 har du prøvd e34 touring med h&r fjærer og bilstein da? bare å si ifra, så kan du prøve min og sjekke hvordan det funker, om det blir for stivt for deg.. bor jo ikke sååå langt fra hverandre.. jeg kjøpte mine dempere og fjærer hos autotrio på alnabru i oslo. (der får du også bmwccn rabatt ) (fikk forresten senken min skrivd i vognkortet forrige fredag! jippi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 22, 2008 Share Skrevet Juni 22, 2008 Liker calypsorøde E34'er jeg også Litt senk og andre blinklys foran enn de fra In-pro så blir den fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2008 har du prøvd e34 touring med h&r fjærer og bilstein da? bare å si ifra, så kan du prøve min og sjekke hvordan det funker, om det blir for stivt for deg.. bor jo ikke sååå langt fra hverandre.. jeg kjøpte mine dempere og fjærer hos autotrio på alnabru i oslo. (der får du også bmwccn rabatt ) (fikk forresten senken min skrivd i vognkortet forrige fredag! jippi) Ja kunne vært intressant prøvd med ditt oppsett også Jonner`n. Hvor mye senk er det på fjærene dine og dim på dekk har du? EDIT: Fant det her, he he Så ikke noe H&R fjærer på autotrio men sendt mail litt rundt angående pris på bilstein demperene og orginal dempere. Hvilken type er de bilstein demperene? Ble noen spørsmål dette Ja greit å få alt inn i vognkortet Liker calypsorøde E34'er jeg også Litt senk og andre blinklys foran enn de fra In-pro så blir den fin Ja etter hvert så har jeg begynt like denne fargen. syntes den kommmer best frem i skumringen. Hvilken lykter hadde du i tankene som alternativ Dr_S? Steffan syntes jeg skulle hatt de sølvfargede i blinklysa, men vært litt uenig men kanjse litt på glidd med tanken etter hvert, he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juni 22, 2008 Share Skrevet Juni 22, 2008 Har du fått deg ny girkule nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå