Gå til innhold

Glenn`s E34 touring - Solgt 2010

Share

Anbefalte innlegg

Tråd om min e34 touring (tidligere highlander country, fikk ingen sponsor midler fra artic truck, he he) :) Ingen sportsbil men det er en nå en gml bmw, kansje for glede for noen, iallfall meg, he he :wink:

Type: 520i Touring

Mod: 93 mod 10 mnd

Motor: m50 24v vanos

Gear: Manuell 5trinns

Kjøpte denne i mai 2007

km: 231 000

Farge: Bmw-Calypsorot-metallic

Utstyr: Dobbel takluke, varmeseter foran, el speil, motorvarmer.

Ting som er gjort:

Ny starter

Tennings sylinder/nøkkel

Nye ebc skiver og greenstuff klosser

Chromringer instrumenter

Blanke front blinkere

Blanke underlys/grøftelys

Byttet de fleste sorte lister rundt

Ny clutch og Z3 shortshift

Pedaler og girkule m-tech

Vinter felger/dekk: 215 55 16" sommer foran 235 40 18" og bak 265 35 18".

Facelift/ v8 front (lakka våren 2008)

Lakka kanaler/nedre parti samme farge som øvre på bilen

Bytta nesten 100% av forstilling slittedeler

Senkesett H&R fjærer 45 10 og bilsteindempere foran

Skinnseter

Powerflex traversforinger

Ønsker få gjort:

Tja får se :wink:

Bilen er helt fin den. Ikke mye utstyr men lite som kan gå feil. Den var lenge høy. Får se i fremover hva jeg gjør med det :wink:

Det jeg liker spesielt med denne bilen er den fine 6`er lyden. Ligger veldig godt på bane også etter 235/265 18" og understells oppgraderinger.

Bilder, ja mange. Her er noen få, he he :)

xzmbwkkly8e83azwfuq9.jpg

pykzlzj6s5nyykz337u6.jpg

tb05ctb2o2ov8qnw2h0i.jpg

ajmylsqo5w6lf5x7w0dt.jpg

6f08e56uo4f57ptaf8z0.jpg

c1rlzigc6g61sz6eplha.jpg

33ht1obxg5jxbgn947m5.jpg

jdtv3eos5ujt8qlgmm58.jpg

hcettglhsgi9ngbp2cyu.jpg

ume5wz1yi8veh3a37ao6.jpg

akvh912f6p5ywl9fr00u.jpg

ngxfo8butmxz1a5lrco1.jpg

nuw226ogygltzsagk8wl.jpg

d9ymze5dcpom12py5y2k.jpg

rmfb65do6a79jtq1257y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 289
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Calypso er digg på e34. Fine oppgraderinger, men bilen fortjener en skikkelig senk. E34 er såpass høy fra bakken, selv om den er senket mye. Så bakkeklaring vil man alltid ha. ;)

Ta vare på den. Ikke mange fine e34 igjen nå. Hvertfall ikke touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda tok sin tid Stephan.s :)

Lenge usikker men angrer ikke nå på faceliften.

Tenkt lenge på senk, men vært uskikker grunnet nivåregulering bak. Vurderte senke 20mm foran uten å måtte kjøpe fjærer bak også, men ikke funnet et godt merke. Vurderte eibach men de hadde ikke 20mm.

Muligheten er orginalfjærer med senkeskåler som senker 10mm. Ikke mye det akurat. Ser at gsbildeler har noe senke fjærer men etter brodern kjøpte der og hans erfaring blitt litt skeptisk til så billig deler. Men men kansje neste år :wink:

Ja vurdert litt fram og tilbake lakke helt ned, men vil såfalll beholde selve listene orginale.

Jada, prøver holde den iorden :)

Skinnseter, tja vil heller ha sportseter heller tror jeg :roll::)

Takker så langt for de innspill folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for hyggelige komentarer :)

Kan ikke se koed har H&R fjærer til min touring. Vurderer senke kun foran. Hadde litt tanker om 20mm men finner ikke det foran til min touring. Har senkeskåler liggende som senker 10mm så 20mm hadde vært passe syntes jeg, da jeg kunne beholdt orginal dempere. Tenkte kansje H&R fjærer med orginale dempere foran, men det finnes kansje noe alternativ med tanke på stivhet? Alternativ kan jo eibach fjærer være et alternativ. Hørt at H&R fjærer med bilstein dempere blir for stivt. Gidder ikke kødde men nivåreguleringen bak da det er for komplisert og dyr jobb fort kan bli.

Noen som har erfaring med supersport senkefjærer (som de bl.a selger på gsbildelers kampanje)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Noen som har erfaring med supersport senkefjærer (som de bl.a selger på gsbildelers kampanje)?

Hørte med brakes norge på H&R fjærer og de hadde kun 45 10 mm senk. Blir for mye av det jeg tenkte med, med tanke på senke kun foran. Da gjenstår, som jeg spørte om supersport hos bl.a gsbilder til 1125kr 35 30 mm senk og eiback senk 30 35 mm senk til kr 2600kr. Ca priser da.

Hadde jeg fått hjelp til senken bak hadde jeg gått for h&R men. Tørr ikke kødde med nivået bak selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja Glenn, fått deg tråd å greier av go-bilen 8) .

Se å kjøp deg H&R settet. Sikkelig kvalitet, og funker fint med orginaldempere. Trenger ikke å montere fjærene bak med en gang. Kansje jeg kan finne tid til å hjelpe deg til høsten/vinteren med de :P .

Her er et bilde av gamletralla mi, med kun senk fremme 8) .

Dig_kam_305.jpg

Og her, med senk foran & bak. Selvfølgelig H&R kittet.

23052007013_G.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Steffan måtte prøve med tråd her på bimmers også :-). Ikke mye vise fram tatt i betraktring din forrige men, det er nå en touring ;-). Jonner`n syntes den så fin ut så det står litt høyt i kurs samt de som insistere meg om beholde den. Men skal iallfall beholde den inntill videre.

Uff ja , skikkelig lyst på de H&R fjærene egentlig men som sagt MÅ ha hjelp til de bak såfall.

Ja de er jo det samme som satt på din touring dette sette, så blir jo helt likt. Må ærlig innrømne at din forrige touring er noe av det mest perfekte jeg mener en slik touring skal se ut og bli gjort med. Så har noen store mål foran meg egentlig, he he.

Hadde jeg bare fått solgt unna den gangen så, ja ja ikke mere gruble over egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd e34 touring med h&r fjærer og bilstein da? bare å si ifra, så kan du prøve min og sjekke hvordan det funker, om det blir for stivt for deg.. bor jo ikke sååå langt fra hverandre.. :)

jeg kjøpte mine dempere og fjærer hos autotrio på alnabru i oslo. (der får du også bmwccn rabatt :wink: )

(fikk forresten senken min skrivd i vognkortet forrige fredag! jippi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd e34 touring med h&r fjærer og bilstein da? bare å si ifra, så kan du prøve min og sjekke hvordan det funker, om det blir for stivt for deg.. bor jo ikke sååå langt fra hverandre.. :)

jeg kjøpte mine dempere og fjærer hos autotrio på alnabru i oslo. (der får du også bmwccn rabatt :wink: )

(fikk forresten senken min skrivd i vognkortet forrige fredag! jippi)

Ja kunne vært intressant prøvd med ditt oppsett også Jonner`n.

Hvor mye senk er det på fjærene dine og dim på dekk har du?

EDIT: Fant det her, he he :)

Så ikke noe H&R fjærer på autotrio men sendt mail litt rundt angående pris på bilstein demperene og orginal dempere.

Hvilken type er de bilstein demperene? Ble noen spørsmål dette :wink:

Ja greit å få alt inn i vognkortet :)

Liker calypsorøde E34'er jeg også :) Litt senk og andre blinklys foran enn de fra In-pro så blir den fin :)

Ja etter hvert så har jeg begynt like denne fargen. syntes den kommmer best frem i skumringen. Hvilken lykter hadde du i tankene som alternativ Dr_S?

Steffan syntes jeg skulle hatt de sølvfargede i blinklysa, men vært litt uenig men kanjse litt på glidd med tanken etter hvert, he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...